opvang in schoolvakanties

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door joyce1980, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, graag wil ik jullie ervaringen en of tips over het volgende.
    onze oudste gaat over anderhalf jaar naar de kleuterschool, sept 2011.
    ik werk zelf drie dagen in de week en die dagen zal hij dan ook naar de voorschoolse, tussenschools en naschoolse opvang moeten.
    daar heb ik op zich geen problemen mee, het is nu eenmaal niet anders.
    maar mijn probleem is, hoe werkt het in de schoolvakanties, ik heb maar 4 en een halve week vrij op jaarbasis dus kan uiteraard niet alle schoolvakanties vrij nemen, zou lekker zijn maar niet realistisch:).
    maar goed hoe doen jullie dat in de schoolvakanties?
    is er dan wel een bepaalde vorm van opvang, of moet je dan echt leunen op opa/oma, vrienden buren etc?

graag jullie tips en adviezen!!

bedankt alvast!
    groet joyce

2. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Hier kun je je kinderen in de schoolvakanties gewoon naar de BSO brengen als je daarvoor een contract hebt afgesloten. Je kunt hier kiezen tussen 40-weken opvang, vakantie-opvang of 51-weken opvang. Onze kinderen gaan in de schoolvakantie dus gewoon naar de BSO en daar doen ze allerlei leuke dingen (bioscoop/dierentuin etc. omdat er relatief weinig kindjes in de vakanties aanwezig zijn)

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    indd je hebt gewoon vakantie opvang .
    in je contract van de BSO kun je daarvoor kiezen incl of excl opvang .
    of bijv. alleen n aantal weken opvang.
    als je indcl opvang doet heb je alle schoolvaknties opvang op de dagen dat hij komt (bij ons althans )
    en indd hartstikke leuk met allemaal activiteiten en uitstapjes :)

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    superbedankt voor jullie reacties.
    ik dacht al er moet toch iets zijn voor de kids, anders is het voor de moeders onderhand niet te doen om te blijven werken en voor al die weken opvang via via te regelen.

misschien ook wel naief van mij dat ik niet wist van het bestaan, maar je nooit te oud om te leren toch?

bedankt voor de reacties!!
    joyce

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja de bso blijft gewoon doorlopen!
    En vaak doen ze ook nog eens hele leuke dingen in de vakantie dus extra leuk :D

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier gaan ze ook naar de vakantieopvang bij de BSO. We maken alleen gebruik van de vakantieopvang en niet van de voor en naschoolse opvang dat kan dus ook. (mijn man brengt ze altijd naar school en ik haal ze op)

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    fijn om te lezen dat het dus helemaal geen probleem is, we moeten nog wel een school uitzoeken voor de mannen maar daar lag ik snachts niet wakker van, wel van hoe we in godsnaam de opvang moesten gaan regelen.
    maar dit is dus echt goed nieuws, dankjulliewel!!

joyce

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voel je niet aangevallen hoor,

Maar die kinderen hebben dus nooit echt vakantie als ze naar de BSO gaan. Zowel in de vakantie als op schooldagen dus naar de opvang.

Ik zou toch kijken naar eventueel opa of oma.

9. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Ik werk zelf op een BSO. Bij ons heb je ook 2 keuze 40-weken of 52 weken. Bij een 52-weken zit ook studiedagen bij in en vakantie opvang. Wij zijn in vakanties van half 8 tot half 7 bereikbaar. In vakanties gaan wij altijd leuke dingen doen. Ik werk dan met kinderen van 7 tot 12 jaar en doen van alles met ze. Van klimmen tot zwemmen en sport activiteiten. Je moet vakanties ook niet vergelijken met schooldagen. Wij zorgen ook dat het voor kinderen in de vakanties leuk is. Als er nog meer wilt weten hoor ik het wel

10. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ik heb 2 dagen in de week voorschoolse en voor die twee dagen ook vakantie opvang. De kids hebben er geen problemen mee hoor, die vinden het helemaal niet erg, zelfs leuk. Ze gaan in vakantie vaak leuke dingen doen, indoor speeltuin, midgetgolven, kinderboerderij enz. Mijn schoonouders passen al zoveel in het weekend op omdat wij ook weekenddiensten moeten draaien dus ik wil hun niet nog eens die twee dagen in de week vragen en daarbij mijn schoonouders gaan niet naar die dingen want dat kunnen ze niet meer !!

Hou je wel rekening met wachtlijsten, want die zijn er bij ons wel, zeker voor bepaalde dagen.

