hoi mijn dochter moet vanaf 12 mei naar de peuterspeelzaal. nu staat er in het boekje dat je eten en drinken mee moet geven, maar wat? brood eten ze toch thuis tussen de middag? wat is normaal om mee te geven fruit of liga of iets? en weet iemand waar ik en leuk klein rugtasje kan kopen voor noa?
Ik hoef helemaal niets mee te geven 's morgens krijgen ze hier fruit en drinken en 's middags krijgen ze drinken. Ik zou dus gewoon gaan voor fruit (mandarijn ofzo) of een voorverpakte koek (megamindy ontbijtkoek). En als drinken, tja als ze nog een tuitbeker gebruiken kan je vanalles meegeven. Maar als je kleintje uit een gewone beker drinkt zal ik toch voor een pakje gaan. Groetje sAnita
ik zou het gewoon even vragen! hier mag je bv echt geen koek oid meegeven, echt alleen fruit! en hier op de basisschool mag je ook geen pakjes drinken, alleen een beker.
Zag zaterdag hele leuke tasjes bij de Hema. Maar als je liever een tas van een tekenfiguur wil hebben moet je bijv, bij Van Haren, Scapino, Bristol of Blokker zijn of in een speelgoedzaak! Hier op de peuterspeelzaal kregen ze allemaal hetzelfde te eten, dat was maandag een kaakje en donderdag fruit dus zou het inderdaad ook even vragen.
Idd een rugzakje voor extra kleren, luiers en doekjes. Een een beker drinken, bij ons krijgen ze een soepstengel. Je kunt zo informeren wat het gebruikelijke daar is. Veel plezier.
Over het rugtasje: Bij scapino hebben ze eensuperschattig rugzakje van nijntje (vind ik dan he? ). Heb hem hier ook voor Fenja. http://www.scapino.nl/producten/286/mod ... rugtassen/ Even wat naar beneden scrollen en je ziet hem. Over het eten meegeven....weet ik niet want Fenja gaat niet naar de peuters. Maar zou zelf kiezen voor fruit of liga oid.
Neem aan dat je dan een tuitbeker bedoelt , Kylian drinkt niet meer uit een tuitbeker en een gewone beker met drinken lijkt me dan zo'n knoeiboel geven Kijk dat je fruit of iets dergelijks mee 'moet' geven kan ik me nog voorstellen maar dat ze voor de kids niets de drinken hebben op de peuterspeelzaal vind ik echt raar. Maar goed misschien ben ik wel verwend met onze peuterspeelzaal. Groetje sAnita
Kijk dat je fruit of iets dergelijks mee 'moet' geven kan ik me nog voorstellen maar dat ze voor de kids niets de drinken hebben op de peuterspeelzaal vind ik echt raar. Maar goed misschien ben ik wel verwend met onze peuterspeelzaal. Groetje sAnita[/quote] nee hoor je bent niet verwend... bij onze psz staan er standaard 2 flessen met ranja in de koelkast! (ook hebben ze verschillende soorten luiers, genoeg billendoekjes, extra kleding in verschillende maten) bij onze psz is het zo dat je 1 keer per week een stukje fruit meeneemt.. een vrijwilligster doet het fruit wat de kindjes mee hebben genomen op een schaal en daar eten ze samen van... als je een keer een week hebt overgeslagen (dus beide keren vergeten bent wat mij nog wel eens overkwam dan nam je de week erop gewoon een extra stukje fruit mee) het drinken uit een beker is wel verplicht (dus geen pakjes, tuitbekers of bidons)... gelukkig gaf de pszleidster dit vroegtijdig aan mij door zodat ik met mijn zoontje kon oefenen... maar iedere psz heeft zijn eigen methodes en ik zou gewoon ff bellen of langsgaan met de vragen die je hebt!
Een beker met drinken (mag tuitbeker zijn) moet je bij ons meenemen en evt een luier en kroel. Voor het drinken krijgen ze een kaakje. Denk dat iedere psz zo zijn eigen regeltjes heeft...
Hier moeten ze fruit mee en drinken in een gewone beker. Pakjes mag niet en tuitbeker echt als uitzondering. Luiers en doekjes als je kind niet zindelijk is en extra kleding mocht er een ongelukje gebeuren.
ik heb het nagevraagt en de tuitbeker mag hier. ik ben wel druk aan het oefenen met het drinken uit een gwone beker.
hier ook fruit (mag ook af en toe kaas of worst) en een beker(met een deksel) maar mag geen tuitbeker. maar ik denk toch dat de meeste kinderen van 2 toch wel uit een gewone beker kunnen drinken.
nou mijn kind wordt volgende maand 2 en kan echt nog niet uit een gewone beker drinken, dat wordt 1 grote kliederboel.