5 jaar en niet meer op vakantie buiten schoolvakantie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door liebrando, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Nou, TS ik snap je heel goed hoor. Het is soms ook gewoon belachelijk hoeveel prijsverschil er in de vakanties zit, afhankelijk van het seizoen.

    En als moeder wil je je kinderen ook de vakantie niet ontnemen.
    Regels zijn dan wel regels, maar als iedereen in je omgeving wel op vakantie gaat, en jij kan het je kind om wat voor reden dan niet bieden, dan snap ik dat je daar heel goed de balen van hebt.

    Mijn zusje betaald bijna 3000 euro voor hun vakantie in het hoogseizoen. 2 volwassenen, 1 kind van 8 en 2 kindjes van 2 en 1.
    Wij betalen voor diezelfde vakantie 700 euro en gaan ongeveer twee maanden later en nemen dan ook nog een luxere caravan.
    Idioot toch???

    Nu hebben wij echt niets te klagen, maar stel dat je nou in de bijstand zit? Dan kun je dus echt niet op vakantie.
     
  2. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ze komen wel thuis hoor, hier iig wel. Verschilt denk ik per gemeente.
     
  3. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Je kan ook de wijze waarop je vakantie viert aanpassen zodat het niet superduur hoeft te worden. OK, het vergt wat creativiteit maar dat maakt het alleen maar leuker. Wij gingen vroeger tent achterin de auto en hoppa: rijden maar! En het was altijd ZO leuk, gewoon omdat we samen waren en dingen deden. En goedkoop...

    Onderwijs is gewoon ontzettend belangrijk, belangrijker dan waar je naartoe gaat op vakantie wat mij betreft! (en voor de duidelijkheid: ik zit zelf door mijn werk ook vast aan de schoolvakanties: so be it! Maar ik zou nooit mijn kindje om vakantie van school houden)
     
  4. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wij zijn al jaren niet meer op vakantie geweest. Sterker nog, Noah is één keer in haar leven op vakantie geweest en dat werd voor ons betaald door mijn vader (die woonde op Curaçao toentertijd, dus 't was ook gelijk wel 'n topvakantie :D Alleen jammer dat zij 't zich natuurlijk niet kan herinneren), daarna nooit meer.

    Wij hebben gewoon geen geld om 'n week in 't hoogseizoen op vakantie te gaan; jammer dan, dan niet. Er zijn ergere dingen in 't leven hoor!

    Gaat ze gewoon lekker bij oma logeren of bij haar tante en oom. Kind helemaal gelukkig!!:)
     
  5. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Wij ook niet, hier ook geen budget voor een hoogseizoenvakanitie en er zijn inderdaad ergere dingen. Een keer een weekend naar waddeneiland is ook leuk.
     
  6. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook al 6 jaar niet weggeweest vanwege financiele redenen en niet perse vanwege de schoolvakanties. Dit jaar wilden we eind maart een paar dagen naar Istanbul maar aangezien ik nu iets aan mijn knie heb gaan we dat denk ik maar skippen want anders is het ook niets aan. Aangezien ik in de zomer ga bevallen hopen we volgend jaar wel even weg te kunnen.

    TS, je zou ook bijv 1 jaar thuis kunnen blijven om te sparen voor het volgende jaar?
     
  7. spikkeltje

    spikkeltje Niet meer actief

    Amalia heeft een week extra vrij gekregen, buiten de voorjaarsvakantie om...
     
  8. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Hier in de krant stond dat ze het wel officieel bij de lpa hebben aangevraagd, als die daar dan toestemming voor geeft tja....dan valt er weinig meer over te zeggen.
     
  9. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland

    Nou gewoon aanvragen dan maar met z'n allen;)
     
  10. spikkeltje

    spikkeltje Niet meer actief

    ja idd.. aanvragen!!
     
  11. monique75

    monique75 Actief lid

    4 mei 2007
    407
    1
    0
    Het is superduur, weg met de zomervakantie. Wij nemen vakantie en wachten altijd met boeken tot de aanbiedingen komen. Alle aanbiedingsmailtjes spitten we dan door, alleen je moet niet kieskeurig zijn. Wij hebben alleen voorkeur voor het bos en een challetje is genoeg !!
    2 jaar geleden hebben we de vouwwagen van vrienden mogen lenen en zijn we 3 weken voor 550,00 weggeweest (Nederland). Is nog wel een hoop geld, maar geef de kids zon, water en een zandbak en ze zijn tevreden !!!

