Wie weet of klinieken zijn die hcg inspuiten in baarmoeder voor terugplaatsing?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Roosje72, Dec 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    Ik heb al surfend wat onderzoeken gevonden over hcg inspuiting in de baarmoeder voor tp. Het schijnt de innesteling te bevorderen en de kans op zs met wel 15% te verhogen. Wie weet of dit in Nederland, België of Duitsland ook wordt gedaan.
    Ik de vs wordt momenteel vrijwilligers gezocht die het willen proberen.
    In Mexico, Kroatië en Egypte zijn in onafhankelijke studies heel positieve resultaten gevonden.

Wat ik een van de rapporten vond:
    There is compelling evidence to show that hCG augments ovarian (corpus luteum) progesterone release while also promoting growth and development of the trophoblastic “root system” of the conceptus (which eventually will develop into the placenta) as well as estrogen and progesterone production. Since, at the same time, hCG also promotes the production of more hCG, it might be considered a self-propagating hormone

Maw, hcg stimuleert tot hcg productie van het embryo. Stimuleert het innestelgedrag.

De onderzoeken kun je hier terug lezen:
    Post IVF, Luteal Phase Support, HCG Supplement, Estrogen Progesteron

Effect of intrauterine injection of human chorionic gonadotropin before embryo transfer on clinical pregnancy rates from in vitro fertilisation cycles: a prospective study

http://www.egyptianivfcenter.com/new/Publications/2011/Intrauterine%20injection.pdf

Pas op wel droge kost!:D

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Als dit nog in de onderzoeksfase zit, Dan kun je er donder op zeggen dat dit nog wel een aantal jaar duurt voordat een enkel ziekenhuis toestemming krijgt van de minister om dit te gaan doen... Don't get your hopes up wat dat betreft.

3. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    Er zijn wel meer onderzoeken die op IVF/icsi patiënten worden uitgeprobeerd, verschillende aanpakken etc. Ik vroeg me dus af of er een kliniek is die dat hier in onderzoek heeft

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Nog nooit van gehoord... Zo te lezen is het nog in het beginstadium van de onderzoeksfase en dan wordt het nog niet in klinieken gedaan. Mensen worden niet zomaar als proefkonijn gebruikt, daar zijn protocollen voor. Dus waarschijnlijk is het hier zelfs nog verboden.

Is Assisted Hatching geen optie voor jullie? Daarmee schijn je ook een hogere kans op een innesteling te hebben.

5. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    Ja is misschien wel een optie. Wordt wel gedaan in de IVF kliniek bij de derde poging. De bevruchting gaat bij ons goed, maar de innesteling lijkt het probleem te zijn. Ik kwam die onderzoeken tegen terwijl ik aan het lezen was over pregnyl spuiten na tp en resultaten uit onderzoek. Alle onderzoeken die ik heb gelezen zijn op mensen uit uitgetest. Het is geen nieuw medicijn, alleen een ander protocol. Dat zijn onderzoeken die ook gewoon in nl gebeuren,net als laag stimulatie IVF, alleen cryo tp en niet in gestimuleerde cyclus embryo's terugplaatsen, protocol wijzigingen.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Dat klopt, maar in nl zijn ze niet zo "vooruitstrevend". Zoals Jippie al zeg, re zijn protocollen en als dit al in wel in een kliniek wordt gedaan, dan is het vaak een blind onderzoek dus weet je niet of je hcg ingespoten krijgt.

Nipt was zo'n mooi voorbeeld. In de landen om ons heen een bewezen iets, al een tijdje ... In nl pas dit jaar en dan ook maar een enkel ziekenhuis ...

7. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    Weet iemand of ze dit in Duitsland of België wel doen?

8. Ik heb er op Duits en Belgisch gebied ook nog nooit van gehoord.. Is een pipelle geen optie, als je de innesteling wilt bevorderen?

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik heb er nog niet eerder van gehoord, maar ik zou je vraag mailen naar DD of Gent. Ik denk dat je daar de grootste kans hebt...

