In april wordt mijn dochter 5 jaar en dan mag ze haar 1e kinderfeestje geven. Ze heeft zelf al een aantal kinderfeestjes van klasgenootjes gehad. Ik vind zelf dat daar heel veel kinderen uitgenodigd waren (10 tot 13). Hoeveel kinderen zouden jullie uitnodigen? Of wat komt er in jullie omgeving voor? Alvast bedankt voor de reacties.
Oeh das wel veel!!! Ik vind t idee van ongeveer zoveel kindjes als je leeftijd wel mooi....Zou zelf niet meer dan 6 kk doen denk ik.
Ik kreeg een tip, aantal kinderen naar leeftijd, dus 5 jaar, 5 kids uitnodigen, 6 jaar 6 kids uitnodigen ect. Bij 10 jaar weer halveren whahah Maar vond het wel een hele goede die ik zeker ga toepassen
5 jaar = 5 kindjes (je kan dan nog kiezen voor 5 uitnodigen of 4 uitnodigen + de jarige). Dit is in ieder geval wat wij zullen doen vanaf 5 jaar.
Hier een klasgenootje die letterlijk de halve klas had uitgenodigd. 12 kinderen dus.. Maar toen zat ik met een sippe kleuter want "iedereen" mocht naar het feestje en zij niet Maar na wat gewetensvragen (speel je vaak met dr dan? Oh ze is niet zo aardig.. Maar dan is het feestje vast ook niet zo leuk!) was het wel weer goed. Moet er zelf nog even over nadenken maar ik denk dat ik 5 ook wel prima vind. Al ligt het er een beetje aan wat we gaan doen natuurlijk. (cakejes maken, versieren en spelletjes lijkt me prima en dam is 5 een mooi aantal denk ik)
5 jaar = 4 of 5 vriendjes. Ik zou denk ik voor 5 gaan aangezien je dan een even aantal hebt . Eigenlijk vind ik 5 sowieso wel een prima aantal ...
Gelukkig, dan zat ik toch in de 'goede' richting te denken! Ik had ook altijd het idee om 5-6 kinderen uit te nodigen. Ik vond die 10 en 13 kinderen bij haar klasgenootjes echt heel veel. Nu komt dan alleen het volgende 'probleem' wie mogen er komen. Een paar kinderen waar ze bij op feestje is geweest, vallen eigenlijk af... Dat vind ik dan wel weer heel vervelend... Hoe pakken jullie dat aan?
Ik zou het haar vragen. Kinderen kunnen heel eerlijk zeggen welke andere kids ze t leukst vinden. Die houden geen rekening met de beleefdheid van 'terugvragen'
Hier afgelopen november kinder feestje gegeven voor onze dochter van 3 en onze zoon van 1 en daar voor hadden we 30 vriendjes en vriendinnetjes, in de leefttijd van 6 maanden en 4 jaar... Maar bij onze feestjes hier zijn de ouders er ook gewoon bij... En eigenlijk doen al onze vrienden dat zo , oke wij wonen niet in Nederland, misschien dat dat een verschil maakt..
@limegreen: dan ben ik wel benieuwd waar je woont. maar bovenal de reden om het niet te doen hier ik zou niet weten waar ik 30 kinderen moest laten.. laat staan als ze ook hun ouders nog meenemen Maar ik zou dan zeggen.. OF een groot feest zoals jij OF juist een klein feestje met een beperkt aantal vriendinnetjes die ze zelf mag uitkiezen. En voor dat laatste is een stuk of 5 prima lijkt me.