5 jaar en niet meer op vakantie buiten schoolvakantie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door liebrando, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ook wij balen ervan.. gingen altijd ook buiten schoolvakanties weg ivm de kosten, maar ja.. de oudste werd 5 jr en dus was dat over.. ik snap de regel en wij houden ons eraan.. wat financien betreft.. wij betalen niet meer voor een vakantie in t hoogseizoen dan daarbuiten.. als je goed speurt en juist gebruik maakt van alle acties die in het hoogseizoen gelden en daarbuiten niet kom je een heel eind.. zo betalen wij met z'n 6-en in het hoogseizoen voor een wk centerparks in een huisje met 4 slaapkamers 700 euro.. das niet duur voor wat je hebt.. maar goed das voor ons betaalbaar.. trouwens.. kennisen van ons gaan 3 wk naar zuid frankrijk voor 400 euro met de vouwwagen die ze lenen met 3 kids.. kan ook, maar ik wil niet tig uur in een auto zitten met die kleintjes.. zij hebben daar geen problemen mee.. tis een kwestie van mogelijkheden benutten..

    de leerplicht omzeilen door ziek te melden vind ik niet kunnen en gewoon ook dom.. sneu voor t kind.. die leer je zo dat liegen geoorloofd is.. (t kan moeilijk zeggen dat t leuk is weggeweest) en idd dat regels verbroken mogen worden.. lijkt me niet wenselijk in de opvoeding.. maar goed.. dat vind ik..

    Dus.. met z'n allen googlen.. dan kom je vast iets leuks tegen...

    www.oostappengroep.nl kun je ook voor weinig met kids super leuk op vakantie...ook in het hoogseizoen... tis maar een tip..
     
  2. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik snap je wel:) het is ook peperduur maar je kan toch ook om het jaar op vakantie gaan?

    Wij zijn ook met z'n vijven en normaal met 1 loon maar wij gaan om het jaar op vakantie. en soms ook helemaal niet..ik vind het zelf overbodige luxe. Wat je ook kunt doen...dat hebben wij toen gedaan we zijn samen met een stelletje gegaan en hebben de kosten gedeeld en zo waren we voor 10 dagen oostenrijk maar 400 euro geloof ik kwijt kan ietsje meer of minder zijn maar het was rond de 400. En dat was in het hoogseizoen. Of bijvoorbeel naar centerparcs met 2 andere gezinnen. Dat hebben we ook al eens gedaan en het valt dan echt reuze mee. Dan is centerparcs nog vrij duur maar je hebt ook andere parken die goedkoper zijn. Wij kunnen nu ook door ons financiele problemen zeker de eerste 3 jaar niet meer op vakantie maar daar zit ik niet zo mee.

    Maar ik snap het wel heel erg en ik snap die @#$%! organisaties ook niet dat ze juist in de tijd dat gezinnen gaan het zo duur maken! dat ze toch het hele jaar door dezelfde prijs voorleggen is wel zo eerlijk
     
  3. mystiklady

    mystiklady Fanatiek lid

    25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    nee je kind moet idd naar school, daar zijn de schoolvakanties juist voor uitgevonden, anders hadden ze die ook niet hoeven bestaan, enkel bij uitzonderingen moet er toestemming gevraagd worden aan de schoolambtenaar met een bewijsbrief van je baas dat echt niet in schoolvakanties verlof op kan nemen, maar als je een eerlijke baas hebt zal hij dat niet doen als jij gewoon verlof kan krijgen. dus... conclusie kind moet gewoon naar school zoals het ook gewoon hoord.
     
  4. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    bedankt voor al jullie tips en ideeen meiden. We kunnen er vast wel wat mee doen!

    En voor degene die denken dat ik de kids thuis hou, dat zou ik nooit doen, dus dat is zeker uitgesloten hier! Vroeg me alleen af of er ook bepaalde regelingen waren maar die zijn er niet, dus moeten we er gewoon aan geloven. En thuis vakantie vieren is net zo leuk hoor begrijp me niet verkeerd, maar een weekje in een andere omgeving (in nederland) was ook zeker leuk voor ze geweest!
     
  5. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Ook in de zomervakantie kan je gewoon goedkoop op vakantie. Je moet er alleen veel meer moeite voor doen om die vakanties te vinden.

    Wij hebben nog nooit anders op vakantie gekund dan in de schoolvakanties. Ben namelijk juf. Toch wordt een vakantie net zo duur als je hem zelf wilt hebben. Je hoeft namelijk geen complete vakanties ineens te boeken. Ga zelf op zoek naar slaapplaatsen etc.

    Weet niet of je van kamperen houdt, of liever hotels neemt maar bij beide kan je ook gewoon voordelig en toch goed op vakantie. Ga bij hotels opzoek naar kleine hotelletjes in de buurt van waar je zijn wilt. Zelf zoeken scheelt echt heel veel geld en verhoogd hier ook altijd de vakantiepret. Als je al zo lekker bezig bent met wat je gaat doen, heerlijk gewoon.
     
  6. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat mag dus niet en ik hoop dat het je niet gaat lukken ook. dat zou heel oneerlijk tegenover alle andere leerplichtige kinderen zijn. met 5 zijn ze leerplichtig simpel en duidelijk. wij gaan nooit op vakantie kunnen dat niet betalen. heel jammer. maar niks aan te doen.
     
