is roken nu echt zo slecht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mir5555, 4 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    hallo wij willen graag zwanger worden maar mijn vriend rookt behoorlijk ook drinkt hij regelmatig bier kan het zijn dat ik daarom niet zwanger raak wat voorn invloed heeft het zaad?
    mijn cycllus is perfect gestopt met de pil en nu al 2 keer precies op de 27 ste dag ongie geworden ik baalde vanmorgen wel even toen ik het bloed zag hebben nog wel zo goed geklust

2. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    mir

mijn man rookt ook lekker en drinkt ook geregelt, en daarmee bedoel ik 2 biertje per avond en in het weekend soms iets meer. look my banner.

ik klamp met overgewicht. het blijft een feit ze kunnen vanalles verzinnen. maar je heb geluk of of je heb het niet.
    hier heb je een stuk wat ik geschreven heb op een andere site die meiden lieten zich ook gek maken. zelfs met het feit dat je geen string meer mocht dragen?

Door edith_de_b op 12 Feb 2008 12:26

hey meiden, nog ff een oppeppertje in jullie gesprek.
    mijn schoonzusje en mijn broer al 9 jaar bezig. een cyclus om jaloers op te worden en mijn broer zou met zijn zaad de hele wereld moeten kunnen bevruchten. samenlevings test pocitief.
    er mee bezig zijn? ze heeft de hoop 5 jaar terug al opgegeven. ze roken niet, drinken niet en mijn schoonzus drinkt alleen kruiden thee. en mijn broer 2 bakken koffie per dag. overgewicht is absoluut niet aan de orde. pffff ga zo maar door.

haar enige fout zou dan zijn dat ze een string draagt?
    kom op meiden. wat een kul.....helaas is het allemaal heel oneerlijk verdeelt. bij de ene vliegen ze er in en die poepen ze er uit en bij de andere lukt het net aan of net niet,.

begrijp me niet verkeerd hoor meiden ik bedoel na jullie toe te zeggen dat het echt niet uitmaakt wat je wel of wat je niet doet. het lukt, of het lukt niet.

en alle andere onzin die ze lopen te verkondigen pfffff mijn rug op en mijn r... er af.
    en als je er niet mee bezig kunt zijn vind ik dat heel erg knap.

helaas blijft het kindje kunnen krijgen een zegen. en de gene die dit in de hand heeft pfffffffff ik weet niet wat ik daar mee zou willen doen.
    iedereen die zoveel liefde en warmte heeft voor een kindje zou ze moeten kunnen krijgen.
    en niet in de verdeling als waar het nu in gaat.

heel veel succes meiden en ik hoop dat jullie gauw met een mooi dikke zwangere buik rond mogen lopen.

dikke warme knuffel edithtake care,
    liefs edith

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Roken vermindert de vruchtbaarheid. Bij vrouwen halveren vijftien sigaretten per dag de maandelijkse kans op een zwangerschap. Dat betekent dat het twee keer zo lang duurt voordat een vrouw zwanger is. Rokende mannen hebben slechter zaad dan niet-rokende mannen. Ze maken minder spermacellen, minder spermavloeistof – het ‘kwakje’ is kleiner – en de zaadcellen hebben vaker een afwijkende vorm. Geen feit...resultaat uit onderzoek :rolleyes:

4. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    beastie

waarom hebben mijn broer en schoonzusje dan nog geen kids?

als ze aan alle normen en waarden voldoen wat betreft zwanger willen worden en zelf bijde niks mankeren en volledig vruchtbaar zouden zijn. zelfs samen levings test pocitief.

en zo ken ik er nog meer om me heen. die lul koek gaat er bij mij niet meer in.

maar goed tuurlijk heb je gelijk wat betreft roken is niet goed voor je. maar daardoor ook geen kids kunnen krijgen is boel shit

5. Niet meer actief

hey meiden

hier berichtje van mij en geloof mij mijn gyn in het UMCG vertelde ons

dat roken de innesteling niet bevorderd en roken is slecht voor baby als je zwanger bent je krijgt laag geboorte gewicht

ik moest stoppen met roken vanwege de innesteling want heb nu inmiddels 3 miskramen gehad word well zwanger maar innesteling gaat niet goed

liefs kaley

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    en ik maak op uit je berichtje dat dit net ronde 2 was?
    Geef het nog even de tijd hoor, niks aan de hand nog.

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik vind het een moeilijk punt! Er zijn genoeg mensen met "ongezonde" leefwijze die snel zwanger zijn geraakt! Ik kan zo een stel mensen opnoemen, roken, drinken, blowen ga zo maar door!

