mijn zoontje is bijna 10 maand. het probleem is dat hij teveel drinkt aan opvolgmelk. over de dag krijgt hij 3 flessen in totaal 535 ml. maar nu word hij snachts ook elke keer wakker en is niet stil te krijgen zonder eerst melk. dus hij heeft echt honger. vaak is dit 2 x zo rond 0.00 uur en rond 3 uur. en ook dan wil hij wel 200cc per keer. hij is verder een moeilijke eter. eet wel met de pot mee maar er mogen geen stukjes in zitten omdat hij dan alles weer uitspuugd. tussendoor krijgt hij fruit en diksap. brood gaat niet lekker dus een paar stukjes en dan begint hij weer te kokhalzen tot spugen aan toe. koekjes zijn ook geen succes. heb je misschien tips dat hij snachts zonder melk kan en eventueel doorslapen.
Hoi! Doordat je zoontje minder vaste voeding eet, kan ik me voorstellen dat hij meer trek heeft in de fles. Heb je in plaats van brood al eens geprobeerd om pap te geven? Misschien gaat dit beter met je zoontje en dit vult ook behoorlijk. Stukjes is altijd wennen en het is heel verschillend wanneer kindjes hieraan gewend zijn. Het is wel goed (ook voor mondmotoriek) om daarmee door te gaan. Welke soort flesvoeding krijgt je zoontje nu? Groetjes Linda
ja pap doe ik nog wel eens door de middagfles. omdat hij zijn brood niet goed eet. wel blijven we dit proberen. en voor het slapen krijgt hij ook pap door de fles. hij krijgt nu de standaard voeding. koekjes blijven we ook gewoon proberen. t gaat al wel steeds beter,maar het is nog niet optimaal. het idee dat zijn kokhalsreflex nog steeds zo ver naar voren zit. vannacht is hij 1x gekomen. rond 3 uur. gisteravond heb ik de laatste fles later gegeven. anders komt hij weer rond 0.00 uur. was even uitproberen dus.
Hoi, Fijn dat het wel al steeds beter gaat. Gewoon zo doorgaan en blijven proberen. Zo'n 500-600 ml opvolgmelk kan je als maximaal aanhouden. Voor het slapen gaan pap door de fles is inderdaad goed. Verzadiging haalt je kindje niet alleen uit de melk maar ook de rest van de voeding (groente, fruit etc.). Groetjes Angelique