  7. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Hoi hoi.

    Ook ik zou in de zomervakantie niet zomaar op vakantie kunnen wie wel tegen woordig alles is echt heel duur. Maar wat ik wel al een aantal jaren doet is bv een huisje/wigwam/stacaravan huren op Slagharen, Als je goed zoekt kun je voor twee drie dagen lekker een paar dagen er tussen uit en dan ook nog in een atractiepark(daar moet je wel van houden idd) Maar was maar een tip;).

    Groetjes en s6 met je gaat doen.
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Als je seizoenswerk hebt als ouders kun je wel vrijstelling krijgen.

    Ik had een meisje in de klas die haar ouders konden in de zomer echt niet vrij krijgen. Zij gingen altijd in september. Ik vond dat helemaal niet raar.
     
  9. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    ik had ook al gekeken naar slagharen zit alleen met me meisje van 1 jaar, voor haar is dat nog niks denk ik, dus dan zit je een paar daagjes met haar. En hoe ruim is de wigwam ofzo? weet iemand dat toevallig?
     
  10. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38

    lees jij eerst even de rest van het topic voordat je zo'n bot antwoord geeft.



    @ts, wij vonden de wigwam vrij groot nog!
    maar ik zou het niks vinden voor een kindje van 1 jaar.
    er is niet echt ruimte voor bv een campingbedje.
    die zou je wel op het matras kunnen zetten, maar dat zou ik geen fijn idee vinden.
    en daarbij is slagharen (het pretpark) echt niks voor zo'n jong kindje.
    ons zoontje was toen 3 en mocht ook al bijna nergens in.
     
  11. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ik reageerde met zin al niet op haar, ze heeft het schijnbaar niet goed gelezen, alleen topic naam!

    Zo zit ik dus ook, ik vind het park voor haar nog niks, plus dat ze in een campingbedje moet die dus nergens kwijt kan, dus dat word ook geen optie. Maar bedankt voor je uitlg over de wigwam!
     
  12. Diadeem

    Diadeem Fanatiek lid

    2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik vind slagharen sowieso tegenvallen voor het entree geld. Wij zijn er vorig jaar een dag geweest moest voor mijn zoon en dochter toen 5 en 7 al het volle pond betalen. En er was maar 1 stuk van het park geschikt voor hun. Mijn zoon is ook nog eens klein van stuk dus voor bijna alles was hij net te kort, dus hij balen. Ik vind het niet erg dat niet alles voor kinderen is maar doe dan ook wat aan de entree. Ik ga er niet meer heen ga ik liever wat anders doen!
     
  13. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    ik vind persoonlijk ht park ook niet veel aan, hellendoorn vind ik dan nog wel leuk voor de kids, maar is ook aardig prijzig!
     
  14. luvmyluver

    luvmyluver Actief lid

    1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    hai

    volgens mij hebben kinderen buiten de schoolvakanties recht op 11 dagen aan een gesloten vrij zijn
    en trouwens en zoveel zullen ze niet missen in 1 week
    ze moeten nu tot minimaal hun 18de naar school!!!!!!!!!!!!
    het blijven gewoon kinderen!!!!!!!!!!!
     
  15. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38

    waar haal je dat nou weer van daan?
    zou een lekker zooitje worden als iedereen zomaar vrij nam!
     
  16. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vreemde reactie.

    Hier kunnen de kinderen op school ook 10 dagen vakantie krijgen buiten de schoolvakanties en dan nog niet in de eerste 2 weken als de school weer begint, MAAR alleen als je kan aantonen dat je kinderen niet in de schoolvakantie met de ouders op vakantie kunnen gaan ivm bijvoorbeeld werk.
    Dus niet zomaar buiten de vakanties om! Zou inderdaad wat zijn als iedereen 'zomaar' even 11 dagen van school weg blijft.

    Moet niet gekker worden :p

    Kwebbel
     
  17. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    ik weet wel dat ze vrij kunnen krijgen als de ouders door werk niet in de vakanties op vakantie kunnen, die regel staat bij hun school ook. Maar dat is van ons niet van toepassing, Me man kan vrij nemen waneer hij wil, buitenom de bouwvak dan die hij zowiezo moet nemen omdat ht bedrijf dan dicht is.
     
  18. Knuf de Konijn

    Knuf de Konijn Actief lid

    19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt,

    Vroeger gingen wij ook altijd in september op vakantie, niet omdat het goedkoper was, maar omdat mijn vader meerdere zaken had met zijn familie. Dan moeten de vakanties allemaal afgestemd worden. Ik mocht wel altijd mee, maar ik praat nu over bijna 15 jaar terug. Moet er wel bijzeggen dat ik wel altijd huiswerk mee kreeg op vakantie. En toen der tijd werd dit al aangevraagd ergens.
     
  19. zohra

    zohra Niet meer actief

    hoi,

    is drouwenerzand mssch iets voor jullie?
    is ook niet zo duur.
    zie dat je uit friesland komt n.l
    wij gaan er nu voor het 2de jaar heen m,n zus alvoor het 5 jr.
    ik ga met m,n zoontje van 3 en zoontje van 9mnd dan.

    gr
     
  20. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Wow, wat een uitroeptekens... En ik denk dat je je maar wat beter moet laten voorlichten. Los daarvan: school is een recht waar je blij mee moet zijn.
     

Deel Deze Pagina