Ja hoor,mijn kinderen krijgen best vaak iets 2e hands van MP of kringloop. Laatst mochten mijn jongens bij de kringloop wat dingen uitzoeken. was iets van 3 euro en beide hadden echt heel veel. En ze spelen er de hele dag mee
Ik heb dat voor mijn eigen kinderen al diverse keren gedaan, lang leve Marktplaats. Bijvoorbeeld Playmobil, vorig jaar een prachtig kasteel met tientallen ridders gescoord voor erg weinig. Ze waren in de 7e hemel ermee (en nog steeds). Voor iemand anders zou ik het alleen doen als ik zeker wist dat die persoon er geen moeite mee had.
Tuurlijk zou ik iets 2e hands geven; heb ik ook al meerdere malen gedaan. Het meest blij was mijn dochter met een winkelwagentje annex poppenwagen van fisherprice; nergens meer nieuw te kopen (ja dat had ik wel eerst geprobeerd),ze speelde er altijd mee als ze bij een vriendinnetje was, op marktplaats gekocht, wat opgelapt en er is nergens mee mee gespeeld dan met dat ding. Doen dus; als je ze maar blij kan maken. Ik krijg ook veel 2e hands kleding; van een vriendin. Voor de meiden voelt dat als nieuwe kleren uitzoeken. Ze weten waar het vandaan komt, maar toch. Voor iemand anders: idd, je weet vaak wel of het ze iets uit maakt, anders vraag je het ze gewoon, tenslotte mogen ze blij zijn met alles wat ze krijgen!!!!! Veel shop plezier.
Voor anderen kinderen zou ik dat dus niet doen, wel voor mijn eigen kids. Voor de sint zou ik het niet zo snel doen, meer omdat ze dan een kleinigheid krijgen. Ik ga er meer kijken voor iets wat ze graag willen, iets groots , wat in de winkel dus heel duur is. laatst nog een poppenhuis gekocht op marktplaats.
Ja hoor! Een vriendin van mij en ik doen dat heel vaak! Zo heb ik haar laatst voor haar dochter een mega mindy pak en een sneeuwitje jurk gegeven voor in de verkleedkist en ik heb van haar wel eens een mega set van aqua play gehad! Helemaal leuk!
Tja, ik ben zelf niet zo van de tweedehands spullen, dus ik zou het voor een ander zeker niet kopen! Al moet ik zeggen dat mijn moeder wel eens wat speelgoed meeneemt van de kringloop (voor als de kids bij haar thuis zijn), en dat ziet er vaak nog verdomd goed uit. Maar ik zou eerder voor nieuw gaan denk ik!
Ik zou het niet doen omdat ik het voor mezelf ook niet koop. Maar als die mensen het prima vinden is het toch goed.
Een nicht van mijn man heeft niet zoveel te besteden en heeft als kraamcadeau en verjaardagscadeau iets gegeven wat haar kinderen eerst hebben gebruikt. Ik vond dat geen probleem Ze heeft beide keren iets uitgezocht wat er nog goed uit zag en ik heb begrip voor haar situatie. Als het er dus goed uit ziet, zou ik er geen problemen mee hebben. Liever wel dat het dan bij 1 ding blijft en niet een hele berg tweedehandse speelgoed krijg. Overigens heb ik zelf wel eens speelgoed via marktplaats gekocht (duplo blokken).
ik koop voor mijn kids ook 2de hands.. ( voor sint little people gekocht) schoonzusje wil graag voor de sint voor der zoontje de trein van little people , ze zei erbij het hoeft zeker niet nieuw te zijn hoor.. dus die heb ik 2de hands gekocht! maar gewoon zonder dat we overlegd hebben iets 2de hands kopen,zou ik ook niet zo snel doen! heel raar eigenlijk!! want ik koop het voor me eigen kids ook!
Nee, ik koop niets 2ehands. Niet voor mijn eigen gezin, en ook niet voor anderen. Ik ben er gewoon niet zo van
ik zou niet snel kado doen. Ik heb vriendinnen die ook echt niet 2e hands kopen. Ik zelf wel, liefs hier in de omgeving. Mijn ouders wilde eerste fietsje kopen voor Sander zijn verjaardag. Nieuw was die 80 euro of zo. nu heb ik het op mp gevonden voor 20 euro en echt als nieuw. Mijn vader wilde dit eerst niet, toen ik liet zien hoe mooi die was hebben ze het toch kado gedaan en de rest van het geld op zijn rekening gestort. Ik koop ook speelgoed 2e hands, kan ik mooi even afwassen en hij vind geweldig en vind hij het niks dan verkoop ik het weer. Ik hou wel de krantjes in de gaten en koop vaak speelgoed in de aanbieding en zet het op zolder en als er een kindje jarig is kijk ik bij het speelgoed, dan heb ik een leuk kado voor weinig. (moet je alleen oppassen dat je man het niet in het zicht zet hahaha want kinderen hebben er een oog voor hiih)
ik zou nooit een kado voor een ander 2de hands kopen vind ik een beetje raar eigenlijk koop zelf ook altijd alles nieuw dus mischien denken ze wel hetzelfde als ik aangezien ze zelf ook alles nieuw kopen ik zou het niet doen dan liever een goedkper kado dan 2de hands.
Nou heb voor mn nichtje een echt zgan houten poppenhuis gekocht voor een grote duit minder als in de winkel. Winkelwaarde rond de 70 euro, dát is toch leuk geven?
ja dat is idd een superleuk cadeau! ligt er gewoon een beetje aan wat voor speelgoed het is. ik heb vor mijn neefje heel veel houten speelgoed op mp gekocht. Schuren en/of likje verf en het is als nieuw. En hij vindt het super leuk om mee te spelen. Wij doen voor verjaardagen maar 15 euro (iedereen hetzelfde) en zo heb ik vaak iets superleuks.
Ik zou het ook niet zo gauw doen hoor! Voor mezelf maakt het me niets uit, maar ik vind het niet zo'n lekker idee dat eerst een ander kind alles onderkwijlt en daarna mijn eigen (of aan wie je het kado doet). Misschien als het puur van hardplastic is en rustig in een bak met water kan, dat het me niet zo uit zou maken (en ook een fiets oid). Maar puur uit hygiëne zou ik het niet doen en omdat ik niet zou weten of de ander het waardeert. PS. anders vraag je de ouders toch wat ze ervan vniden?
Mijn dochter krijgt voor haar verjaardag een 2e hands fiets van mp. Nieuw kost ie 200 euro. Op mp 1 jaar oud 65 euro. We hebben er nieuwe handvatten opgezet en hij is echt als nieuw. Ik wil wedden dat de meesten die hem zien niet eens zullen zien dat ie 2e hands is. We hebben geld zat om een nieuwe te kopen, maar het kan ook te gek denk ik dan. Voor andere kindjes zou ik geen 2e hands spullen kopen. Tenzij de ouders ons er zelf op gewezen hebben (is ook een keer gebeurd).
Geen enkel probleem mee. Ik kijk wel of het er nog nieuw uit ziet, of liever nog in de verpakking zit, dat vind ik om cadeau te doen wel zo leuk, maar ik schuim ook voor verjaardagen wel MP af. 'nieuw in doos' is dan wel favo met ik zeggen.
Ja hoor voor eigen kids dan, maar geen knuffels ofzo maar speelgoed dat je goed af kan nemen met een sopje en nog in goede staat is, heb wel eens iets van little people op mp gekocht was nog als nieuw alleen zonder doos Zelf heb ik ook wat speelgoed op mp staan