Hallo allemaal! Na een paar dagen op dit forum te hebben gezocht, gelezen en heel veel geleerd heb ik nog een prangende vraag. Zijn er dames die ervaring hebben met MS (multiple sclerose) en zwanger worden? Mijn lief en ik hebben vorige maand besloten dat we een kindje willen. Een lastige beslissing want ik moet dan niet alleen stoppen met de pil, maar ook mijn medicatie om de MS te remmen. Zo lang ik niet zwanger ben, ben ik niet beschermd en kan ik dus lichamelijke schade ondervinden van mijn kinderwens. Erg spannend, want zoals jullie allemaal wel weten ben je vaak niet 1-2-3 zwanger... Zijn er vrouwen die in dezelfde situatie hebben gezeten (of zitten) zoals ik? Wat waren je ervaringen wat betreft (zo snel mogelijk) zwanger worden en eventuele achteruitgang door de MS? Alvast bedankt voor eventuele reacties! X Naatje
Wat spannend! Mijn moeder heeft ms, maar is pas bekend geworden na haar zwangerschappen. Ik heb wel vaker gehoord dat vrouwen die zwanger zijn en MS hebben zich vaak stukken beter voelen. Ik hoop dat dit voor jou ook zo mag zijn als jullie in verwachting raken! Toi toi toi!
Ja, dat klopt Hoek! Ik heb ook begrepen dat moeder natuur haar werk heel goed doet als je zwanger bent. Maar tot die tijd dus niet Dank voor je toi-toi-toi!
We mochten een maand na mijn laatste medicatie (injectie, Avonex) aan de slag. Dat was vorige week een maand geleden en een paar dagen later had ik zo waar, na 15 jaar pilgebruik, al een eisprong. Was niet te missen door pijn en een knallende ovulatietest. Toen zijn we ook gelijk goed aan de slag gegaan haha
Hoi, Dat is een moeilijk beslissing om te nemen. Maar die wens, hè... Mijn moeder heeft ook MS, maar dan de langzaam progressieve variant. Ook "pas" 14 jaar geleden naar voren gekomen (ik ben 32). Maar een kennis van mij heeft MS met de "schub" versie, zoals ik het noem. Zij is redelijk door haar zwangerschap heen gewandeld. Na de bevalling kreeg ze wel een flinke schub; misschien de MS versie van kraamtranen... Ik wil je veel succes wensen! Groetjes Patricia