Hoe laat gaan jullie kindjes van 4 savonds naar bed?? Mijn zoontje gaat kwart over 7 half 8 maar krijg van iedereen om me heen te horen wat gaat hij vroeg die van ons gaat pas om 8 uur. groetjes daphne
Ik probeer onze dochter rond half 7 langzaamaan richting boven te krijgen: tandenpoetsen, pyjama aan, boekje lezen etc. en dan ligt ze er rond 7'n toch echt we in. Nu ze net begonnen is op de basisschool gaat ze iets eerder naar boven, maar 7 uur is echt op z'n laatst. Meestal gaat ze nog een halfuurtje zelf een boekje zitten lezen en dan slapen.
Onze zoon is nog geen 4 dus bij ons weet ik het nog niet. Maar mijn oppas kindjes gaan ook om 19.00 uur naar bed en die zijn 4 en 6 jaar
mijn dochter (4) ging altijd om 8 uur maar nu ze naar school gaat merk ik dat dit der opbreekt en dus gaat ze om 7 uur douchen, nog even op de ds of boekjes lezen en slapen om half 8. dit doet der echt goed en ze heeft echt ook nodig. zoontje van 2 slaapt smiddags 1 uurtje overdag en gaat dan savonds gelijk met dochter douchen en om half 8 slapen. als hij niet slaapt overdag ligt hij al rond 7 uur of eerder te slapen
Mijn oudste wordt dit jaar 4, hij gaat nu tond 20.00 naar bed. Om 19.00 gaan we meestal naar boven, douchen en pyjama aan, daarna mag hij beneden nog even een stukje dvd kijken.
Vindt 19.15/19.30 een prima tijd hoor. Levi is 3 en gaat rond 19.00 uur. Zodra ze 4 zijn en naar school toe gaan kunnen ze hun slaap hard genoeg gebruiken hoor.
Ik breng mijn dochter- 3,5 - rond 10 voor half 8 naar bed en dan slaapt ze rond kwart voor 8. (tot een uur of 7)
Vind ik ook normale tijden..nu komt er regelmatig een vriendin langs met haar zoontje om half 8, dus na het eten. Zijn ze nog lekker aan het fietsen. Het jongentje is nog geen 1,5jr. Daar verbaas ik me altijd over.. Wij fietsen ook nog wel eens na het eten maar gaan echt niet meer om half 8 met een kindje op visite bij een ander kindje..Zitten we midden in de spits laat maar zeggen! Dan blijft ze rustig tot 8u zitten..maakt mij niet zoveel uit, opzich gezellig maar haar zoontje gaat dus hartstikke laat naar bed. Mijn zoontje is al wat ouder dus die mag dan nog wel even opblijven maar toen hij zo klein was kon ik hem om 19:00 zo wegleggen..zo moe was hij dan. Vind het toch best apart..
Mijn zoontje is nog geen twee en gaat om 20.00 naar bed. Hij slaapt smiddags ook nog zon 1.5 uur. Maar hij heeft ook echt weinig slaap nodig. Net als zijn papa.
Mijn dochter is 3,5 en door de weeks ligt ze er om 19:00 uur in. In het weekend gaat ze een half uurtje later.
Mijn dochter van 4 ligt om 7 uur te slapen. Om half 7 in bad en nog ff een boekje in bed. Maar vaak slaapt ze al met dr boek op haar buik hihi. Dus vind jou tijd zeker niet te vroeg, als het goed gaat is dat toch prima.
Hier rond 19.00 douchen en pyjama aan, nog even naar beneden, wat tv kijken, melk en dan naar boven. Hooguit 19.45 ligt hij in bed en dan spreken we de dag door, 20.00 zijn we weer beneden. Nu had hij de afgelopen 2 dagen geen slaapje gedaan overdag (meestal om de dag een uur ofzo), toen lag hij er gisteren om half 8 in. Als hij echt naar school gaat zal het 19.15-19.30 worden, wij eten altijd later.
Heel herkenbaar.. hier ook eentje (nu 3) die om 7 uur naar bed gaat... vraag eens hoe laat die andere kinderen wakker zijn en vooral.. hoe gedragen ze zich. Het overgrote deel van de peuters en kleuters slaapt te weinig... En slapen ze overdag nog. Enne.. hoe lang willen papa en mama uitslapen? Ik ken kinderen die pas om 21:00 of zelfs later naar bed gaan omdat papa en mama dan 's ochtends wat langer kunnen liggen.. ik vind dit zelf een heel raar principe! Jij bepaalt toch lekker hoe laat je kindje naar bed gaat? Ik vind het altijd zo raar als iemand zich daar mee gaat bemoeien. Mijn zoontje bepaalt zelf hoe laat hij gaat slapen maar hij gaat rond 19:00 wel richting bed (pyjama, tanden poetsen en op z'n kamer). Ik denk dat 19:00 - 19:15 met 4 jaar nog steeds gewoon zal zijn. Hij wordt rond 7:30 weer wakker en blijft dan fijn nog een tijdje op z'n kamer spelen.
dochter van 3 gaat tussen 7 en half 8. Weekend vaak wel later omdat we dan vaak feestje of visite hebben