Ik zit met de volgende situatie en ik hoop dat er iemand is die het ook herkent en advies oid kan geven: Mijn dochter is 1,5 geleden geboren via een keizersnede na een ongecompliceerde zwangerschap. Voor mijn zwangerschap had ik zowel onder het gebruik als de pil een hele regelmatige zwangerschap met ongeveer 4 dagen bloedverlies (rood) en dan nog een dagje bruin. Tot een jaar na mijn keizersnede had ik weer goede menstruaties als hierboven beschreven. Afgelopen half jaar wordt het steeds minder, tot enkel iets bruinverlies wat opgevangen kon worden met 1 tampon. Contact gehad met de huisarts: 1x 2 maanden de pil doorgeslikt en toen weer een goede menstruatie gehad. Nu zou ik weer na 1 maand weer moeten menstrueren, echter tot nu blijft het weer uit... Ik vraag me af wat er aan de hand kan zijn? Iemand ervaring/herkenning?
Geen ervaring om met je delen helaas, maar ik heb begrepen dat je wanneer je aan de pil bent je geen menstruatie krijgt maar een onttrekkingsbloeding. Volgens mij zegt dit niets over je natuurlijke cyclus en menstruatie wanneer je zou stoppen met de pil. Ik denk dat als wilt weten of je weer een nette cyclus met menstruatie krijgt, je moet stoppen met de pil om het zo te kunnen controleren en zelfs dan kan het nog een tijdje duren omdat je eerst weer moet ontpillen.