5 dec, zou jij iets 2e hands geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    zolang het er goed uitziet maakt het toch niets uit. Hoeft toch niet nieuw te zijn.. Er zit dan alleen geen verpakking om heen en waarschijnlijk ook geen cadeaupapier van intertoys, maar boeiend.. Je kunt het toch ook leuk verpakken of evt in een andere doos (bruin) doen? Mij zou het niet uitmaken, als het er nog goed uitziet...why not.

2. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Voor mijn eigen kinderen wel, vorig jaar voor Sinterklaas hebben ze heel veel speelgoed gekregen die ik van marktplaats heb gehaald.
    Voor andere kinderen doe ik dat niet.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

:):):) hier ook. als het huis me niet bevalt of de persoon er naar mijn idee niet fris genoeg uitziet gaat het niet door. moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alleen 2de hands koop van mens die ik ken.:):):) maar dat ben ik hoor. beetje smetvrezerig.

voor iemand anders zal ik altijd nieuw kopen

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Mij zou het ook niets uitmaken, maar het hangt er wel een beetje vanaf inderdaad aan wie je het wil geven en of je ze goed genoeg kent om te weten of ze het wel kunnen waarderen.

Meestal koop ik voor kadootjes voor verjaardagen en Sinterklaas etc. wel iets nieuws, gewoon omdat je dan ook nog (als dat van toepassing is natuurlijk) er nog garantie op hebt mocht er iets mis mee zijn. Maar voor de jongens van mijn zus toen ze nog klein waren, heb ik echt regelmatig puzzels en boeken overgenomen van mensen, als 'zomaar' kadootje zeg maar. Je komt niet met lege handen aan als je even komt binnenwaaien en dat vond ik altijd gewoon leuk.

Verder vind ik het eigenlijk wel een sport, 2e hands winkelen. Ik moet soms echt in mezelf glimlachen als ik van sommige mensen hoor hoeveel geld ze hebben uitgegeven aan bijv. een babykamer of zo. Wij hebben echt een schitterende babykamer op de kop getikt voor € 100,-, een ledikantje, grote commode die ook als dressoir kan, een kledingkast en bijbehorende 'kistjes' om op te hangen. Er mankeert nog niets aan, behalve een heel klein plekje op het ledikantje wat zo bij te helpen is. Het is precies onze stijl, whitewash en in stoere landelijke stijl. We kwamen het tegen op Prikbord (Zeeuwse marktplaats) en hebben 't gelijk gedaan, al in de veertiende week van mijn zwangerschap geloof ik. Het staat zelfs nog mooi opgeslagen nu bij de mensen waar we het hebben gekocht en hoeven het pas op te halen als we klaar zijn met schilderen etc.
    En vorige week hebben we een superstoere box gekocht vanaf marktplaats voor € 30,-, helemaal ons ding en hij stond maar 2 km. van ons vandaan. Ik ben d'r heel blij mee!!
    Natuurlijk kopen we dingen zoals het matrasje en andere dingen die je nog nodig hebt allemaal nieuw, ook de kinderwagen is nieuw, maar ik knijp me nog steeds in mijn handen dat we tegen dat kamertje zijn aangelopen!

Begin van deze zomer hielden onze droger en wasmachine er praktisch tegelijk mee op. Via via hoorden we dat iemand nog een vrij nieuwe Miele wasdroger had staan die ze kwijt wilden. Gelijk gebeld en ja hoor, voor € 50,- was ie van ons!! Hij is beter dan onze vorige ooit was geweest, en nog geen 5 jaar oud, dus weer helemaal blij. Al houdt ie het maar een jaartje of 2 vol, dan was het nog een koopje. De wasmachine hebben we overigens wel nieuw gekocht, om dezelfde reden als de nieuwe kadootjes, garantie etc.

Mijn persoonlijke mening is dat je ècht een dief van je eigen portemonnee bent als je alles nieuw zou kopen. Er zijn zoveel dingen die er nog prachtig uitzien, en wat gerust nog een aantal jaren meekan, waar nog zoveel kinderen / mensen nog een hoop plezier van kunnen hebben. Maar goed, dat hangt natuurlijk ook samen met wat je te besteden hebt en als je genoeg hebt stel je misschien als prioriteit dat alles nieuw moet zijn.

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Mij ou het niks utimaken. Wij hebben 2 jaar geleden iets gekocht op mp voor onze dochter haar verjaardag. Ze vond het zo leuk maar was in de winkel niet meer te krijgen ook bij fisher price niet meer, nouja dan maar 2de hands.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Voor mijn eigen zoontje vind ik 2e hands prima. Maar voor andersmans kind zou ik dat niet doen.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou ik heb dan toch overlegt; ze vonden 2e hands prima mits het er nog vrij mooi uit ziet (maar dat vind ik logisch). Opgelost dus!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Prima dat het opgelost is.