    Volgens mij moet er een goede reden zijn waarom je weg wilt.
    Wij zijn vorig jaar een weekend weggeweest met de kids en die kregen vrij omdat papa 2 weken later voor 4 maanden naar Afganistan ging. We hebben toen de vrijdagmiddag en de maandag daarna gevraagd en die kregen we vrij zonder problemen !!
    Een klasgenootje van mijn dochter kreeg ook vrij omdat ze weggingen met oma die 100 werd.
    Ik denk dat ze ook kijken naar het hele schooljaar, hoe vaak ziek/afwezig en hoe de schoolprestaties zijn.

    Groetjes Monique
     
  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Als je er iets aan kon doen zou iedereen dat toch massaal doen. Helaas je zal je aan de vakanties moeten houden. Alleen voor ondernemers geldt er een aparte regeling en kun je verlof voor je kinderen aanvragen buiten de schoolvakanties
     
  13. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik zie dat er hier meerdere mensen zijn die wegens de financiën niet op vakantie gaan.
    Waarom ruilen jullie niet met elkaars huizen voor een weekje, of misschien twee?
    Eten moet je thuis ook, dus verder kan dat met een dichte portemonnaie!
     
  14. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik snap de regel en ik vind ook dat we ons daaraan moeten houden, dat voor de duidelijkheid.

    Maar ook snap ik TS ergens wel.

    Maar ikzelf heb er ook weleens over nagedacht. Mijn vriend komt uit de Dominicaanse Republiek. Wij gaan 1 keer per 2/3 jaar 4 weken ernaar toe. 4 weken omdat het een lange en vreselijk dure reis (1000 euro voor een ticket en dan nog bedenken dat je geld mee moet nemen aangezien je naar een 2e wereldland reist) is, dus dan is het zonde om maar 2 weken te gaan. Wij gaan dan altijd in nov-feb omdat je dan de minste kans op orkanen/stormen/overstromingen hebt. In de zomermaanden is die kans het grootst.
    Maarja als ons zoontje 5 is, kan dat dus niet meer. Dus dan wordt het max 2 weken in de kerstvakantie (NOG VEEL DUURDER vanwege feestdagen) en geef je dus in verhouding nog meer uit voor 2 weken...Daar zullen we ook vreselijk van balen.
    Dus ik hoop dat de grens in ieder geval op 5 jaar gehouden wordt en we misschien in 2012/1013 nog 1 keer voor 4 weken in nov-feb kunnen gaan....
     
  15. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Op zich lumineus idee, serieus, maar ik zou me er zelf niet prettig bij voelen...
     
  16. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn broer enschoonzus hebben het al 2 keer aangevraagt omdat ze naar brazilie gingen
    2 keer zonder probleem.
    tja en wat de rest denkt......

    kind ziek houden en evengoed weggaaan vind ik voor kind ook niet eerlijk
    dan komt het op school met hoofd vol van vakantie
    maar mag en kan er niet over praten
     
  17. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    INderdaad doen! Dan worden de vakanties buiten de officiele vakantieperiode snel net zo duur! Het is een kwestie van vraag en aanbod
     
  18. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Heb niet alles reacties gelezen dus misschien zeg ik wel iets wat al gezegd is..;)
    Maar tja, ik zou kijken naar een goedkopere oplossing of niet op vakantie gaan. Bijvoorbeeld sparen voor het jaar daarop, ga je 1x per 2 jaar op vakantie. Wij gingen ook wel eens een jaar niet, heb er niks aan overgehouden.. (hoop ik:D)
    Op zich kan je denken 'ach, wat is een weekje nou?' maar er moeten nou eenmaal regels zijn en ik vind persoonlijk dat je je daar ook aan moet houden. Zou een fijne boel worden als iedereen buiten de schoolvakanties ging. Of de ouders met geld in het hoogseizoen en ouders die het minder breed hebben mogen er buiten.. ofzo..
     
  19. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Nee, dat mag inderdaad niet. Je kunt zelfs de leerplichtambtenaar op je dak krijgen en dan moet je flink betalen voor elke dag dat je kind ongeoorloofd niet op school is.

    Een dag, en dan ziek melden, vind ik dat moet kunnen (zelfs als juf ...) maar meerdere dagen kun je dan echt niet meer doen. Ook raakt je kind achter, het lesprogramma loopt immers gewoon door !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  20. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    raar dat iemand zei dat in de kleuterklassen alleen maar geknutseld wordt... wat een onzin!! die kinderen leren daar hartstikke veel.

    ik vind het terecht dat het niet mag, er zijn genoeg alternatieven zoals al aangegeven in dit topic. daarnaast wordt er zeker op gecontroleerd!! ik werk op een bso en heb al meerdere malen meegemaakt dat ouders wel degelijk hoge boetes hadden gekregen.

    pech gehad, je weet dat dit nu eenmaal zo is als je kind 5 jaar wordt.
     

Deel Deze Pagina