5 december topic !

Discussion in 'De lounge' started by laura123, Nov 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    Wij mochten dat ook iedere dag, maar dat is echt niet bedoeld als leermoment. We vonden dat gewoon leuk, hoorde erbij. En het hoorde er ook bij als je dan regelmatig een lege schoen had sochtends, dat kan je een vijfjarige prima uitleggen hoor (dingetje uit de klas kreeg misschien niks toen jij wel wat kreeg). Zijn we echt niet onzeker door geworden hoor. Het schoentje zetten was elke avond een feestje, en zat er niks in? Gewoon de volgende dag vol goede moed weer. Nooit een teleurstelling hoor.

Iedereen moet thuis doen wat het beste bij ze past, of je onzekere of verwende kinderen kweekt, ligt denk ik meer aan de manier hoe je er mee omgaat dan aan hoe vaak je de kinderen hun schoen laat zetten en hoe vaak er wat in zit. Daar is geen goed of fout bij.

2. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Onzekere kindjes? Nee je creëert hier juist begripvolle kindjes van. Althans dat merk ik aan die van mij. Hier mogen ze ook iedere dag een schoen zetten maar krijgen niet iedere dag er wat in. En wat ik ze dan vertel? Dat Sinterklaas zo ontzettend veel kindjes iets wilt geven en echt niet iedere dag het zelfde schoentje kan vullen. Vinden ze het dan jammer als er niets in zit de volgende ochtend? Natuurlijk, het zijn kinderen maar als je ze dan duidelijk uitlegt dat hij ook andere kindjes blij wilt maken dan snappen ze het wel en hebben ze er begrip voor.

Ik heb liever een begripvol kind dan een verwend jong wat elk ander kind gek gaat zitten maken met z'n '' Kijk eens wat ik heb gekregen en jij niet '' uitspraken. Mijn kinderen snappen tenminste dat omdat er zoveel kindjes in heel Nederland wonen dat hij gewoon niet iedere dag bij ons thuis kan komen. Nu blijft het ook gewoon spannend en het is leuk want we zitten iedere avond lekker te zingen bij de potkachel.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

#203 Chocochippie, Nov 13, 2016
    Last edited by a moderator: Nov 13, 2016
    Voor C heb ik nu;
    Houten puzzel
    Kartonnen boekje "eerste woordjes"
    Pip interactieve hond

Verder moet ik nog even kijken.
    Schoentje zetten doet ze dit jaar nog niet.

Het is nog onduidelijk of we het samen met me schoonouders vieren en hoe dat dan gaat.
    Ik hoop niet dat we weer gaan dobbelen vind dat zo vreselijk.
    Moet dan weet cadeaus zoeken die leuk zijn voor een 13jarige maar ook voor een 50 jarige. Das haast onmogelijk 🙄

Edit: wij vieren overigens ook nog kerst. Dan krijgt ze een zacht stoeltje en nog een cadeau.
    Mijn vriend krijgt een spel voor de xbox.

4. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik heb hier voor de jongste van 5 een hele grote stapel boeken van Borre. Denk zeker wel 5 boeken per kleur. Hij kan nog niet lezen maar hij verslind ze nu al haha.

Ook heb ik voor de jongste van 5 een zelfbestuurbare auto die ook op ramen en deuren kan rijden ( plakt dan een beetje )

Voor de oudste van 9 heb ik een zelfbestuurdbare helikopter en zo'n lichtsnoer voor om zijn fiets zodat hij goed te zien is in het donker. Ook heb ik nog een stapel met pokemon kaarten en een sleutel hanger van een pokemon ( spaart hij )

En voor de rest moet ik nog even kijken, we houden het klein dit jaar. Denk dat ik voor beide nog een doosje met Lego koop.

Voor de schoonkado's heb ik gewoon schocolade letters, deze ochtend hebben ze beide een chocolade smartie letter gehad en een zakje met verschillende pokemon poppetjes er in. En van de week krijgen ze nog een leuk kleur/knutselboek in hun schoen.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Dat is hij ook inderdaad.
    Ook heel mooi klein compact en supet geluidje Komt eruit. Kan niet wachten om het haar te kunnen geven met de nieuwe k3 cd ik zie dat snoetje al voor me

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    haha lekkere datums he :D

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Precies en wat Daantje ook zegt! 😆 Wat een overtrokken reactie van Lunacy. Alsof 'leermomenten' altijd traumatiserend zijn voor kinderen, wat een onzin. Dit vinden ze super spannend zo (zelfde uitleg als Debaky) én ik heb idd begripvolle kinderen ipv verwende. 😊

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Leuk! :)

9. muppettje

muppettje Fanatiek lid

Feb 7, 2010
    1,514
    175
    63
    Kan ik me voorstellen.. Veel plezier met geven..;)

10. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,191
    1,396
    113
    Ik wist niet dat er een nieuwe cd was, gaat mn dochter ook leuk vinden! :)

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ja Ushuaia heet die cd.
    Ook nieuwe tour daar gaan we in maart heen dat krijgt ze voor haar verjaardag cadeau.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Dank je :)

13. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    Hier krijgen zij 1 cadeau wat er nog bovenaan het lijstje staat en voor de rest aangevuld met kleine cadeautjes
    5 december is hier wel een uitdaging. Aangezien zij alle 3 in november jarig zijn en eigenlijk alles al krijgen wat zij graag willen. Grote familie

14. Patty82

Patty82 Bekend lid

Sep 8, 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Dames is lees elke keer iets over een 'ei' Welk ei bedoelen jullie precies? Ben namelijk nog op zoek naar een cadeau voor dochter van 7.

Ze wilde vorig jaar de fur real eenhoorn, maar die vond ik zelf een beetje te duur. Nu is hij al wel goedkoper. Iemand ervaring mee?

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,258
    7,306
    113
    Female
    Brabant
    Dat zijn hatchimals: https://www.wehkamp.nl/Winkelen/SearchOverview.aspx?N=186&Nty=1&Ntk=ART&VIEW=Grid&Ntt=Hatchimals+

Heb van de week de laatste geloof ik van bol.com besteld voor 60 euro, was al bang dat ze snel uitverkocht zouden zijn, was bij Intertoys en Bart Smit ook. Bij de Wehkamp zijn ze dus 18 euro duurder...

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat is dus eigenlijk een nieuwe soort nieuwe furby?
    Ziet er wel leuk uit.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,258
    7,306
    113
    Female
    Brabant
    Ja zoiets. Het fijne ervan is dat hij uit kan :D

Share This Page