Bloedprikken....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lenm, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lenm

lenm Lid

11 feb 2013
    24
    0
    0
    Turkije
    Hallo meiden, ik ben er echt net achter gekomen dat ik zwanger ben! Super spannend maar nu een vraagje hier in Turkije willen ze bij elke poep en scheet bloed prikken. Ik kan daar heel erg slecht tegen, de prik zelf geen probleem maar de geestelijke gedachte van het bloed uit me halen. Natuurlijk als ik ziek of me niet lekker voel doe ik het met liefde voor dit wondertje maar ik vroeg me af, wat is normaal in nederland? Hoevaak prikken ze? En is het echt noodzakelijk? Bij hoeveel weken raden jullie het aan? Dan kan ik dat aan geven, hier willen ze bij elke controle (1x in de maand) ook bloedprikken. Lijkt mij zolang alles goed gaat een beetje onnodig.

Bedankt! ;)

2. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik heb 2x bloed laten prikken in m'n eerste zwangerschap.

3. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik in totaal 3x

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb bij de eerste 2 2 keer bloed moeten prikken

Zo rond de 10 weken dan testen ze op hiv enzo dacht ik

En op het eind voor mijn leverwaarde

Deze zwangerschap heb ik nu al 6 keer bloed geprikt maar dat was om mijn leverwaarde hoe mijn lever reageerde op de medicatie
    En nu afgelopen week bloed moeten prikken of ik suiker heb

Maar eigenlijk gebeurd het vaak maar 1 à 2 keer dacht ik

5. lenm

lenm Lid

11 feb 2013
    24
    0
    0
    Turkije
    Dank jullie aan het begin of einde? Dan kan ik dat hier ook aan geven 2 keer is natuurlijk wel te doen maar elke maand.... wil wel kunnen uit kijken naar de echo's en niet meer moeten afzien omdat er dan ook weer geprikt moet worden.

6. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    1x voor de 12 weken heb ik het laten doen. Daarna niet meer nodig geweest.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier 1x met 12 weken, met 20 weken en 26 weken. 3x dus..

8. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

1x bloedprikken en tussendoor een speldenprikje voor de ijzerwaarde

9. mariska14

mariska14 Actief lid

5 jun 2008
    165
    0
    0
    Hier ook 1 keer bloedprikken en 1 keer voor de ijzerwaarde een prikje in de vinger bij de 1e zwangerschap. Nu bij de tweede hetzelfde als het goed is.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier bij 10 weken een keertje voor dingen als ijzer, rode hond afweerstoffen, en nog een hele rits andere waardes die belangrijk waren.

Daara rond de 25 weken (ongeveer) nog een keertje maar dan een suikerspiegel. Die dag was de eerste een paar buisjes bloed voor alle waardes. En daarna nog 2 keer erheen voor alleen de suikerwaardes..

11. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Ik heb bij 12 weken algemene bloedtest gehad om rhesus, bloedgroep en suiker ed te testen. Week later nog een keer omdat ze mijn bloedsuiker wat hoog vonden.
    Bij 24 weken bloedsuikertest gehad. Week 30 getest op antistoffen voor rhesus c. Ijzergehalte vergeten dus die in week 31 ook nog.
    Vaak genoeg dus!

12. Puggie

Puggie Actief lid

25 apr 2013
    388
    0
    0
    Zo herkenbaar! Hier lig ik ook wakker van Hahaha.

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier rond de 12 weken geloof ik om van alles uit te sluiten en net met 30 weken om de ijzer voorraad en suiker te checken. Suiker was ietsje te hoog dus nog een extra keer geweest.

Dus nu in bijna 33 weken 3 keer.

Vind elke maand ook best veel :D kan me voorstellen dat je dat niet nodig vind. Kan/mag je het weigeren?

14. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Iedere maand lijkt mij wat veel.. Ik weet dat de eerste keer met 12 weken was, daarna rond de 20 weken geloof ik, en laatst met 30 weken. Heb 2x extra moeten laten prikken omdat ze 1 stollingsmiddel waren vergeten & 1x voelde ik me niet goed wilden ze alles nogmaals laten checken. Maar denk dat 2/3 keer echt wel voldoende is..

15. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Hier met 11 weken geprikt op suiker, ijzer, hiv, bloedgroep ed. Verder met 12 weken nog een keer apart voor de combinatietest. Met 30 weken kijken ze nog een keer naar suiker, ijzer en antistoffen rhesus c. Als dat allemaal goed is blijft het daarbij!

Kan me voorstellen dat je 1 keer per maand veel vindt, ik kan ook niet goed tegen bloedprikken en zou het echt niet fijn vinden.

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Eerst 5 buisjes algemeen, toen 2 voor de NIPT test, daarna voor de combitest, toen suikertest, nu met 24 weken weer suikertest en volgt er nog een, ach ik vind het niet veel voorstellen, mijn kids vinden het zelfs geen big deal, het hoort er gewoon bij, hoe drukker je gaat maken des te meer je jezelf ermee hebt.

17. nono

nono Niet meer actief

1 keer met een week of 12.. en nu met 25 weken weer.. denk straks nog 1 keer eventueel.

Bij elke controle? Jeetje dat is wel erg vaak!!

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    1x met 12 weken en 1x met 28 weken. Daarnaast iedere 4 weken voor de schildklier maar daar heb jij als het goed is geen last van :) Dus 2 x

19. lenm

lenm Lid

11 feb 2013
    24
    0
    0
    Turkije
    Ja ik vind het ook erg veel, injecties of andere dingen doen me niks maar bloedprikken daar word ik gewoon naar van. Hier krijg je ook elke maand een echo dus dat is wel een leuke bijkomstigheid! Ik ben net pas zwanger dus ga over een week of 2/3 is naar het ziekenhuis om te kijken hoe en wat :D Maar dan kan ik aan geven dat in nederland 2 keer ongeveer gemiddeld is (mits er niks mis is) en dat is natuurlijk goed te overzien!

Deel Deze Pagina