Zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zindy, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    In mijn onderschrift is mijn cyclus te zien... onregelmatig... ik zit momenteel op dag 92. Rond dag 40 en rond dag 60 heb ik een zwangerschapstest gedaan; negatief.
    Maar nu heb ik sinds een (kleine) week zeer heldere afscheiding (zo doorzichtig als water) en net zo 'kleverig' als lijm. En mijn borsten doen sinds 3 dagen vreselijk zeer (mijn tepels).
    Zou ik dan toch zwanger zijn? Of is het mijn eisprong.... of moet ik ongesteld worden...?
    Ik heb ook sinds enkele dagen een soort licht stekende kramp in mijn onderbuik. Als ik bijv. fiets of kracht zet, dan voel ik het.
    Ik baal soms zo dat zwangerschaps symptonen haast hetzelfde zijn als ongesteldheids of eisprong symptonen...
    Wanneer zal ik weer testen? En wat denken jullie?

2. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Wat je schrijft over je afscheiding doet me eerlijk gezegd aan een eisprong denken.

3. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Daar dacht ik dus ook aan ja. Maar zou het dan kunnen dat dit mijn eerste eisprong is sinds ik gestopt ben met de pil? Want ik heb me nog niet eerder zo gevoeld (pijnlijke tepels e.d.).

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik twijfel een beetje of je zo laat nog een eisprong zal hebben...
    Het kan ook goed zijn dat je ongi er nu aan zit te komen. Mijn tepels deden gisteravond ook megaveel pijn en gister ook veel afscheiding en ik verwacht mijn ongi binnen nu en een paar dagen..
    (toen ik de pil slikte had ik ook geen last van pijnlijke tepels)
    En ook de kramp in de buik herken ik wel een beetje van bij mezelf, ook daar had ik gister last van..

(of ik moet zwanger zijn, maar zelf denk ik niet dat dat nog spontaan zal gaan gebeuren)

5. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Dat zal het ook wel zijn dan.... jammer...
    Op zich ook wel fijn, want ik maak me zorgen over mijn cyclus. Ik zit al op dag 92 dit keer...

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ook dat herken ik, mijn record staat op 97 dagen 8) (toen was ik al dik 2 jaar van de pil af)
    mijn cyclussen varieerden van 21-97 dagen en alles wat er tussen zit, wordt je niet vrolijk van, kan ik je melden, dat ik dat bijna 3 jaar heb volgehouden snap ik nu nog steeds niet..

7. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik had gelezen dat een zeer onregelmatige cyclus kan betekenen dat je misschien niet of moeilijk zwanger kan raken. Dus ik maak me dan gelijk zorgen. Al zit ik nog in mijn eerste jaar van proberen (in januari gestopt met de pil). Ik vind het alleen zo vreemd dat ik eerst steeds een regelmatige cyclus had en toen ineens een van 40 dagen en vervolgens mijn huidige cyclus van (vandaag) 93 dagen...

Ik weet wel dat ik niet moet zeuren; als ik kijk naar jouw cyclus e.d. schaam ik me gewoon dat ik zo zeur over de mijne...

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Nee joh, je zeurt niet ;)

Eigenlijk had ik veel eerder naar een dokter moeten gaan, alleen door een verbouwing hier in huis (compleet nieuwe bovenverdieping) zag ik dat niet zo zitten, en ben ik er mee blijven lopen. Na de verbouwing ben ik gelijk naar de HA gegaan en die heeft me gelijk naar een gyn gestuurd..
    Als je een lange cyclus hebt, mag je een dokter raadplegen hoor..
    Je moet het alleen wel echt willen en niet doen als je er niet aan toe bent..

9. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik denk eerder aan een eisprong als ik het zo lees, maar als ik je cyclus bekijk dan twijfel ik want hij is eigenlijk veel te lang.
    Ik heb zelf nooit een echte cyclus gehad ondanks dat ik wel bloedde (heel weinig en soms langer dan 2 weken!) ik ben naar de HA gegaan heb doorverwijzing gevraagd en de gyn stelde PCOS vast. Ik ben dus onvruchtbaar van mezelf.. Maar nu 4x een eisprong gehad met behulp van Clomid (hormonen)!
    Je mag na een half jaar al pilloos te zijn naar de gyn. Zou gewoon een afspraak bij de HA maken hoe moeilijk dat ook is.
    En ik wil je niet bang praten want het kan ook niets zijn, maar gewoon ff een "cyclus" zonder eisprong en dat het de volgende x wel weer goed gaat. Alleen kan ik er in komen dat je liever het zekere voor het onzekere hebt. En je eigen gevoel zegt heel veel hoor.

