Nieuwe zwangerschap bij blaasverzakking

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 15augustus, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

Ik wil graag ervaring horen van meiden die dit ook hebben...
    Ik ben in april bevallen van mijn eerste kind, ontsluiting ging snel, persen ruim 1,5 uur toen compressie op buik en ingeknipt.
    Nu blijk ik een behoorlijke blaasverzakking te hebben opgelopen, prolaps komt er 24/7 uit, en fysio is bang dat ze mij niet kan helpen maar wil het toch proberen/ kans geven, omdat ik nog herstellende ben zegt ze.
    De wens voor een 2e is er maar nu mijn vraag... Hoe gaat dat?
    Ben zo bang dat de verzakking dan nog erger word en ik vaker urine verlies krijg...
    Graag hoor ik ervaringen tijdens zwangerschap en bij bevalling

2. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Uhmm... merkte je iets van dit al tijdens je zwangerschap? Zo ja.. ben ik wel benieuwd wat je dan merkte?

3. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb na de bevalling van m'n zoon (en een totaal ruptuur) ook een blaasverzakking gekregen. Tijdens de zwangerschap al last gekregen van urineverlies simpelweg omdat ik het niet voel. Na flink wat fysio is het een stukje beter maar het wordt nooit helemaal meer zoals het was. Mn fysio adviseerde wel om minimaal een jaar te wachten om weer zwanger te worden. Als ik richting mn menstruatie ga merk ik de verzakking weer meer omdat het dan verweekt. Wij willen heel graag een 2e kindje. Het is de vraag hoe mn lichaam hierop gaat reageren en of ik normaal kan bevallen.

4. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo 15 augustus,

Wat naar zeg! Helaas weet ik maar al te goed hoe het voelt :(
    Ik heb bij mijn zoontje (bijna 3 jaar geleden) na de bevalling ook een flinke verzakking gehad. Zowel blaas al baarmoeder. Met toeval eigenlijk ontdekt.
    Ik had een thuisbevalling maar kreeg geen persweeen, dus kreeg uiteindelijk de keus, of thuis, of als een gek naar het ziekenhuis! Ik zag het niet zitten om van de trap af te gaan dus dan maar op oerkracht persen :)
    Het is gelukt! Alleen door de kracht van het zelf moeten persen was ik inwendig gescheurd, een ader was gesprongen, net geen totaal ruptuur gehad....maar we leven nog steeds ;)
    Ik wilde na enkele weken weer wat buiten wandelen, maar helaas met ontzettend veel pijn elke keer thuis komen was niks. Mijn vriend is fysio en heeft aan zijn collega die bekken/bodem therapeute is gevraagd of dit klopt.
    Ze vertelde dat ik een behoorlijke verzakking had opgelopen, maar dat ik vroeg genoeg was (10 weken na bevalling). Ik heb ongeveer zo'n half jaar 2x therapie gehad en heeeeeel veel moeten oefenen. Ik had ook last van urineverlies namelijk. Als ik niet mijn oefeningen zou doen zou ik incontinent blijven :s
    Daar zat ik natuurlijk helemaal niet op te wachten. Ik kon na een jaar weer "normaal" lopen en werken. Alleen als ik ongesteld ben dan heb ik nog behoorlijk last van een drukkend gevoel onderin. Springen merk ik dat ik soms wat urine verlies....

Dus ja, therapie helpt echt maar je moet consequent je oefeningen blijven doen. Soms doe ik ze nog wel eens als ik merk dat het wat minder met mij gaat.

Ik ben nu net zwanger van nummer 2. Ben ook heel benieuwd of ik een verzakking ga krijgen tijdens mijn zwangerschap of erna. Volgens mijn therapeute krijg ik bijna tot nergens last van. Mocht het toch beginnen, gewoon weer oefeningen doen...

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Zit je bij een speciale bekken/bodem therapeut? Of echt alleen fysio? Want mijn vriend kon mij (gelukkig) hier niet bij helpen aangezien een specialst daar echt voor nodig is!

Succes!

Deel Deze Pagina