Op een dag als deze vervloek ik mijn hormonen. Waarom willen we kinderen op een wereld als deze zetten? Mijn verstand zegt momenteel om geen kinderen meer om de wereld te zetten, maar mijn hart wil dit niet. Pff deze aanslag is maar op 3u van onze thuis. Verschrikkelijk gewoon. Lang zal het wel niet meer duren voordat ze hier ook gebeuren.
Ik had hier laatst ook een discussie over met een vriendin. Zij heeft dan een nicht die geen kinderen kan krijgen, en haar nicht had gezegd: eigenlijk is het misschien ook maar goed, want misschien zou ik het mezelf ook wel kwalijk nemen als ik kinderen op deze wereld neer zou zetten. Er zit inderdaad wat in. Ik ben er ook bang voor, maar de wens is zo ontzettend groot. En dan vraag ik me weer af, is dat dan egoïstisch van mij? Wat een toestand, echt verschrikkelijk en zo dicht bij jou!
Ik snap jullie gedachtengang heel goed. Maar bedenk ook dat er al jaren en dan al jaren allerlei verschrikkelijke dingen gebeuren in de wereld. Alleen komt het nu heel dichtbij. Echter kunnen onze kinderen ook kanker krijgen, een ongeluk krijgen, ernstig ziek worden, ontvoerd worden etc. Helaas kan je ze niet overal voor beschermen. Begrijp mij niet verkeerd, ik voel mijn eigen ook niet echt veilig, en vind het ook eng. Alleen probeer ik er niet al teveel bij stil te staan, anders gaat die angst dadelijk een eigen leven lijden. Stel, er gebeurd zoiets vreselijk in NL, dan heb je wel genoten van het leven, je dierbaren en alles eromheen.
Tja, ik vind het vreselijk hoor wat er gebeurd. En het is ook niet zo dat ik mn kop in t zand steek. Maar de rest van je leven stil staan uit angst is ook geen optie. Wij kunnen iets betekenen in deze wereld, dat zal ik mn kinderen ook willen leren. Zo kan de wereld voor een paar mensen misschien veel mooier worden.
Ik deel je angst. Dat is iets wat al jaren rondspookt in mijn hoofd en ook de reden waarom ik een aantal jaar heb gewacht met proberen of we een kindje kunnen krijgen. Ik vind het verschrikkelijk wat er in de wereld gebeurd en eerlijk gezegd ook een beetje bang voor wat er komen gaat. Uit eindelijk blijkt de wens voor een kindje groter dan de angst voor deze wereld. Alleen op zulke dagen komt het toch weer boven. Ik kon vanmorgen niets anders dan met tranen in mijn ogen naar de tv staren. Wat doen mensen elkaar toch aan zeg....
Omdat ondanks alle ellendige en slechte dingen er ook prachtige dingen zijn omze te laten zien horen en van genieten.. Neem een zonnige dag, gezellige feesten, Plezier maken op school, De liefde, natuur, alllemaal dingen om van te genieten.. het is niet alleen maar ellende al lijkt dat momenteel wel zo omdat het zo vreselijk dichtbij komt.. Ik persoonlijk geloof niet in een god.. maar mocht je dat wel doen geloof daar in en haal daar je geluk uit..
Wij hebben een dochter en ben morgen 20 weken zwanger en kan er gewoon niet bij wat er allemaal in de wereld gebeurd. En dan bedoel ik niet alleen de gebeurtenissen in Parijs maar ook de dingen die op kleine schaal gebeuren. Vind het verschrikkelijk dat onze kinderen in zo'n wereld moeten opgroeien
Dit gevoel is van alle tijden, hoor.... Misschien niet altijd met aanslagen, maar ook qua natuurrampen, ziektes etc. kun je dat afvragen. Toen mijn moeder zwanger was gebeurde die ramp van Tsjernobyl bijvoorbeeld en dacht ze ook bij zichzelf waarom zet ik een kind op deze wereld? Er is altijd wel iets waardoor het eigenlijk niet verstandig is....
Mijn dochter krijgt fatsoenlijke normen en waarden mee (vind ik). We geloven niet in een God, maar dat is voor normen en waarden niet nodig. We willen haar leren respect te hebben voor iedereen, maar ook dat respect en vertrouwen verdiend moeten worden. Iedereen krijgt bij ons het voordeel van de twijfel. Afkomst heeft niets te maken met karakter en het zal niet met iedereen 'klikken' maar dat is niet erg zolang je iemand netjes behandeld. Als wij onze kinderen leren respect te hebben voor elkaar en niet te beoordelen op basis van kleur, ras, afkomst etc, dan wordt deze wereld vanzelf weer beter. De reclameslogan van vroeger was 'een beter milieu begint bij jezelf', maar nu is het 'een betere wereld begint bij jezelf'.
Liefde overwint de angst..!! Bovendien als we allemaal dat echt niet zouden doen dan overwinnen de terroristen en sterven wij langzaam uit.. Wat day betreft kunnen we beter zorgen dat wij, de mensen die geloven in het goede en day aan hun kinderen meegeven in de meerderheid blijven!! Terroristen zetten ook kinderen op deze Wereld maar met een verschrikkelijk doel
Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, en wat nog steeds aam de hand is. Het is nog niet afgelopen, en we zullen het waarschijnlijk op korte termijn weer mee maken. Dit maakt mij ook angstig en bang, heb er ook over na zitten denken, waarom kinderen op deze wereld zetten, straks overkomt ze wat of zijn ze elke dag bang. Maar nee, we moeten door gaan, anders zijn er straks alleen maar van dat soort lui over! Wij moeten er voor zorgen, dat er kinderen op de wereld worden groot gebracht met normen en waarden! Heel veel sterkte en kracht voor de nabestaanden!
Ik heb een baby pas 3 maandjes, als ik naar haar lachjes kijk, hoe ze nu probeert te communiceren. Zo schattig in haar kraal oogjes kijk! En ik dan het nieuws zie,,, ben ik ook heel erg bang we willen er 2 of 3. Maar met de dagen en weken en maanden van nu. Weet ik niet of ik er soms goed aan gedaan heb om zwanger te zijn geraakt! Maar ik denk ook weer ik kan niet blijven leven met die angst dat er wat gaat gebeuren. Ik wil ook kunnen genieten en me dromen waar maken en dan is een gezin stichten en toch ook al gaat het nu zo slecht naar een positieve toekomst kijken. Met wat hoop en geluk komt alles en blijft alles hier goed. Beangstigend allemaal en heel eng. Maar ik ben toch van mening om proberen je leven te lijden zoals je hoopt(e) te hebben! Xxx
Er is 1 iemand nodig om een oorlog te starten.. Maar het begint ook bij 1 iemand om vrede te stichten! Ik laat mij niet door angst leiden, ik zal mijn kinderen leren hoe mooi deze wereld ook kan zijn.
Het is niet de angst die mij dit doet zeggen. Maar de wereld is gewoon helemaal om zeep. Het klimaat, de oorlog, de economie. Het wordt er enkel maar slechter op. En geloof in God. Sorry maar daar moet je echt niet mee afkomen hoor. De enige schuldigen hier zijn de mensen en de enige die dit kan oplossen is de mens.
De kans om te komen door een auto ongeluk is veel groter dan om te komen door een terroristische aanslag. Toch denken we er niet aan als we in de auto stappen. Maar als we in een grote menigte zijn, zijn we bang voor een terroristische aanslag. Het is heel menselijk, maar we moeten ons echt niet door angt laten leiden! Dan hebben die terroristen ons precies waar ze ons hebben willen..