Hai hai! Ik zit met een soort van een probleempje. M'n zoontje wordt binnen 2 weken 1 jaar en heeft tot nu toe altijd borstvoeding gekregen. Echter, sinds een week of 2 wilt hij enkel nog 's ochtends drinken. Dat is prima, maar ik maak me een beetje zorgen dat hij te weinig binnen krijgt? Ik zou hem dus graag iets bijgeven, maar weet ab-so-luut niet wàt. Ben een echte leek op dat gebied. Ook heb ik al aan verschillende mensen raad gevraagd (huisarts, Kind & gezien-CLB in NL- ) en iedereen zegt wat anders. Zoals gewoonlijk. Ze zijn het er wel over eens dat koemelk niet mag voor 18 maanden, dus daar hou ik me sowieso wel aan. Maar verder zijn de meningen verdeeld over groeimelk etc dus ik hoop dat ik hier wat duidelijke goede raad kan krijgen.... Alvast bedankt!! Liefs
Hoi! Je zoontje hoeft na 1 jaar nog maar 300 ml melk te drinken. Heb je enig idee hoeveel je zoontje 's ochtends bij je drinkt (kolf je het weleens af)? Geef je je zoontje ook weleens een klein zuivel toetje, bijvoorbeeld yoghurt? Je hebt kans dat je het hier al mee redt. Zo niet, dan zou je hem nog een klein bekertje Friso Peutergroeimelk 1+ kunnen geven. Gewone melk bevat nog iets teveel eiwit en te weinig ijzer en essentiele vetten voor deze leeftijd. Friso Peutergroeimelk 1+ sluit daar beter bij aan. Groetjes Linda