Ik zou me er niet zo druk om maken aan het begin van het proberen zwanger te raken. Als het echt niet wil lukken misschien wel!

Ik vind wel dat je als je zwanger blijkt er alles aan moet doen om gezond te zijn voor je kindje dus ook stoppen met roken etc. maar goed, dat is voor mij makkelijk zeggen want ik rook niet.

8. sandy25

sandy25 Actief lid

30 jan 2008
    330
    0
    0
    Hoi

ik meng me er even tussen. Ik rook en mn man ook.

Ik heb een dochter van 2.5 jaar en is kerngezond.

Ik heb nl tijdens mn zwangerschap gerookt, minder als normaal maar rookte wel en nog steeds.

Mn dochtertje woog 3.5 kilo, was 51 cm en mn placenta zag er mooi en helder rood uit zonder enige afwijkingen of rare fratsen. Alsof ik niet gerookt had tijdens zwangerschap. Verloskundige stond er versteld van.

Er zijn zelfs artsen die zeggen dat je max. 5 sigaretten per dag mag roken tijdens je zwangerschap en dat helemaal stoppen voor sommige zoveel stress geven dat het niet gezond is voor het kindje en de bevordering van je zwangerschap.

Of het ook nog consequenties heeft voor het zwanger raken I don't think so.....

Het is zoals edith zegt, HET LUKT, OF HET LUKT NIET

groetjes
    sandy

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Pfff weet ik het? :rolleyes:

Uit onderzoek is gebleken dat roken voor/tijdens zwanger worden slecht is....wacht...roken is altijd slecht.

Wil niet zeggen dat als je niet rookt eerder zwanger bent dan een roker...ben zelf ook 3de kind van rokende ouders.

Maar net wat Natas zegt ze zit in ronde 2 ...nog niet in de stress raken hoor ;)

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dit soort onderzoeken geven informatie over GROEPEN mensen. Neem 100 rokende stellen en 100 niet-rokende stellen. De groep niet-rokers worden GEMIDDELD sneller zwanger dan de groep rokers.

Maar er kunnen rokers zijn die in de 1e ronde zwanger worden. Er kunnen niet-rokers zijn die nooit zwanger worden. Als niet-roker is je KANS dus beter, maar dat is geen garantie. Als niet roker is je KANS kleiner, maar dat wil niet zeggen dat het niet lukt.

Roken is één veel onderzochte factor die invloed heeft op het zwanger worden. Echter, er zijn nog heel veel andere factoren die invloed hebben op het zwanger worden (bijvoorbeeld: timing en frequentie van de seks, voedingsgewoonten, vitamines, cafeïne, alcohol, genetische aanleg, medische geschiedenis, leeftijd, toeval). Een niet-roker met afgesloten eileiders kan helaas nog steeds niet zwanger worden.

Als je dus één voorbeeld kent van een stel waarbij een onderzoek niet leek te kloppen, wil het daarom nog niet zeggen dat het hele onderzoek onzin is.

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Roken verminderd idd de vruchtbaarheid
    Maar je zit pas in je 2e ronde dus zou me daars absolut niet druk om maken

12. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    ik was gestopt met roken dat ik zwanger wilde worden van mijn zoontje.
    zoontje was 5 weken oud en was weer begonnen wel buiten roken hoor.
    nu had ik weer mijn pakje zware shag aan de kant gegooit, omdat ik zwanger wilde worden.

natuurlijk keur ik roken niet goed, maar die onzin van testen die ze doen en het bij mensen uit buiten omdat ze niet zomaar zwanger kunnen worden vind ik gewoon echt te ver gaan.

dat is wat ik probeerde te zeggen.

beastie natuurlijk snap ik wel dat jij niet weet waarom mijn broer en schoonzusje niet zwanger worden :D ;)

kaley, het is inderdaad het proberen waard om te stoppen en dan te kijken of het vruchtje wel in wil nestelen. ik hoop het teminste voor je ;)

13. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Omdat wij met ivf bezig waren werd ons verzocht om te stoppen met roken, dit omdat de kans op een zwangerschap met de helft zou afnemen. Ook het innestelen van de embryo wordt moeilijker gemaakt door het roken.

Het feit dat mensen die volgens het boekje leven nog niet zwanger zijn daar kun je niets op zeggen. Waarom sterft de een op 45 jarige leeftijd zonder gerookt te hebben en wordt een roker 95? Je weet dat niet en daar kun je ook geen antwoord op vinden.

