5 dagen voor eisprong gemeenschap genoeg?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LVV117, 11 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienkep

    Nienkep Actief lid

    24 jun 2014
    321
    112
    43
    Hmmm vreemd dat het niet doorzet!
    En balen dat de test negatief was. Die onzekerheid is zo frustrerend.
    Zet het al door nu? En heb je de uitslag al?
    Zou dat wat kunnen betekenen in het zwanger worden?

    Ik voelde me vanmorgen ineens wat misselijk en licht in mijn hoofd, maar dat zegt natuurlijk niks. Ik ga denk ik ook gewoon wachten tot dinsdag. Ik ga er ook niet vanuit dat het zo is...
    Succes!
     
  2. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Nee nu wat bruinig afscheiding nog maar. Ik hoop eigenlijk dat het dan ook gewoon vandaag of morgen doorzet zodat we weer door naar de volgende ronde kunnen.
    Nee net gebeld maar moet vanmiddag terug bellen.
    Als je te weinig B12 hebt kun je onvruchtbaarheid hebben en kans op miskramen.
    Maar goed ik ga niet te vroeg conclusies trekken we wachten het gewoon even af.

    Ohja ik hoop zo dat dit eerste tekenen van een zwangerschap zijn voor je haha.
     
  3. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Net te horen gekregen dat mijn B12 te kort is. Huisarts belt mij straks terug. Dit is echt een ontzettende tegenvaller.
     
  4. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    B12 tekort kan best gevaarlijk zijn als je zwanger bent. Achteraf gezien is dat bij ons de rede geweest van de vroeggeboorte van mijn jongste. De kans op miskramen en vroeggeboorte is een stuk groter. En er is veel b12 nodig voor de aanleg van de hersenen en zenuwstelsel. Ik zou echt wachten met zwanger worden tot je zeker bent van een goede b12 waarde.
     
  5. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Dankjewel voor je berichtje. De huisarts belt mij zo meteen terug dus dan wachten we dat telefoontje even af. Is toch wel echt een rot bericht dat we dit nu te horen krijgen. Had ik maar eerder aan de bel getrokken.
     
  6. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ja ik voelde mij ook schuldig ri de jongste. Want door mijn tekort moest hij vechten.
    Maar weet je er zijn zoveel dingen waar je achteraf gezien wel meer over had willen weten. Het is niet anders.

    Eigenlijk zouden ze dit ook standaard moeten prikken als je zwanger bent.

    In ieder geval goed dat je het nu weet en aan je waarde kan werken. Vaak als er een b12 tekort is, is er ook een tekort aan foliumzuur. Allemaal echt even goed navragen bij de ha. Ook wat je waarde precies is. Supplementen worden vaak eerst voorgeschreven maar die nemen het lichaam vaak niet goed op omdat het vaak een andere oorzaak heeft dan slechte voeding of te kort voeding met b12 erin (dierlijke producten). Dan zijn injecties effectief.


    Ik hoop dat je snel je waarde op peil hebt en je snel een goede zwangerschap mag hebben♡
     
  7. Nienkep

    Nienkep Actief lid

    24 jun 2014
    321
    112
    43
    Ohhh wat heftig! Nooit geweten)
    Misschien gelijk een bloedtest aanvragen aangezien je nu nog niet zo mega ongesteld bent??
    Succes
     
  8. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Huisarts heeft mij net terug gebeld. Het lijkt enigszins mee te vallen en mijn wens om zwanger te worden is niet in gevaar. Ik zit echt net onder de grens. Dus met tabletten moet het goed komen en ik moet een iets wat hogere dosering gaan slikken.
    Dus mezelf druk gemaakt om niks.
    Vorig jaar was de waarde 76 en nu 133 dus goed gestegen.
    Succes met zwanger worden iedereen. Ik hoop dat ik ook snel positief nieuws heb.
     
