5 jaar ‘s nachts niet zindelijk.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Es14, Feb 3, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Es14

Es14 Actief lid

Jun 12, 2014
    140
    1
    18
    Onze zoon van bijna 5 plast ‘s nachts nog in bed. Het is een periode van 3 maanden goed gegaan maar toen ging hij ineens weer in bed plassen. Op internet las ik dat het op deze leeftijd niet heel ongewoon is.
    We zijn hem wel weer luiers gaan om doen omdat het bed iedere ochtend nat was. Hij word er niet wakker van, pas sochtends merkt hij dat het bed nat is.
    Het ging een tijd goed met de kruidvat luiers tot 30 kg. Maar de laatste dagen plast hij hier gewoon door heen, de luier is helemaal verzadigd en er ligt een hele plas in het bed.
    Hem wakker maken om te plassen voor we zelf naar bed gaan werkt niet, hij is dan te slaperig om te plassen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Welke luiers werken het best? En moeten we gewoon wachten tot dit over gaat? Of moeten we hem juist zonder luier laten slapen zodat hij het voelt?

2. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
    Ga dit alsjeblieft niet doen. Als een kind niet voelt dat ie 's nachts moet plassen, dan voelt ie het niet. Nachtzindelijkheid kun je niet aanleren, dat komt vanzelf en komt het met 7/8 jaar nog niet, dan ga je verder kijken.

Heb je de gewone luiers van de Kruidvat? Hier konden de nachtbroekjes van de Kruidvat veel hebben en die gaan volgens mij tot aardig grote maten door. Of anders een luier en dan een luierbroekje erover?

suus1983 likes this.
  3. Es14

Es14 Actief lid

Jun 12, 2014
    140
    1
    18
    Ja we hebben nu de gewone luiers. Ik ga de broekjes eens proberen. Bedankt voor de tip!

4. missle

missle Fanatiek lid

Mar 4, 2010
    1,526
    1,073
    113
    Wij zijn met onze 5 jarige ook terug aan de nachtbroekjes van kruidvat. Hij was voor zijn 4e nachtzindelijk en ook een terugval nu met 5,5 jaar. Hij maakt er zelf geen probleem van gelukkig. Als hij voelt dat hij moet plassen gaat hij zelf naar de wc, als het mis gaat dan is het bed tenminste niet steeds nat :) Hier lijkt het weer de goede kant op te gaan, de nachtbroekjes zijn meestal weer droog!

5. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Hier ook wat terugvallen gehad en wij hadden zo iets van het komt wel.
    Nu weer een aantal maanden droog s’nachts.
    Gebruikte altijd Pampers broekjes maat 6 en nooit problemen mee gehad.

6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,695
    4,304
    113
    noord holland
    Wij gebruikten drynites voor onze dochter en ook de kruitvat nachtbroekjes, die werkten prima.
    Onze dochter heeft tot haar 10e snachts geplast. Ook wel eens op matjes laten slapen zonder luier. Dat werkte een paar nachten, in die zin dat ze na het plassen soms wakker werd, de matjes eruit duwde en verder sliep. Na een paar nachten werd dat ook gewoon en sliep ze er weer dwars doorheen.
    Uiteindelijk toch maar een plaswekker gaan gebruiken toen ze 10 was. Toen was ze er binnen twee weken vanaf. En ik denk als we dat eerder hadden geprobeerd het toen ook wel gelukt was, het werkt echt op t brein.
    Dit is sowieso tot 6 jaar niet nodig, tot 6 jaar wordt als normaal beschouwd.
    Wij hebben t gewoon afgewacht en op z'n beloop gelaten, dochter vond t niet zo heel erg. Echter denk ik dat als we de plaswekker niet hadden geprobeerd bij haar, ze nu nog 's nachts geplast had :|:roflmao:.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    M'n oudste dochter had met 5,5 nog een nachtluier aan. Werd pas paar maanden voor ze 6 was nachtzindelijk. Is echt heel normaal.

8. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Maar dat was de vraag niet. Misschien heb je nog wel een goeie luiertip voor ts?

9. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    Mijn zoon van 7 jaar is helaas ook nog niet zindelijk s nachts. Hij draagt luierbroekjes vd Lidl, zitten prima. Wij hebben hem een tijdje laten plassen rond 22.30 uur, meestal plaste hij dan wel op toilet, maar daarna s nachts alsnog in het luierbroekje. Paar maanden geprobeerd maar sinds zomervakantie weer mee gestopt (toilet was niet dichtbij zn slaapkamer in vakantiehuisje) en het hielp meestal niet om s morgens droog te zijn. Voorlopig wachten we nog af, hij heeft er zelf geen moeite mee

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Mijn middelste heeft tot en met zn 6e nog in bed geplast. Kruidvat luiers maat 6 werkten toen nog net, ik gebruikte er altijd een matrasonderlegger bij, zodat je makkelijk kan verschonen.

Wij hadden al van alles geprobeerd, met en zonder luier, beloningskalenders etc. Uiteindelijk kreeg ik de tip van het consultatiebureau om hem eerst te laten plassen, dan bij het voorlezen al te laten liggen en dan daarna nog een keer laten plassen. Blijkbaar maak je daardoor al veel plas aan. Dit hielp goed voor hem, uiteindelijk was hij daardoor droog 's nachts. Wel iets vaker ongelukjes in het begin, maar uiteindelijk komt het wel goed. Nu 9 jaar en al heel lang geen ongelukjes meer (minstens een jaar, misschien wel 2 jaar).

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Wat een flauwe reactie. En volgens mij vraagt ze helemaal niet alleen naar tips voor luiers.

12. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,366
    113
    Onze jongste plast zijn luier ook zo vol, elke ochtend nat bed. Allerlei luierbroekjes geprobeerd, alleen Pampers luierbroekjes maat 6+ werkte, maar ik vind Pampers zó stinken. Toen AH luierbroekjes maat 6 geprobeerd, en daar gaat het 9 van de 10 keer goed mee. Alleen niet als zijn beker te vol zat die hij meeneemt naar bed, dus nu maar een halve beker water, en dan gaat het goed.

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Dochter van 5.5 is ook nog niet nachtzindelijk. Zoontje van 3 wel. Komt vanzelf :)

14. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Hier ook zo, Y elke ochtend volle dikke luier, S al paar maanden met droge onderbroekjes (en 's morgens huppend zn bed uit omdat hij moet plassen). Het zal vanzelf wel komen, Y vindt het nog niet vervelend, dus we laten het even. Als er af en toe droge nachten tussen zitten gaan we er weer mee aan de slag..

Jackie87 likes this.
  15. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,018
    5,227
    113
    Dat is heel normaal met die leeftijd!

Niet meer laten drinken voor het slapen. En plassen voor het naar bed gaan. Verder een luierbroekje ipv een luier.

Share This Page