alyssa is 3maanden en ze krijgt 5x 180+6. we mogen absoluut niet klagen want ze sliep met 7 weken al lekker door. nu willen we graag de laatste fles rond 21.30 gaan geven, alleen komen we dan niet uit met de flessen. iedere 3,5uur wordt te vroeg en iedere 4uur te laat. dit is nu alyssa dr drink schema: 6.30 10.30 14.30 18.30 22.30 we willen dus de laatste fles een uur eerder geven, maar dan zit er maar 3uur tussen en dan drinkt ze hem niet leeg en krijgt ze dus minder dan mag. ook moeten we haar iedere ochtend wakker maken en soms is ze dan nog zo slaperig dat ze dus ook haar eerste fles maar half leeg drinkt. wie kan mij helpen met deze puzzel? liefs doris
Is het erg als ze iets minder krijgt? er staat 800-1000 cc voor. Als ze met 900 cc op een dag tevreden is, waarom er dan 1000cc inproppen? Op welke tijdens komt ze uit zichzelf trouwens? Wij hebben altijd op verzoek gevoed, Als ze steeds na 3.45 komt, dan ben je in ieder geval voor 10 uur. Maar zo strak hebben we het nooit gedaan..
Wij hebben ook niet tussen elke fles 4 uur zitten. Hier gaat het zo: 05.45 (maak ik haar wakker, want dan moet ik er ook uit) 09.00 13.00 17.00 20.00 Soms zit er dus maar 3 uur tussen maar ik heb een super tevreden kindje en de avond voor mezelf
Ik zou zeggen, gewoon proberen en kijken wat ze doet. Als het niet werkt voor haar hou je nog een tijdje de oude voedingstijden aan. Misschien als ze straks wat vast voedsel erbij krijgt dat je dan wat meer met de tijden kan gaan "spelen". Onze kleine man krijgt gewoon nog om 23.00u zijn laatste flesje. Ik heb hier niet zo'n moeite mee. Die paar maanden dat ik daardoor zelf wat later naar bed kan, daar kan ik wel mee leven. Eens komt ook daar een einde aan.
Ik ben op een gegeven moment ook het laatste flesje wat eerder gaan geven. Ik moet haar er zowiezo voor wakker maken. Hier zijn de tijden 06.30 10.30 14.30 18.30 22.00 Het laatste flesje drinkt ze halfslapend, eigenlijk altijd helemaal leeg. En daarna hou ik ze nog even slapend rechtop tegen me aan en na 10 min stop ik ze weer lekker in. Gewoon uitproberen zou ik zeggen.. als er maar 3 uur tussen een voeding zit maakt echt niet uit hoor.
tis niet zozeer dat ik de avonden voor mezelf wil hebben maar meer omdat ik haar altijd smorgens wakker moet maken voor de fles. ik dacht dus dat als we de laatste fles wat eerder gaan geven ze misschien iets eerder wakker is en we haar dus smorgens niet wakker hoeven te maken. gisteren heeft ze hem om 22.00 gehad en vanmorgen lag ze om 6.30 nog heel vast te slapen. ik denk dat ik donderdag een beetje ga proberen te schuiven (morgen gaat ze nog naar de oppas, dus das dan niet zo handig) en dan zien we wel hoe het gaat. alvast bedankt voor de tips. enne... meer tips zijn altijd welkom. liefs doris
he Inderdaad dus gewoon een wat proberen en ankijken hoe het gaat, en welk ritme het beste bij je meisje past dus!
Nou het zijn sowieso mooie tijden hoor! Die van ons slaapt ook redelijk door, krijgt om 22.00 uur zn laatste fles maar begint zich meestal rond vijf uur weer te 'roeren'...ik zou het niet erg vinden als hij om 06.30 uur nog zo vast zou slapen..hahaha!
Kyano krijgt tegen elf uur de laatste, want dan ga ikzelf ook naar bed, en s'morgens tegen acht uur is ie weer wakker. Geef hem 5x 200cc (9 van de 10 keer is die helemaal leeg) En daar zit ook verschil tussen van 3 of 4 uurtjes, als het langer dan 4 uurtjes duurt maak ik hem wakker. Maar voor de rest voed ik hem op verzoek. Weet niet of je haar altijd wakker maakt voor de fles?
ik geef 5 x 180cc tijden: 7.30 11.30 15.30 19.00 22.00 en na de laatste fles slaapt ze door tot 7.30. echt ideaal.
Hier ook 5 flessen van 180 + 5 en de tijden zijn als volgt. 7.30 11.00 14.30 18.00 21.30 Hij drinkt lang niet alles op op een dag maar drinkt toch nog 800 ml minimaal. Een nette hoeveelheid volgens het buro.
mn man is vanavond al een beetje begonnen met schuiven. 6.45 10.30 14.30 18.00 21.30 ben benieuwd hoe het gaat. als ze het accepteerd en de flessen net zo goed drinkt als vandaag is het schema bijna ideaal. ik zit dan alleen op dinsdag en woensdag met de fles van 18.00 want dan haalt mn man dr net op bij de oppas. (hij was vandaag toevallig vroeg) liefs doris
Dan krijgt ze die fles toch een kwartiertje later? In het begin was ik ook vrij strak in de tijden maar nu wordt dat steeds soepeler. Het is niet zo'n ramp hoor als de tijden een beetje afwijken.
ik vind het op zich ook niet erg als ze de fles iets eerder of later krijgt. als ze de een na laatste fles later krijgt drinkt ze de laatste meestal niet leeg, dus vandaar dat het dan een beetje puzzelen wordt. de laatste fles later geven werkt dan niet omdat ze dan erg moe is en ze dan de hele boel bij elkaar schreeuwd omdat ze dan naar bed wil. tot nu toe gaat het vandaag erg goed. toen ik om 6.30 haar wakker wilde maken was ze net zelf aan het wakker worden en ze dronk de fles toen ook beter als dat ze doet als ik haar wakker maak. we zullen zien of het gaat werken. liefs doris
Nou ik wilde vandaag eens kijken hoe het gaat op 4 flessen zodat die laatste van 22.00 uur wegvalt. We moeten hem altijd wakker maken, soms drinkt hij dan de fles wel helemaal leeg maar soms ook niet. En 's ochtends als ie wakker wordt, heeft ie nog helemaal niet zo'n honger, zit er dan halverwege mee te spelen of duwt met zn tong de speen eruit. Dus wij dachten dat de avondfles misschien wel weg kan. Maar mn hele schema van slapen, voeden, spelen ligt overhoop waardoor ik nu met een kindje zit dat er niets meer van snapt...grumbl...
Wij hebben het 3 weken terug ook geprobeerd om naar 4 flessen te gaan. Maar het werkte toch nog niet. Op het buro zeiden ze dat het nog te vroeg was om naar 4 flessen te gaan. Als ze rond de 7 kilo wegen mogen ze naar de 4 flessen.
Ja ik denk ook dat het te vroeg is voor hem. Hij gaf gisteren ook veel terug. Dus misschien was het toch te veel, wat ie normaal in 5 voedingen krijgt, kreeg hij nu in 4 dus misschien te veel voor zn maagje. We blijven toch nog maar op 5 voedingen zitten en proberen het over een tijdje nog wel een keertje.
misschien dat ik t verkeerd heb hoor. maar krijgt hij dan niet ontzettend veel voeding? yenthe krijgt 5x150ml. en die is ouder.