Ik kan me dus niet herinneren dat dat hier op school of door Sinterklaas gezegd werd of wordt...? Of ik geloofde mijn moeder meer dan wie dan ook en heb de rest geblocked.
Hier heb ik samen met de oudste de cadeautjes in de schoen gedaan: voor haar het geheime code gebeuren (hoop dat het wat is) en voor de jongste een doos met drie puzzels van Tinkerbel.
man wat een bedragen af en toe.. ik heb 3 kinderen met sint is het ongeveer 50 per kind volwassenen doen wij niet aan.. sinterklaas is voor de kids.. maar mijn zoontje is 26 nov jarig en mijn dochter 20 dec en dan ook de kerst nog haha dus dure bedoelingen
Hier proberen we rond de 100 euro per kind uit te komen. Schoen cadeau's niet meegerekend Schoen cadeau's zijn tussen de 10/15 euro pp
Op pakjesavond krijgen ze voor ongeveer 60-70 euro per kind. Man vond dat wat weinig, maar dit jaar win ik 'de strijd'. Vorig jaar vond ik het echt te veel. Ze konden de andere dag amper navertellen wat ze gekregen hadden. Ook het schoen-zetten hebben we iets naar beneden bijgesteld. Ze zetten twee keer per week hun schoen en daar zit dan voor max. 5-6 euro iets in. En dan krijgen ze op het werk van mijn man nog een keer iets voor rond de 15 euro.
Hier houden we de schoencadeautjes klein. De jongens krijgen allebei ren playmobil poppetje, onze kleine meid een kleine puzzel en de grootste meid krijgt een maskertje en lippenbalsem. Verder krijgen ze er nog wat lekkers bij. De grotere/duurdere cadeaus bewaren we voor pakjesavond.
Herkenbaar hier ook veel in december. 5 december sint (en nog weekend ervoor bij beide opa's en oma's) 20 december mijn dochtertje 23 december ik zelf En daarna kerst
Ik had dit jaar gedacht dat dochter er meer mee bezig zou zijn nu ze op school zit. Maar van schoentje zetten had ze nog niet eerder gehoord. Ik dus uitgelegd, want ja, ik heb wel wat kleine kadootjes liggen. Maar wij vieren kerst altijd uitgebreid met familie en dan krijgen ze zo verschrikkelijk veel, dat we Sinterklaas niet uitgebreid vieren. 2x schoen zetten ofzo en een keer een ochtend op het werk van papa waar ze dan een kado krijgen die ze zelf uit de intertoys gids mochten kiezen. De schoenkadootjes zijn ca. 5 euro p.s.
Wij hebben hier ook schoentjes gezet. Mijn dochter paste haar pietenpak niet meer dus die krijgt nu een nieuwe met een brief van sinterklaas of zij dan volgende week bij de intocht het mooiste pietje wilt zijn. En voor zoon een auto. Dit Is iets 'groter' dan We normaal doen mja dat pietenpak moest er toch komen dus ik Had dat zo kunnen geven maar dan moet er weer wat anders in de schoen. Normaal Is het alleen een chocoladelettertje of mandarijntje oid.
Gewoon je gevoel volgen en doen dan! Harstikke leuk toch voor je meisje. Wat kan jou het schelen wat andere mensen denken? Bekrompenheid en afgunst heb je altijd en overal, dat zie je óók hier op het forum. Gewoon om lachen en niks van aantrekken.
Schoentjes mogen ze hier (als we het in NL vieren) elke dag zetten, maar er zit niet elke dag wat in. 😜 Soms een paar dagen achter elkaar wèl en dan weer een aantal dagen niet. Zo deden wij het vroeger ook en dat vond ik zó ontzettend spannend als kind om dan beneden te komen om te kijken óf Sint wat achtergelaten had. Veel leuker dan dat ze op vaste dagen hun schoentje mogen zetten en al weten dat er de volgende dag iets in zal zitten. En bovendien leren ze zo ook om met 'teleurstelling' om te gaan. Schoencadeautjes doen wij ongeveer Eur 10,- trouwens.
Inderdaad dit vind ik ook! Lekker boeiend wat een ander vind. Hier gaat er ook een vrij groot cadeau in d'r schoen. Leuk toch
En? Hoe vond ze het? <3 Doet me trouwens denken aan de keer dat mijn moeder niet zo heel goed had nagedacht en onze nieuwe puppy (die al in de planning zat) 'in' onze schoen had gedaan. Op school zooooveel boze moeders 🙈. De keren erna dat we onze schoen mochten zetten, kregen we alleen een mandarijn om het evenwicht weer te herstellen.....
Wij zijn vaak rond de 100 euro per kind kwijt, maar het mag gerust meer worden. Koop alleen spullen waarvan ik weet dat ze er echt mee gaan spelen.
Ik heb hier vaker voorbij zien komen dat kinderen hier schoentje meerdere dagen mogen zetten en dat ze er dan niet elke dag iets in krijgen. Mijn mond valt stijf open van de verbazing. Waarom moet er een leermoment zitten bij het schoentje zetten, het is een feestelijke aangelegenheid! Laat de schoen dan minder vaak zetten? Het is ook een vanzelfsprekendheid dat kids er wat in krijgen, dat wordt hen overal verteld. Hoe moet je het als 5-jarige interpreteren dat de Sint niet bij je is geweest? Hij was te druk/huis lag uit de route? "Maar mama, hij was wel bij dingetje uit de klas geweest." Hmm... Naar mijn mening kweek je daarmee onzekere kinderen. Geef mij dan maar liever één die verwend is, om vervolgens het gesprek aan te gaan over waarom niet iedereen zo veel/zo duur etc. krijgt.
Deze is het. Ik heb deze tijd terug mer korting hier gekocht. Trouwens toch maar niet gedaan.....Mijn man vond het ook niets voor jn de schoen.... Ff wachten dus nog. https://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C26&SC=7F7&KAC=F3L&artikelNummer=461773&MaatCode=0000&BC=GOA&BAC=ALG&cm_mmc_o=7BBTkwCjC-kTwFwwECVyBpAgfkblfbETzplCjCKyzzT_zywyzpbBCjCoxSxvIIN&utm_source=google&utm_medium=cpc&scid=scplp864617730000&sc_intid=864617730000&cm_mmca1=12913-AGI-23712277622-ASI-164050748942-864617730000&gclid=CIXG5dKlpdACFQeeGwodEAUF4w
Hahaha dat kan natuurlijk ook hier was dat wel heel erg, toen speelde dat hele 'pieten komen niet bij stoute kindjes' in de omgeving. En ik was er ook wel heul erg gevoelig toen hoor. Ik nam dat héél serieus.