Toch zou ik het persoonlijk voor een ander niet doen. Wij kopen voor ons zelf geregeld spullen op marktplaats. Vooral meubels of andere dingen voor het huis. En plastic speelgoed voor mijn eigen zoontje zou ik denk ik ook wel doen. Spullen van stof zou ik trouwens niet via marktplaats kopen. Ik weet dat het ook in de was kan, maar toch. Ik ben dan toch vang dat het vies is.

Voor een ander zou ik niet gauw een tweedehands cadeau kopen. Misschien wel een 'zomaar' cadeautje, maar toch niet iets voor Sinterklaas of een verjaardag. En eerlijk gezegd, zou ik het zelf ook niet leuk vinden om iets tweedehands te krijgen. Dan zou ik liever een wat kleiner maar nieuw cadeau krijgen voor dat geld.

Terwijl ik wel weet dat het onzinnig is, omdat je tweedehands juist voor hetzelfde geld een 'duurder' cadeau zou kunnen geven. En eigenlijk gaat het bij een cadeau helemaal niet om het geld, maar het gaat er juist om dat een ander de moeite heeft genomen speciaal iets voor jou uit te zoeken.

9. tulip

tulip Niet meer actief

fijn dat het opgelost is, slim dat je het even gevraagd hebt. Wij hebben zelf ook tweedehands dingen voor ons meisje gekocht hoor. Als het er netjes uitziet waarom niet??? Laatst zei iemand: is je kind geen nieuwe dingen waard???:x Toen was ik echt zo boos, ik heb alles voor mn dochtertje over, ik zou mn leven voor haar geven, maar dat hoef je toch niet in materiele dingen te laten zien:( Ik had er best een naar gevoel van, alsof ik niet genoeg om mn kind geef. Tuurlijk weet ik dat het onzin is, maar ik vond het toch heel vervelend.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat een belachelijk opmerking. Terecht dat je daar boos om bent hoor Tulip.

11. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik heb vorig jaar 2de hands een chopper fiets gekocht voor mn zoon, dingen zijn 400€ nieuw, en deze was 50€!
    Maar 2de hands kado heb ik nooit gedaan.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mij zou het ook niet zoveel uitmaken. Als het er idd maar goed uit ziet ect.
    Hebben voor sinterklaas spelletjes voor Levi gevraagd. Smoeder gaat regelmatig naar de kringloop (waar die spellen dus maar een paar euro kosten ipv 25 ) dus heb gezegt dat ik het ook prima vind als ze ze daar haald. ( kan je voor weinig geld gelijk meerdere spellen kopen )

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Zolang het er nog goed uitziet zou ik er geen problemen mee hebben. Als het er smerig en gebruikt uitziet is het natuurlijk een ander verhaal.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee ik zou zelf geen 2de hands kado geven...vind het na mijn idee gewoon niet netjes.

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen!

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Nee ik zou het zelf niet doen. Ik geef speeergoed van mijn dochter ook niet als verjaardagscadeau en dat vind ik eigenlijk hetzelfde...

17. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Voor mezelf oke maar voor anderen? Nee dat zal ik nooit doen.

18. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb het wel eens gedaan, voor mijn nichtje, die wilde een poppenhuis wat ze eens bij iemand gezien had en dat was niet meer te krijgen in de winkel. Op mp een tientje. :D Schoonzus koopt zelf ook alles van mp, dus dat was helemaal makkelijk.

19. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb voor de verjaardag van mijn kids ook iets tweedehands gekregen was van hun eigen kids geweest en zag er niet meer uit vond het niet leuk. Zelf geef ik het wel aan mijn eigen kids maar dat is meer omdat ze dan meer hebben en het moet er echt nog uitzien als nieuw. Heb 1 keer iets gegeven wat twedehand was aan mijn pleegbroertje mar dat was omdat we op een rommelmarkt liepen en hij wat mog uitkiezen.

Dus ik zou het niet geven aan iemand want ik wil het zelf ook niet krijgen.

20. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Voor mijn zoontje zijn speelgoed koop ik wel 2ehands..Ik heb van de week nog een telefoontje gehaald van v-tech voor 4 euro!!Paar keer naar gekeken en nu doet hij er al niks meer mee...Stel je voor dat ik een nieuwe had gekocht!!Voor een ander doe ik het niet, maar voor mezelf wel..Als het er nog maar netjes uit ziet;)

Deel Deze Pagina