Wel doet het me denken aan pregnyl ipv utrogestan na de TP. Dat is natuurlijk ook hCG. Alleen spuit je dat niet in de baarmoeder zelf...

10. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    #10 Roosje72, Dec 31, 2014
    Last edited: Dec 31, 2014
    Goed idee, zal ze eens mailen.
    Ja ik was die op zoek naar onderzoeken over pregnyl ipv utro na tp, of er ook onderzoeken waren gewest naar resultaten, torn ik hierop stuitte.

@shadixx, nee pipellen is een bewuste beschadiging aanbrengen aan de bm slijmvlies om zo de kansen te verhogen. Dat wordt op de 21ste dag van de voorafgaande cyclus gedaan. Heb je eigenlijk hetzelfde effect als na een mk of curettage, dat de vruchtbaarheid is verhoogd,althans de kans op innesteling is verhoogd. Dat kost me een maand, die tijd heb ik nu niet, na maart kan ik dat een keer proberen.

11. Hm, ik zie het niet als 'beschadiging'. Ik zie het als de oude troep opruimen, om ruimte te maken voor iets nieuws, wat dus beter is voor een embryo ;) Heel eerlijk; ik heb ook alleen maar een pipelle gedaan omdat ik die maand toch 'niets anders' te doen had, vanwege de kerststop in Düsseldorf, waardoor er geen behandeling plaats kon vinden. Als ik wel door had kunnen gaan, had ik waarschijnlijk ook gepast voor de pipelle. Achteraf dolblij dat ik 'm heb laten doen natuurlijk..

Ik denk overigens dat een nieuwe kliniek vinden waar ze HCG in de baarmoeder spuiten, je daar aanmelden, een intake doen en een behandeling opstarten, véél meer tijd kost dan een maandje..

12. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    @shaddixx ja dat zal idd meer dan een maand duren, maar ik wil het achter de hand houden mocht het nodig zijn als ik toch niets meer vergoed krijg.

13. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    ik zou niet inzien waarom HCG rechtstreeks in je baarmoeder spuiten een ander effect heeft dan in je been of buik. Het moet namelijk opgenomen worden door je bloed en wordt dan alsnog verdeeld.
    Zal het eens aan mijn arts in amerika vragen, hoe hij daar over denkt.

Roosje, ik wil me nergens mee bemoeien, en dit is ook absoluut geen oordeel; maar waar ga je nog aan beginnen op je 42e of 43e, als moeder van 2 kinderen? (als ik dat goed aflees aan je handtekening en forumnaam)
    Ik ben 36, heb nog geen kind en ik ben al bijna aan het einde van mijn (onderzoeken)latijn :)

14. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    Bedankt dat je het na wil vragen. In de vs is momenteel een oproep voor testpersonen in een IVF traject in Georgia. Ze gaan het daar nogmaals onderzoeken. Wie weet is het voor jullie ook wat. Opname via het bloed is wezenlijk anders dan via de bmwand. Het bootst volgens de onderzoeken beter de werkelijkheid na. Wat ze nu denken is dat het embryo al voor innesteling hcg afgeeft en daardoor beter innestelt.

Wat betreft jou niet oordelende mening. Dat is mijn zaak. Leeftijd is maar een getal. Ik heb nu 2 jonge kinderen, die er ook pas zijn gekomen na een lange weg vol bloed zweet en tranen. Ik weet als geen ander hoe het is om te vechten om zwanger te mogen raken, als er een manier is om die weg korter te maken, wil ik dat zeker onderzoeken. Niet alleen voor mij, maar voor alle andere vrouwen en meiden die hopen op een wonder. Niet alle klinieken zijn van de laatste ontwikkelingen en onderzoeken op de hoogte. Je moet je goed informeren als patiënt, anders word je eindeloos het bos ingestuurd met een of andere k-smoes over protocol en regels. Er is veel meer mogelijk dan er wordt gedaan, zeker hier in NL. Maar gezien jullie traject lijkt het me dat ik dat jou niet hoef te vertellen.

Share This Page