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Het kan natuurlijk ook zijn dat je een cyclus hebt overgeslagen en nu weer een eisprong hebt. Het kan vanalles zijn omdat alle symptomen op elkaar lijken en dat is zooo vervelend! Als je echt twijfeld kun je er altijd nog een test tegen aan gooien of bloed laten prikken op zwangerschap.

Succes en houd ons op de hoogte

11. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    mij lijkt het dat je een eisprong hebt, en dan weet je over 14 dagen meer...
    Die kun je de ene keer heviger voelen-merken als de ander keer...

Succes met het wachten, en gewoon voor de zekerheid nog een keertje lekker klussen...:p;)

SUCCES

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Met deze lange cyclussen zou ik toch optijd naar de huisarts gaan. het kan nl ook zijn dat je prolactine te hoog is. Dit is te verhelpen met medicijnen maar dan moet je wel naar de ha of gyn zijn geweest.

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Lijkt me ook op een eisprong eerlijk gezegd..
    En dat je geen eisprong zou kunnen hebben als je een lange cyclus hebt.. Mijn record staat op 85 dagen, en FF gaf op dag 72 dus wel een eisprong aan.. Weet natuurlijk niet of ie er echt was, want ovutestjes gebruik ik niet (kan ik me anders scheel aan betalen), maar m'n temp steeg wel (al was het niet zo'n mooie stijging als ik afgelopen cyclus heb gehad en ronde 6 en 7..).

Als je het niet vertrouwt gewoon naar de HA gaan. Ben ik geweest toen we 6 maanden bezig waren en ik na 58 dagen toen nog niet ongi was (HA wilde me toen al wel doorsturen, maar leek d'r beter als we het nog ff aan zouden kijken), en nu na een jaar hebben we een doorverwijzing opgehaald.

14. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Wij gaan over een maand verhuizen naar een andere plaats; zodra ik daar een huisarts heb gevonden maak ik een afspraak denk ik.
    Bij mijn huidige huisarts voel ik me absoluut niet op mijn gemak... oudere man die niet zo veel begrip heeft naar mijn mening.
    Ik denk dat ik van het weekend ook nog even een testje doe; dan kan ik zwangerschap in ieder geval uitsluiten.

Bedankt voor jullie antwoorden en medeleven!

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier even ter info, mijn pijntjes waren voortekenen voor een aankomende ongi... De rode duivels zijn vandaag gearriveerd :x

16. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Wat jammer!! Ik had het zo gehoopt voor je! :(

Ik ben nog niet ongesteld geworden... en mijn tepels worden de laatste 2 dagen steeds minder pijnlijk. Mijn onderbuik voelt nog wel gespannen/pijnlijk.

Afwachten maar...

17. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Gister had ik zelf ook weer nergens last van, dus toen ik gisteravond ineens (na een vrijpartijtje):p wat bloed zag, had ik dat ook niet verwacht eigenlijk... Maar vanmorgen brak het los..

ach, we gaan gewoon door.. ooit blijven ze 9 maanden weg...

18. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Dat geloof ik zeker! Moed blijven houden ;)
    (al is dat voor mij makkelijk zeggen)

19. kiwik12

kiwik12 Niet meer actief

hey meiden ik wil hier graag even mn ei kwijt!

afgelopen maand hebben we geklust in de vruchtbaarste periode. ik wist dat het niet raak zou zijn om dat we zwanger worden op een laag pitje hadden gezet.
    Ik werd dus ook gewoon ongi, afgelopen dagen ben ik zo beroerd, veel hoofdpijn erg duizelig, en mezelf zit in de weg, kan erg weinig hebben van de mensen om me heen (chagrijnig dus)
    Mn buik doet raar, steeds borreltjes om het zo maar te verwoorden, en hier en daar afentoe een steek vooral rond mn navel, nu heb ik na mn ongi steeds licht bruin slijm, continu als ik naar de wc ga! kan het dan toch zo zijn dat het afgelopen maand goed is gegaan en dat ik nu alsnog zwanger ben? ik ga niet testen dat omdat ik niet mezelf steeds teleur wil stellen! misschien zijn er meiden die zwanger zijn en dit ook hebben gehad???

Veel liefs

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik ben niet zwanger, maar ik had afgelopen keer na mn ongi ook een aantal dagen nog wat bruinverlies. Niet gelijk erna, eerst was er een dag of 2 niks meer te zien en toen begon het bruinverlies... Maar ja, ik voelde me er niet beroerd bij ofzo, ik had wel "rommelige darmen" ook in die dagen. 8)
    Dit was tot aan mn eisprong, daarna was het over..

Je hebt er waarschijnlijk niet veel aan, maar toch.. ;)

Deel Deze Pagina