Brood beleg voor naar school.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Niveah, 15 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik was benieuwd wat jullie je kindjes mee geven op brood voor naar school? Mijn dochter gaat eind deze maand naar school en blijft over. Ik kom niet verder dan pindakaas, kaas of kokosbrood. Het moet natuurlijk wel lekker blijven tegen lunch tijd. Vleeswaar zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd.
    Verder wil ik nog wel iets mee geven als stukjes komkommer, tomaat, paprika e.d

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Mijn dochter krijgt meestal iets van onderstaande mee;
    Appelstroop, jam, kaas, vleeswaren of leverpastei, pindakaas.
    Heel soms chocopasta maar dat mag alleen als ze bij het ontbijt geen choco of hagelslag heeft gehad.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    pindakaas mag hier niet.

Wat geef ik mee: Kaas, gekookte gelderse worst, grilworst, chocopasta.
    Dat is het eigenlijk wel. 2 met worst zijn best favoriet. Vind ik ook wel handig- want net als kaas geeft dat niet zo'n smeerboel :p (pasta wel bijvoorbeeld) .
    De oudste neemt 3 boterhammen mee, daar kies ik wat vaker er voor om de 3e dan zoetigheid te doen, pasta of jam dus, of speculoos als we dat eens hebben (niet zo vaak) .

Hier is trouwens geen koelkast. Maar vleeswaren blijft in de trommeltjes gewoon goed en vinden ze lekker.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier kaas, smeerkaas, kipfilet, boterhamworst, hesp, frikandon... Eigenlijk alles dat ze thuis ook eet. Ook vlees dus, zo'n probleem is dat niet. Alleen op dagen van pakweg 30 graden doe ik dat niet. Choco, speculaaspasta oid doe ik dan weer nooit, dat plakt zo.

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja snap best dat pindakaas niet mag als er een kindje in de klas zit met allergie. Bedankt voor de tips in ieder geval!

6. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Ik doe sowieso altijd een koelelement in de tas, scheelt ook wel denk ik...

Qua beleg krijgen ze vanalles mee: worst en smeerkaas zijn favoriet, verder kaas/paté/hagelslag/appelstroop
    En daarnaast altijd rauwkost en/of een gekookt ei, heel soms een plakje ontbijtkoek

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Waar kan je zo een koel element kopen?

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Xenos, Action, Blokker, ... Overal dus. ;)

Hier krijgen ze van alles mee, net wat ze willen. Zonder koelelement. Ze klagen nooit en zijn ook nog niet ziek geworden ervan. ;)

9. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Zag tijdje terug bij kampeerzaak de wit in Schijndel broodtrommels met bijpassend koelelement. Voor wie vleeswaren niet fris vind in de trommel. Geen idee waar nog meer verkrijgbaar. Maar Google weet alles ;)

Hier mag zoon zelf kiezen. Meestal 2 zoet (hagelslag of muisjes) en 2 hartig (boterhamworst)

10. Koon

Koon Niet meer actief

Pindakaas, appelstroop, smeerkaas, gewone kaas/komijnekaas, chocoladepasta, hagelslag, jam, ei.
    Vleeswaren nooit. Hebben we zelden en vindt zoon niet lekker.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vleeswaren kan gewoon hoor, het is toch allemaal gaar (en voorbewerkt...), zolang het buiten geen 30 graden is.

Hier wissel ik het een beetje af. Kipfilet, kaas, roomkaas, honing, soms een keertje hagelslag. Ik probeer ook af te wisselen, soms een krentenbol, soms Turks brood ipv gewoon brood etc.

12. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook afwisselend.
    Als ontbijt vaak brood met choco (pasta of hagelslag ) dus naar school dan gezond mee.
    Meestal varieer ik met pindakaas, Smeerkaas, leverpastei, salami/snijworst, gebraden gehakt, ham, gekookte Gelderse worst, palingworst of kaas.
    Verder soms krentenbol of stukje ontbijtkoek.
    Fruit of groenten (druifjes gesneden, cherry tomaatjes gesneden, mandarijn, meloen, stukjes paprika, banaan, appel, sinaasappel, mango, aardbeien, radijsjes, mini komkommer, worteltjes of perzik )
    Als drinken meestal melk halfvol.

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Bij ons heeft elke klas een koelkast waar de broodtrommels en bekers voor bij de lunch in gaan.
    Dus qua broodbeleg kan alles wel. Vaak kaas of jammer maar ook worst en soms chocopasta.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor iedereen die choco meegeeft, zijn jullie dan niet bang dat daar zo'n smeerboel wordt? Ik zie mijn dochter daar nog niet mee lunchen... Ze hangt meteen vol choco overal.

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Vleeswaren niet, maar kaas wel? Vreemde gedachte, kaas kan gaan zweten en dat is niet lekker.
    Wat je dan kunt doen is de avond ervoor smeren en in de koelkast leggen. Dan is het tegen lunchtijd nog koel genoeg. En anders is het nog niet zo lang op kamertemperatuur.

16. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Ik maak in het weekend brood voor de hele week, beleg het met vleeswaren of kaas en vries het dan in pakketjes van 2 boterhammen in. Ik stop het 's ochtends bevroren in de broodtrommeltjes. Met de lunch is het dan ontdooit, maar nog wel lekker fris.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier gaan de broodtrommels de koelkast in op school. Dat is blijkbaar niet op iedere school.

Hier op brood: smeerworst, smeerkaas, achterham, boterhamworst, kipfilet, appelstroop (soms hagelslag), pindakaas, kaas etc.

18. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wow, een koelkast op school! Dat is zeker niet overal het geval. Ik wou dat ze dat bij ons hadden...

Wij zijn saai. We doen meestal smeerkaas of pindakaas op brood. Dochter vindt het wel best en ik ben niet zo creatief ;). Daarbij eet ze maar drie dagen op school, dus de andere vier dagen kunnen we zorgen voor afwisseling en wat spannender beleg.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

goh.. dat is ook nog een idee :) . In het weekend éven werk en daarna door de week snel klaar. Het uitproberen waard!

20. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Elsss, goede tip! Kaas blijft ook lekker? Doe je enkel vlees en kaas of ook andere dingen?

Mijn dochter gaat bijna naar school dus lees graag mee met alle tips!

Deel Deze Pagina