Ik ben drie maanden geleden bevallen en onze dochter is vlak daarna overleden. Wij willen heel graag een kindje, maar voor deze zwangerschap zijn we ook 2 jaar bezig geweest. Dus sinds de vorige ronde weer ovulatietesten gebruikt. In die ronde had ik 3 dagen positieve ovulatietesten en werd ik 7 dagen na de laatste positieve ovulatietest alweer ongesteld. Ik heb voor mijn zwangerschap nooit zo lang positief getest en had altijd een lf van 10-12 dagen. We hebben maar bedacht dat het zou komen door de hormonen van de zwangerschap en dat mijn lichaam nog aan het bijkomen was. Maar deze maand test ik weer raar. Vorige week zondag en maandag vruchtbaar slijm (draden trekkend), maar geen positieve ovulatietesten. Wel de hele week getest en iedere ochtend (ongeveer 11.00-12.00 uur) lichte streepjes en ik dacht dan dat ze 's middags wel positief zouden zijn. Nee dus, die waren wit. Vrijdag kreeg ik weer vruchtbaar slijm en gistermiddag eindelijk een positieve ovulatietest! Gisteravond, dus 5 uur later weer negatief. Voor de zekerheid test ik net weer en zucht, weer een knaltest. Zie foto met het rijtje testen. Onderste 3 zijn resp. zondagmiddag, zondagavond en vanmiddag. Herkent iemand dit, ik maak mij nu steeds druk dat er iets niet goed is, want dit gerommel met testen ken ik niet (heb ze ruim een jaar gebruikt voor ik zwanger was en dat verliep altijd goed). Hebben we goede kansen, is er iets aan de hand of is mijn lijf nog aan het ontzwangeren? Ik ben bang dat ik nooit een kindje krijg dat bij ons mag blijven.
Ik vind alleen de laatste test positief eerlijk gezegd. je lichaam kan nog aan hte ontzwangeren zijn hoor. Heel erg veel sterkte met dit grote verlies. Ik hoop dat jullie snel een wondertje mogen ontvangen.
Ik vind ook alleen de laatste test positief. En dan ook ECHT positief Ook namens mij veel sterkte met t verlies van jullie kindje
Bedankt Lady en wachtende, het is heel moeilijk inderdaad.. Fijn dat hij nu dus pas echt positief is, en moet ik nog doortesten of het zo laten? En dat ik in de ochtenden al een streepje heb en in de middagen niet, is dat niet heel raar? Sowieso voorlopig doorgaan met seksen, voor de zekerheid!
Wat ik altijd deed is een digitale test als ik dacht dat bij positief was. Deze gaf dan gewoon duidelijk antwoord..positief of niet. dat turen met die streepjes word je soms gek van. Of wat ik wel een deed was twee ovutesten onder elkaar, maar draaien zodat de teststreep van de ene in het verlengde ligt van de controle streep van de ander. En mn optie drie was de test aan mn man geven en vragen welke streep donkerder was. En dan wisselend voor houden...teststreep links en rechts. zo kun zn gevoel niet meespreken Ja kan doortesten...soms geeft het alleen maar meer onzekerheid. Maar net waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Ik moest van de ferti altijd stoppen na de eerste posi
Optie 3 is een mooie, haha. Objectiever wordt het niet! Ik hoop dat de bakerpraatjes 'na een bevalling' kloppen, ik word hier erg onzeker van. Maar dan stop ik nu met testen en hopelijk zijn er nog wat dames die het herkennen. Van harte met je zwangerschap, wat een prachtig begin van het jaar!
alexa82 Het is niet raar hoor dat je lichaam nog van slag is. Wij zijn ons zoontje in september verloren. Hij is geboren met 25 weken zwangerschap en heeft 3 dagen geleefd. na die tijd 2 keer een cyclus gehad van 26/28 dagen. Daarna ineens een cyclus van 17 dagen?? Gebruik ook ovulatietesten. De eerste 2x een duidelijke lh piek gevonden . En bij de korte cyclus niet??? Zou nog even door testen en ook alles even opschrijven misschien is er op die manier een patroon in te ontdekken?
Ondanks de slechte resultaten zijn we alsnog zwanger. De wonderen zijn de wereld echt nog niet uit! Ik vind het heel knap dat je alweer de kracht gevonden hebt door er weer voor te gaan, diep respect !
Ik zou eerder ook nooit gedacht hebben dat ik het aan kon, maar de wens is zo groot en we waren er zo klaar voor. Alles in huis, alles voor ons meisje en dan sta je met lege handen. Wij hadden pech zoals het heet, maar wat stort je wereld in. Plus nu weer de angst dat het misschien nooit meer lukt (had ik ook na 2 jaar proberen en toen was ik zwanger!) zorgt ervoor dat ik erg onzeker word van dit gerommel. Dus bedankt voor jullie reacties! En Jolanda, jij weet dus ook hoe je dus ook kunt klungelen na een zwangerschap, vast ook frustrerend. Jij schrijft mee op het topic "weer proberen.. ." zag ik, ik lees daar mee. Fijne vind ik wel om te zien dat veel vrouwen weer snel zwanger zijn. Hopelijk wij ook!