5 jaar en spelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jantina, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik vindt het echt een beetje een probleem dat mijn dochtertje
    van 5 jaar zich slecht zelf kan vermaken....
    zolang ze naar buiten kan ,en samen speeld met andere kindjes is er niks aan de hand. Maar als er eens geen kindjes zijn, of het is slecht weer heb ik een meisje die zich zelf nog geen 5 min zelfstandig vermaakt.. het is niet dat ze klaagt, maar ze zit dan op de grond voor haar speelgoed en thats it!....ze heeft best veel speelgoed, is gek van my little pony maar zich zelf in dat spel oplaten gaan kan ze gewoon echt niet. met andere kindjes wel....
    ze kan fietsen zonder zijwieltjes, maar zal nooit een uit zich zelf zeggen... mama ik ga even lekker fietsen hoor... idem met de step, trapoline enz...
    Het is echt een heel vrolijk meisje... maar als ik niets zeg kan ze "uren" niks doen..
    En nogmaals het is niet dat ze bij mij plakt... ik kan gewoon mijn dingetje doen..en maak ook echt wel tijd om samen dingen te doen.
    maar wordt er een beetje moedeloos van......
    en dit vind ik toch echt niet passen bij een meisje van 5!
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien teveel speelgoed? Dat ze het overzicht kwijt is?
    Je kunt eens kijken of je 3-5 stuks speelgoed uit kunt kiezen samen, misschien voordoen hoe je er mee kunt spelen. En dan kijken wat er gebeurd?

    Mijne van 4 heeft ook van die periodes. Maar meestal, als hij eenmaal op gang is met spelen, dan speelt hij zelf wel verder..
     
  3. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Zit ze dan lekker voor zich uit te dromen? Dat moet op zich ook kunnen toch?

    En minder speelgoed tegelijk "aanbieden".leek mij ook een goed idee. En je kunt samen met haar dan een schriftje maken met foto's van haar speelgoed, zodat ze zo kan bladeren en op ideeen komen.
     

Deel Deze Pagina