Hallo dames, Misschien kunnen jullie mij helpen 😃 Onze zoon is nu 11,5 weken oud en heeft altijd al veel gedronken, hij krijgt daarom al forte voeding. Overdag slaapt hij erg slecht maar in de nacht gelukkig prima! Nu krijgt jij tussen 19.00 en 19.30 zijn laatste fles en gaat dan de nacht in! Ik maak hem niet wakker om 23 uur omdat hij dan juist midden in de nacht weer kom doordat ik hem uit zijn diepe slaap haal! Nu gaat hij steeds langer slapen! Hij kwam vanmorgen om 5.45 uur. De nachten ervoor om 5 uur! Als hij steeds later komt in de ochtend dan kom ik in de knoei met zijn flesjes doordat hij in de avond om 19.00 uur echt op is en ik dit niet kan rekken. Hij krijgt nu 3x 180/6 en 2x 150/5, al zou ik overgaan op 4 flessen dan krijgt hij ineens te weinig. Ik zie het nu ook nog niet zitten om flessen van 210/7 te gaan geven! Is het heel erg dat hij overdag om de 3 a 3,5 uur zijn flessen krijgt? Hij had vanmorgen om 9 uur alweer honger en dronk zijn fles weer leeg! Hij woog vorige week dinsdag 5800 gram! Sorry voor het lange verhaal, ik wordt gek van mezelf 😉. Ik wil hem eigenlijk ook meer wakker maken in de nacht het is zo heerlijk dat hij zo goed slaapt omdat hij overdag zo onrustig is!
Nee hoor dan zou ik overdag gewoon wat eerder voeden als hij 's avonds om 19.00 echt naar bed wil. Kan helemaal geen kwaad hoor, 't kan zijn dat hij wat minder drinkt omdat er wat korter tussen de voedingen zit, maar ook dat is geen ramp. Je zou ook nog bv. 5.00, 9.00, 13.00 fles van 180/6 kunnen geven en dan om 16.30/17.00 flesje van 90/3 en dan om 19.00 weer 180/6. Maar vaak geven ze het ook wel prima zelf aan. Wij zaten rond de 3 maanden ook op dit schema, wij gaven rond 5.00/9.00/13.00/17.00/21.00 180+6, maar ons zoontje kwam altijd stipt na 4 uur. Wij hebben 'm een poosje rond 18.00 in bed gelegd en dan na 1-1,5 uur weer wakker gemaakt, dan nog even spelen, lekker badderen/douchen en dan rond 21.00 laatste fles en naar bed. Maar het is maar net wat je kindje en jullie zelf prettig vinden.