Er loopt hier al een topic over:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=80465

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Maar zo kan je jezelf wel een heleboel afvragen.
    Ik rook, 3 keer zwanger geweest, 3 keer een miskraam. Aan m'n vruchtbaarheid ligt het niet.

Maar waarom wordt mijn client die heroine rookt en die veel alcohol drinkt dan wel zwanger en blijft het wel goed gaan?

Dus ja...

En idd, na 2 ronde hoef je je nog niet zorgen te maken! ;)

15. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Natuurlijk heb je altijd mensen die met dat soort van argumenten komen, zo van: "Mijn opa rookte en die was met 95 jaar nog kerngezond dus ik geloof er niks van dat roken slecht is" Maar het zijn gewoon cijfers die bewezen zijn!
    Dus als je je kansen wilt vergroten om een kind te krijgen, zou ik zeggen: probeer zo min mogelijk te roken. Ook als je al kinderen hebt trouwens, want kinderen van rokende ouders hebben gemiddeld ook vaker last van bijvoorbeeld oorontsteking, en nog andere dingen. Dat verzin ik niet. Natuurlijk zijn dat maar cijfers, en dat is ook echt niet bij iedereen zo. De kans is alleen wel groter.
    Nog een ander voorbeeldje: Als je overgewicht hebt, kun je minder vruchtbaar worden. Ik ken genoeg mensen met (extreem) overgewicht die gewoon kinderen hebben gekregen. Maar ik heb ook een vriendin die was onvruchtbaar omdat ze nooit een eisprong had. Zij had aardig wat overgewicht. Toen viel ze 25 kilo af, en was ze opeens zwanger. Toeval? Misschien. Maar ik geloof wel dat wetenschappers niet alleen maar onzin verkopen.

16. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Dat roken sowieso slecht voor je is mag toch wel duidelijk zijn. Er staat niet voor niks heel groot op de
    pakjes ROKEN IS DODELIJK (of zoiets, ik ben al dikke 3 jaar gestopt dus weet niet wat voor een mooie teksten ze inmiddels nog meer hebben verzonnen ;) )

En zoals al gezegd is, waarom iemand die nooit gerookt
    heeft 45 wordt en een zware roker 90 weet niemand, maar het is toch algemeen bekend dat roken slecht voor je is.

Dat mensen na de geboorte meteen zeggen, mijn kind was op goed gewicht dus niks aan het handje is ook niet waar. Er zijn zat studies die bewijzen dat het niet alleen met je geboortegewicht te maken heeft. Maar dat later concentratie problemen etc ook een oorzaak kan zijn van roken. Dat als je een dochter krijg de eitjes van haar ook al minder goed kunnen zijn omdat jij rookt en je dus zelfs je kleinkind al met problemen kan opzadelen.

Ik zou gewoon ff op stivoro punt nl kijken of rookvrijzwanger
    punt nl daar staat veel info op!

Ik begrijp idd ook dat je pas in ronde 2 zit, dus zou me nog niet vreselijk zorgen gaan maken. Al hoewel van stoppen met roken niemand slechter wordt ;) Beter nu dan straks als je zwanger bent de smoes gebruiken dat je van stoppen met roken teveel stress krijgt.

17. Niet meer actief

Volgens mij lezen vele verkeerd.
    Volgens mij rookt zij niet, maar dr man wel.
    Of heb ik ook wat over het hoofd gezien?

Zoniet, dingen over een eventuele innesteling en placenta etc doet er dus niet toe.
    Het gaat over haar man die rookt en de kwaliteit van de zaad.
    En niet over haar eigen kansen.

18. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Oeps idd ze heeft het over haar man, maar als die naast haar op de bank zit is er weinig verschil.

Denk dat het ook het zaad wel aan kan tasten, op de sites van mn vorige stukje staat daar ook vast wel wat over! Of anders gewoon ff googlen.

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

20. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik weet wel dat zij niet rookt, maar ik reageerde even op de antwoorden die er gegeven werden. En mannen kunnen ook verminderd vruchtbaar worden van roken. Trouwens, je moet eventueel meeroken ook niet onderschatten.

Ik vind roken op zich een keuze die je zelf mag maken, maar ik wordt altijd een beetje verdrietig als ik mensen zie die bijv in een restaurant zitten aan een hele rokerige tafel, zelf allebei een peuk in de hand, en dan een paar kleine kinderen erbij. Zoiets vind ik echt onbegrijpelijk.
    Maar goed, misschien heb ik een hersenafwijking en ben ik de enige die zo denkt.

Deel Deze Pagina