Ik wilde de vraag aan de internist en/of gyn gaan voorleggen, maar misschien weet iemand hier dit wel. Wij zijn bezig met IUI. Nu vroeg de arts of we Pregnyl wilde om zo mn ei een zetje te geven. Ik heb nee gezegd, want mn eisprong zat eraan te komen. Achteraf is het dus niet duidelijk wanneer mn ei is gesprongen, waardoor we erg in de onzekerheid zitten of de IUI op tijd of te vroeg/te laat is geweest. Met Pregnyl hebben we wel die zekerheid. Maar nu komt de maar ... Ik heb de ziekte van Graves, een schildklierziekte. De schildklier reageert heel erg op HCG en dat zit natuurlijk in Pregnyl! Ik weet dus niet of ik zonder gevaar Pregnyl kan laten zetten. Ik wil natuurlijk niet het risico nemen dat mn schildklier ontregelt wordt. Wie heeft hier ervaring mee? Of wie weet of ik zonder gevaar Pregnyl kan laten zetten? Liefs Dreamer
Nou, de pregnyl is een eenmalig HCG-shot. Volgens mij niet te vergelijken met de hoeveelheden van een HCG bij zwangerschap. Ik weet t niet hoor, maar volgens mij kan dat niet veel kwaad.
Ik ben geen arts, maar ik voel wel mee met Hypo. Pregnyl is idd HcG en je zwangerschapstest wordt er positief van, maar niet knal-positief of zo. Daarbij neemt de concentratie in je bloed na de shot weer snel af. Ik weet niet of je ervaring hebt hoe snel je schildklier van slag is, maar ik denk dat het normaal gesproken wel mee zal vallen. Mocht je zwanger raken, dan is het natuurlijk een ander verhaal. De concentraties die je eigen lichaam maakt tijdens de zwangerschap is vele malen hoger dan die van de pregnyl. Maar ik neem aan dat je in dat geval onder goede controle van de internist zult zijn.
Dank jullie voor het meedenken! Mijn schildklier is helaas wel heel snel van slag. Moet ook direct weer komen prikken en medicijnen aanpassen wanneer ik een posi test heb. Word gelukkig wel goed in de gaten gehouden dus! Ik heb vandaag de internist gebeld om de vraag voor te leggen. Deze heeft de vraag besproken met de gyn. En samen hebben ze gezegd dat ik het veilig kan gebruiken! Nu maar hopen dat ik deze informatie niet hoef te gebruiken Liefs Dreamer