Onze jongste(4) kan, sinds hij is opgestaan, nauwelijks lopen. Hij heeft ontzettende pijn aan de achterkant van zijn knieën. Ik moet hem zelfs de hele tijd overal naartoe tillen. Zijn oudere broers hebben ook wel last gehad van groeipijn, maar nooit zo erg. Als hij zit heeft hij geen/weinig last. Voor zover ik kan zien tenminste. Is het normaal om zo'n pijn te hebben? Of zou er misschien waar anders aan de hand kunnen zijn en gooi ik het te makkelijk op groeipijn?
Ik herken dit ook niet, verder niet grieperig? Misschien ook even lekker met warm water er over of warme kruik. Voor nu warm houden en masseren. Als het morgen nog steeds zo erg is zou ik de huisarts bellen.
Hij is ook niet fit nee. Hij heeft nu voor de derde keer in anderhalve week tijd koorts. Maar ook zijn broers zijn in de afgelopen week ziek geweest, dus ik denk niet dat dat met elkaar te maken heeft. Toch? Als hij morgen nog zo moeilijk loopt ga ik denk ik inderdaad de dokter maar bellen .
Het zou een combi kunnen zijn , alleen groeipijn maar net zo goed kunnen passen bij griep. Sommige krijgen echt pijn in de benen, als een mega spierpijn en dan snap ik dat je weinig zin hebt om te lopen. Hoe gaat het nu? Heeft warmte nog een beetje geholpen? Wel heel sneu! Beterschap!
Ik herken het niet willen lopen door groeipijn wel , Dan staan haar spieren strak en zit ze te jammeren van de pijn, heel sneu. Meestal na intensieve belasting bijv zwemles (en Dan een paar uur later) Wat hier helpt is de benen wat stevig masseren met olie. In uiterste gevallen als het Dan niet afneemt Dan helpt paracetamol. Maar meestal is stevig masseren voldoende hier.
Hij is inmiddels zelf al een keer naar boven gelopen. Gaat dus weer wat beter. Misschien inderdaad door de griep. Ik vond het wel echt zielig
Lief dat je het vraagt hij is alweer naar school. Niet te geloven hè. Er was vanmorgen niks aan de hand. Gelukkig maar
Misschien toch groeipijn? Had hij toevallig dit weekend veel ingespannen? Dat zou ook nog kunnen. Fijn dat het vandaag weer goed gaat!!
Wat bij mijn kinderen goed werkte tegen groeipijn was het eten van bananen. Misschien werkt dit bij jouw jongste ook wel.
Ik had dit vroeger zelf heel erg. In de ochtend kon ik dan niet zelf naar beneden komen. Bleek uiteindelijk dat ik zooltjes nodig had, omdat ik te veel naar binnen liep. Vandaar de pijn... bleek dus niet echt groeipijn...
Ik had meestal van die aanvallen midden in de nacht. Vlak onder mn knieeën lekker een plek waar je geen bal mee kan. Warm houden en met je hand masseren met t eerste de beste normaal achtige creme die je kan vinden. Mn moeder pakte de nivea, die stond vlakbij. @Sandy01 Die bananen heb ik eerder gehoord maar ik schrijf t even zo goed op mn lijstje. Bedankt voor de tip!
Mijn dochter had geregeld in haar knieholtes pijn. Wij zijn ermee naar de kinderfysiotherapeut geweest. Zij vertelde dat we geen balans was tussen de belasting en de belastbaarheid van haar benen. Als ze dus teveel deed dan konden haar benen dat niet aan en kreeg ze pijn als e teveel had gedaan. Met wat oefeningen en af en toe paracetamol kunnen we het aardig onder controle houden. Bij haar was het dus geen groeipijn.
Bij groeipijn helpt flink masseren vaak goed. In combinatie met warmte. Hier smeer ik er teigerbalsum of andere hot gel voor spieren op. Warme compressen gaan verschuiven. Dit werkt hier erg goed. En juist de benen bewegen om alles los te krijgen en houden.