Daar ben ik naar benieuwd omdat mijn zoontje bijna 1 jaar is en alles voornamelijk nog in zijn mond stopt of zo hard mogelijk door de kamer gooit. Een toren met ringen er omheen begint hij wel steeds beter één voor één ze eraf te pakken in plaats van het in z'n geheel om te gooien. Natuurlijk staat er op verpakkingen vaak voor welke leeftijd het is, maar ik ben benieuwd naar ervaringen. Ook omdat de verjaardag van mijn zoontje in zicht is en we benieuwd zijn wat leuk en stimulerend is om voor hem aan te schaffen.
Euh zon 12-14 maanden geloof ik... en dan bedoel ik echt spelen als bv een puzzel maken... met het theeservies spelen, keukentje gebruiken.. Dus hij is volgens mij mooi op tijd hoor!
Het is niet dat ik me zorgen maak hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig naar de gemiddelde ontwikkeling en wat ze rond deze leeftijd leuk vinden. Puzzelen is inderdaad altijd leuk om te doen, ben benieuwd wanneer hij dat doorheeft i.p.v. op de stukjes te gaan kauwen.
Ik denk rond 1 jaar, maar hangt er helemaal van af wat voor spelletjes. Rond die leeftijd vond ze puzzeltjes erg interessant, maar ik moest ze nog wel puzzelen. Ik heb er niet zo op gelet, maar ik denk dat ze sinds ze 1,5 is veel meer zelf is gaan spelen, zonder dat mama steeds mee moet doen.
Hier kan ze zichzelf al een hele tijd met de vormenstoof bezighouden. Ze doet het deksel eraf, doet alle blokjes eruit, en alle blokjes er terug in. Verder legt ze blokjes op het salon tafel, en dan alle blokjes terug op de grond Met de bal "spelen" doet ze ook wel, dus de bal rolt weg, dan kruipt ze er heel snel achteraan, duwt de bal weer weg... En dat is het zowat alles dat ze doet van spelen
Hij is net 1 jaar. Duplo blokjes verzamelen en verplaatsen is hier favoriet. Blokjes in de doos uit de doos op tafel van tafel ect
Ik denk dat het aan het karakter van het kindje ligt. Dochterlief is zo goed als anderhalf, maar geen goede speler. Alles is maar leuk voor 2 minuten. Dan weer iets anders pakken of opstaan en een stukje lopen of even aandacht nodig...
Hier heeft hij altijd mooi gespeeld, al vanaf een maand of 6? Maar dat was meer bestuderen en op de knopjes duwen en onder de babygym. Toen hij de weg van het tapijt af had gevonden met 11 maanden met blokjes knetteren op de grond, ballen rollen, erachteraan tijgeren enz,... Het speelgoed verspreiden over het hele huis. Dan moest ik het opruimen want het werd hem teveel en als het opgeruimd was verspreidde hij alles weer Na de 12 maanden begon hij met auto's en alles eigenlijk, nog steeds alles bestuderen en bekijken. Nu begint hij met puzzels, vormenstoof, boekjes. Nog steeds knetteren met speelgoed op de grond maar ook torentjes bouwen van 2 a 3 blokjes, alles verstoppen, ( ben al 3 dagen het driehoekje van de vormenstoof kwijt) puzzel en vormenstoof begint nu ook te lukken. Nu dus echt gericht en serieuzer Speelgoed in zijn mond stoppen heeft hij altijd gedaan, nu minder maar stenen blijven lekker
O ja balletjes doen het hier momenteel ook erg goed. Hij mept ze door de kamer en tijgert er achteraan. Kruipen, zelfstandig zitten, laat staan lopen doet hij nog niet dus het is ook nog voornamelijk op de grond spelen natuurlijk.