Succes ermee, groetjes Monique

11. twinkle star

Hier is de BSo gekoppeld aan de basisischool, is in hetzelfde pand alleen een verdieping hoger speciaal ingericht voor de BSO. Niet elke school heeft dit maar er is er altijd wel een in de buurt van de basisschool. Er is vaak wel een wachtlijst voor de BSO en een BSO moet wel in d ebuurt van een school zijn anders halen ze je kind niet van school op. Je moet dus wel snel gaan zoeken naar een school en je daar inschrijven voor de BSO anders wordt het misschien wat lastig allemaal.

Dat kinderen nooit vakantie hebben dacht ik in het begin ook. Maar hier helaas geen oma's die in d evakantie op kunnen passen en ik vind het zelf erg lastig elke vakantie weer eerst te moeten leuren met mijn kindjes voor oppas. Nu komt er een schoolvakantie ana en ik wete dat ik ze dara kan brengen en dat scheelt ene hoop stress van te voren. Hier gaan ze 2 keer per week naar de opvang in de vakantie en ze vinden het helemaal geweldig!!
    Ik had er zelf erg vele moeie te mee omdat ik dacht dat ze dan echt geen vakantie zouden hebben maar ze zijn 3 dagen thuis en 2 dagen daar en doen daar leukere dingen en meer uitstapjes dan dat ik ze kan bieden op de dagen dat ik niet werk.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat is natuurlijk wel zo. Het zijn natuurlijk wel leukere dingen die je doet als je tijdens een vakantie op een BSO zit.

Ik Amerika heb je geloof ik zomerkampen.

Wij gingen vroeger naar jongens-en meisjesstad ( geen idee of dat typisch iets voor onze woonplaats was) en daar was je dan elke dag voor twee weken. Je werd opgehaald door een bus en deed dan de hele dag spelletjes en andere leuke uitstapjes.

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi bosi, nee natuurlijk voel ik me niet aangevallen en het liefst zou ik thuis zijn om lekker vakantie te vieren met ze.
    maar de realiteit is nu eenmaal dat ik een werkende moeder ben en dat ze een werkende papa hebben.
    mijn ouders passen tot nu toe 1 dag in de week op , soms 2 dagen maar dat zijn uitzonderingen, dat bevalt ze prima, maar ik weet ook dat als het meerdere dagen worden ze het ook best pittig vinden.
    heeft natuurlijk ook te maken met de leeftijd van de kids, 1 en 2 en een half.
    daarbij worden ze ook een dagje ouder, pas begin 60 maar goed je weet niet wat de toekomst brengt.
    stel je voor dat ik geen contract heb bij de bso en er gebeurd iets met mijn ouders, dan sta ik mooi te kijken.

natuurlijk snap ik je punt, maar aan de andere kant denk ik ook, dit is nu eenmaal de realiteit en ze weten dadelijk niet beter.

dankjewel voor de reactie;)

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat is zo.

Mijn moeder werkte ook dus ik weet hoe het is.

15. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik heb sinds een maand een oppas aan hui. Ideaal hoor. Geen getut meer met kinderen op tijd aankleden en wegbrengen e.d.
    Zij komt om kwart voor 7 en dan gaan mijn man en ik weg. Voor de rest wordt gezorgd. En ik ben goedkoper uit dan de creche en BSO/NSO. Maar 340 euro eigen bijdrage voor 3 kinderen! En dit voor 2 dagen.

16. twinkle star

Dat klinkt heel erg fijn allemaal maar bedenk wel dat een oppas ook met vakantie gaat en ook wel eens ziek kan worden.

17. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    `
    De oppas moet in dezelfde periode met vakantie gaan als wij gaan, dat is super natuurlijk. En mocht ze een keer ziek worden, wij hebben ruim 10 weken verlof per jaar dus dat overleven we wel :D.

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Bosi, onze dochter gaat ook naar de vakantieopvang.
    Opa en oma is hier geen optie, omdat die nu eenmaal ook niet alle schoolvakantie vrij zijn!

Nu hebben de kids hier bijv 2 weken mei-vakantie en ik heb 1 ervan zelf vrij. Zodat ze maar 2x naar de opvang hoeft.

In de grote vakantie heb ik ook 3 weken vrij.
    Daarnaast werk ik zelf 3 halve dagen, dus de meeste tijd is ze thuis.
    Eva beschouwd de opvang helemaal niet als een straf!
    Ze vind het heerlijk om te gaan, als ze maar met andere kinderen kan spelen maakt het haar geen fluit uit!

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee dat verschilt natuurlijk ook per kind.

20. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

ik wil iedereen bedanken voor de reacties,we weten nu in ieder geval dat er opvang mogelijk is in de vakanties en dat is voor ons een opluchting.
    tegen die tijd zien we wel hoe we het gaan doen, maar de mogelijkheid is er.

bedankt, van mij mag er nu een slotje op komen, mijn vraag is beantwoord!

joyce

Deel Deze Pagina