5 dpo en 9 dagen voor NOD : melk uit tepels??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sanne2011, 9 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    We zitten un de eerste ronde voor ons tweede kindje. 18 Mei is mijn NOD. Ons eerste kindje heb ik tot 6 maanden bv gegeven. Erna kwam er nog lange tijd melk uit mijn tepels als ik er onder de douche in kneep. Links langer nog dan rechts.

Ik heb zelf al een dikke week buikpijn. De ene dag erger dan de andere. Het is een zeurende pijn die continu (dan wel op de achtergrond) aanwezig is.

Afgelopen weekend heb ik als het goed is mijn eisprong gehad. Ik zou nu op 5 dpo zitten en 9 dagen voor NOD.

Nu stond ik net onder de douche en kneep ik in mijn tepels en tot mijn grote verbazing kwam er uit beide tepels een drupje melk! Erna nog een keer, precies zoals toen ik bv gaf. Een heel klein drupje maar, maar nu is mijn vraag:

kan dit op een zwangerschap duiden?? Anders maak je geen melk aan lijkt mij?

Ik had afgelopen dinsdag een felle steek in mijn buik voor een paar seconden (innesteling??) en voelde me gister eventjes licht misselijk. Ook net steekjes id onderbuik.

Wie heeft dit ook gehad en bleek zwanger? En maak je alleen melk aan als je zwanger bent?

2. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Correctie: 8 dagen voor NOD

3. Gazy

Gazy Niet meer actief

he meid, ik heb er geen ervaring mee.. maar het is inderdaad wel heel verdacht!!
    maar omdat het je eerste ronde is. Sinds mijn zwangerschap "groeien" mijn borsten altijd standaard voor mijn nod. Maar dan ben ik niet zwanger al doen mijn borsten anders geloven. ;)

4. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Helaas kan je dit ook oproepen, het activeren van je melkklieren. Voor de hormonen met 5 dpo is de kans erg klein dat het erbij hoort. Klieren reageren sowieso op aanraking. En als jij lang na de borstvoeding nog melk verloor zijn ze bij jou erg gevoelig

De zeurende pijn zou ik in de gaten houden, mocht je wel zwanger zijn kan dit lijken op een embyo die verkeerd zit, misschien in een eierstok. Dit kan gevaarlijk zijn voor jou.
    Aan de andere kant kan de zeurende pijn (net als bij mij), betekenen dat je darmen erg geprikkeld zijn door dan wel verstopping of gassen. Dan kan je met wat extra vezels dit wegwerken (of jacob Hooij, goede stoelgang).

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Inderdaad. Melk uit de tepels (knijpen) wijst totaal niet op een zwangerschap. Kan wel, maar hoeft absoluut niet.

Er zijn ook vrouwen met een te hoog prolactinegehalte die maandelijks voor hun ongi melk uit de tepels krijgen.

Het zegt dus helaas niks.

Hoop voor jou echter dat het wel een goed teken is.

6. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Dank jullie wel dames. Ik vond het vreemd vandaar mijn vraag ;) Ik zal het zeuremde gevoel in de gaten houden, hoewel ik dit bij mijn eerste zwangerschap ook had.

Gister was ik ook wat misselijk voor korte tijd. We zullen zien hoe dit af gaat lopen.

Zijn er hier ook dames die wel zwanger waren toen ze melk kregen? Was er totaal niet mee bezig (met melk oid) maar dacht laat ik eens knijpen en ja hoor .... 2x over een drupje melk.

Deel Deze Pagina