Mijn middelste is ook pas net voor zijn 6e verjaardag zindelijk geworden 's nachts. Beloningen en 's nachts wakker maken geprobeerd maar hij plaste echt heel veel 's nachts. Moest echt een luier om want luierbroekjes namen niet genoeg op. Hij kon nog net in maat 6 van luiers. Het schijnt wel heel normaal te zijn. Wij kregen als tip om er als eerste voor te zorgen dat hij overdag zelfstandig zindelijk is. Dus niet naar de wc sturen maar zorgen dat hij zelf reageert op het signaal. Daarbij zorgen dat ze goed uitplassen (hij moest van ons olifantje in het bos uitzingen tijdens het plassen ). Als ze steeds een beetje plas in hun onderbroek hebben overdag herkennen ze het signaal blijkbaar niet goed genoeg. Toen dat goed ging zijn we het zo gaan doen met naar bed brengen: Eerst goed laten plassen, pyjama, tandenpoetsen, en dan liggend! een verhaaltje voorlezen en daarna nog een keer plassen. Het schijnt dat door het ontspannen en liggen in bed er een hormoon vrijkomt wat ervoor zorgt dat je urine aanmaakt? Dit hielp bij ons mannetje heel goed in combinatie met een kalender waarop hij stickers mocht plakken en kadootjes kreeg na zoveel stickers. Uiteindelijk is hij nu al een poos zindelijk en al heel lang geen ongelukjes meer gehad!
Wat ik heb begrepen is dat het tot 7 jaar sowieso 'mag'. De oudste is met luier vaker droog dan 'nat', maar doen we een onderbroek aan plast hij er vrijwel altijd in. Dus dan maar een luier aan. Ik schenk er op dit moment ook nog niet veel aandacht aan, als hij 6,5 is ga ik wel verder kijken of en wat ik er mee kan.
Oudste is nu ongeveer 4 weken droog snacht. Maar heeft n o g wel een drynight aan. Ongelukje is ook al wel gebeurt. Komt best goed
Onze.zoon van 5,5 slaappt zo vast dat hij geeneens merkt dat hij in zn broek plast (en de rest)..... Voordat ik naar bed ga kijk ik nog even bij de kids en heel vaak ligt onze zoon in een drijfnatte pyama, hemd, overgelopen luier en natte lakens te slapen.... en 9 van de 10x kan ik hem en zn bed slapend verschonen.... hij slaapt zooooo diep. Hij wordt alleen wakker van een overgelopen luier na 05:30 's ochtends... dus zo'n einde van de nacht / begin ochtend. Gelukkig gaat hij de laatse weken wel weer verder slapen! Dit lukte eerst ook niet en dan zijn de dAgen lang Geenbtips voor je helaas