  9. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Ik vergelijkbaar! Wij hebben maandagochtend seks gehad en ben op een donderdag uitgerekend. Dus 4 dagen. Wel een dag minder maar was hier voldoende dus. Had het niet gedacht. :p
     
  10. Nienkep

    Nienkep Actief lid

    24 jun 2014
    321
    112
    43
    kan dus wel! Hihi
    Ik kan over 5 dagen testen (of niet).. spannend
    Jij succes met de laatste loodjes!
     
    Mell0408 vindt dit leuk.
  11. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Hoe is het bij jou? Al getest?? Ben erg benieuwd.
    Ik ben gewoon ongesteld geworden. Dus mag weer door naar een nieuwe ronde.
     
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.633
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heb je het dan echt over B12? Want dan vind ik 133 laag. En lijken me injecties zinvoller. Tabletten krijg je toch niet voor B12 tekort? @Mango393 weet jij miss ook wel dan?
     
  13. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Ja mijn huisarts vertelde dat rond de 134/135 de grens is. Dus dat ik er echt net onder zit en mijn tabletten die ik elke dag 1 neem nu al een jaar lang dus wel helpen.
    Dus vertrouw er toch op dat het goed is maar weet ook niet wat normaal de grens is.
    Ga nu iets hogere dosis tabletten slikken dat wel maar verder weet ik het ook niet?
     
  14. Nienkep

    Nienkep Actief lid

    24 jun 2014
    321
    112
    43
    Aahhh shit. Ik ga ook ongesteld worden.
    Vanmorgen negatieve test, verwacht dus morgen of overmorgen mijn ongesteldheid.
    Helaas.
    Hoe gaat het nu met jou?
     
  15. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Ooh shit wat super balen zeg.
    Nu nog steeds ongesteld verwacht mijn eisprong rond 30 november een keer.
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.633
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kijk anders eens op www.stichtingb12tekort.nl. Daar staan hogere referentiewaardes volgens mij. Zie ook de link naar de pagina waar ze het over zwangerschap en b12 hebben.
    https://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b12/zwangerschap-en-vitamine-b12/
     
  17. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Hmm ja heb het haar duidelijk gevraagd ook ivm zwanger worden enz... En dit was geen probleem zolang ik mijn vitamine pillen B12 maar bleef slikken en deze een iets hogere dosis ging pakken.
    Dat heb ik zelf dus ook al gelezen vond het ook maar raar maar heb het aan haar gevraagd en ze zei duidelijk dat dit voldoende is. Begin nu wel te twijfelen of ik niet even terug moet gaan bellen.
     
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.633
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou dus terugbellen ;)
     
  19. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Mijn waardes lagen hoger en ik moest injecties. 133 is echt te laag. Als je gaat bellen zou ik ook om injecties vragen, tabletten zetten weinig zoden aan de dijk. Laten prikken terwijl je supplementen slikt/ spuit is om niet handig omdat je dan een valse hogere waarde hebt dan dat het in werkelijkheid is. Je échte waarde is dus minder dan 133. Voor een gezonde zwangerschap moet je b12 op minimaal 185 zitten. Je komt dus minimaal 50 punten tekort.

    Edit, veel huisartsen hebben helaas weinig kaas gegeten van wat goede vitamine waardes zijn.
     
  20. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Ja heb zo juist gebeld en duidelijk aangegeven dat ik heb gehoord dat mijn waardes veelte laag zijn voor een eventuele zwangerschap. Ze zijn in eerste instantie dat ik moest wachten met die tabletten en over 3 maanden weer moest testen. Dus vertelde ik ja wij zijn bezig om zwanger te worden en dan is 3 maanden toch wel weer veel als je al een paar maanden bezig bent. Nog niet zo lang maar goed elke maand is nu gewoon lang als het niet lukt. Dus ze begreep me en ging overleggen.
    Moet vanmiddag om 14:00 terug bellen. Hoop eigenlijk dat ik injecties krijg.

    Dankjewel voor jullie berichtjes.
     

Deel Deze Pagina