Hoi, ik ga bv afbouwen en zit net het pak van fv te lezen. Nu vraag ik me af of ik soms minder dan de aanbevolen hoeveelheid in de fles moet doen, bijvoorbeeld 150 ipv 180 cc, zolang ik bv en fv nog combineer. Lijkt me anders dat het opeens wel veel is voor ukkie, zo'n zware fles en dat de bv misschien ook wel heel snel terugloopt. Verder geef ik nu 6x bv, terwijl op de verpakking staat dat ukkie 4x per dag fv zou moeten krijgen. Hoe pak je dat aan, die overstap? Iemand ervaring? Oh ja, ik moet er nog even bijzeggen dat ik eerst de voedingen overdag ga volhouden en ga kijken of ik de ochtend- en avondvoedingen nog even kan volhouden.
Tja, ik deed de avondfles gewoon dan flesvoeding een paar weken. Daarna de ochtendfles flesvoeding en na een week alle xren flesvoeding.
Heb voor Lena de eerste zes weken gekolfd, daarna liep het supersnel terug en daarvoor hield het ook al niet over, ik had steeds niet genoeg voor haar maar ik heb steeds gewoon me gehouden aan hetgeen op het pak stond en verder bv gegeven zoveel ik kon... Maar ja, ik weet niet hoe dat zit bij een kindje van vijf maanden eigenlijk...
@Patroeschka, ik snap je vraag niet. Wanneer ik bv afbouw, kan je niet anders dan fles en borst combineren. Ik kan natuurlijk niet zomaar van de ene op de andere dag overstappen.
Ik begreep je vraag ook niet helemaal Druif. Maar ik begrijp dat je nu ong 6x per dag voedt (op verzoek?) maar dat op t pak staat dat fv 4x gegeven word? Dan zou ik bv deze week de 'nacht'bv vervangen door 1 fles flesvoeding, maak gewoon 180/6 klaar en kijk maar wat ie drinkt.. De week erop de ochtendvoeding vervangen door 180/6, als t goed is raakt hij hier 'voller' van, dus komt ie echt geen 6x meer hoor.
Klopt, dat bedoelde ik Alleen ligt het dus niet zo makkelijk, omdat ik buiten werktijd zelf wil blijven voeden en overdag fles wil geven. Ik ga dus eerst de voedingen overdag afbouwen.
Ik zo gewoon flessen van 180/6 maken en net als bij bv als hij stopt met drinken niet verder aan dringen zo kan hij bepalen hoeveel hij wil met als max 180/6. Annemarie
Die getallen op het pak hebben hier nooit geklopt. Dus daar moet je je niet teveel van aantrekken. Als je weet hoeveel hij nu overdag krijgt, zou ik dat gewoon ook aan KV geven.. Dan krijgt hij nog dezelfde hoeveelheden vocht binnen.
Ik ben sinds afgelopen maandag begonnen met een beetje afbouwen. Ik geef nu de fles tussen 11.30/12.30 met Nutrilon en de rest bv. Volgende week wil ik de daarop volgende fles voor Nutrilon gaan geven. Dit wil ik dan voorlopig zo houden, zodat ze combi borst/ fles krijgt. Precies zoals jij dus. Tot nu toe heb ik 3 dagen 180/6 gemaakt en hou daar gemiddeld 50cc aan over. Ik kijk dit nog een paar dagen aan omdat het misschien ook wennen is. Mocht het over een paar dagen nog steeds over zijn, maak ik in het vervolg gewoon wat minder.