Hallo, ik word nu al een paar weken gewekt door een klein schattig meisje dat lekker bij me in bed kruipt en haar koude voetjes tegen me aan houdt Heel knus allemaal maar dit meisje kan nog niet klokkijken en meldt zich dus vaak genoeg al om een uur of 6 . Soms valt ze nog even in slaap, maar vaak genoeg gaat ze 'rommelen' dus begint mijn dag al om 6 uur, terwijl mijn wekker om 06.30 of 06.45 gaat. Nu wil ik zo'n 'plaatjesklok' voor haar kopen, waar een konijntje slaapt of wakker is. Bij het wakkere konijntje mag ze haar kamer uit. Hebben jullie ervaring met zo'n klok? Is het de moeite waard of trekken peuters na drie dagen hun schouders op en klimmen ze dan alsnog in andermans bed? Ik hoor 't graag! groetjes Amber
Ik heb die klok (nijntje) maar nog nooit gebruikt. We hebben onze peuter geleerd dat hij niet zomaar bij ons in bed mag kruipen. Als hij ons te vroeg al roept, zeggen we dat hij terug z'n bedje in moet, of desnoods stil in z'n kamertje moet gaan spelen. De eerste paar keer moest ik hem zelf terug brengen, nu doet hij het uit zichzelf. Kwestie van consequent zijn, met of zonder klok.
ja Bri, daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben een consequente mama maar ik had hier stiekem gehoopt op een hulpstukje..
het zou ook best kunnen helpen! je wilt namelijk de oude regels veranderen, en daar kan het invoeren van zo'n klok een hulpmiddel in zijn om die verandering uit te leggen aan je dochter. in elk geval succes, dat half uurtje extra slaap kan zo veel verschil maken...
De plaatjesklok ken ik niet, maar wij hadden wel een beetje zelfde principe met onze oudste. Een tijdklok op de lamp. Als de lamp aanging, mocht hij bij ons komen. Werkte prima!
Wij hebben ook een slaaptrainer van Nijntje. Laura mag pas bij ons komen als Nijntje wakker is. Hier werkt hij super. Nu komt ze elke ochtend trots vertellen dat Nijntje wakker is.
Kent jouw dochter de getallen nog niet? Onze dochter gelukkig wel (geen idee of ze daarmee snel is of dat het normaal is) en we hebben haar geleerd dat ze pas als er de 7 staat bij ons mag komen. In het begin was het wel eens geen 7;xx maar x:x7, wel een 7 maar niet op de goede plaats. Maar inmiddels gaat het goed.
Hoi Amber, Hier hetzelfde. Ik beschouw het niet als een probleem. Ga gewoon 's avonds wat eerder naar bed en gebruik de tijd dat ze 's ochtends in ons bed kruipt als quality time. Maar als jij hierdoor vermoeid raakt vind ik zeker dat je er een oplossing voor moet zoeken. Ik zie dat ze 4 jaar is? Dan denk ik dat zo'n wekker een goed idee kan zijn! Misschien kun je er overdag eens met haar over praten. Uitleggen dat je erg moe bent als ze jou zo vroeg wakker maakt. Samen een mooie klok uitzoeken, speciaal voor haar! ( vast zo'n mooie roze prinsessen klok....) Heel veel succes!
hier hebben we een klok van vtech gehad zit een wekker op en pas als die gaat mag je van je kamer eerdern iet. nu heeft de oudste een radio met wekker erop en dus pas als k3 begint is het tijd om op te staan. dit is ook nodiig want doordewk als ze naar school meot slaapt ze altijd uit
Wij wilden ook zo'n nijntje klok maar bedachten ons dat opa ooit een houten bambi klok had meegenomen uit italiƫ. Dus die hebben we opgehangen. Als ze te vroeg wakker is wijs ik op de klok aan hoelang ze nog moet wachten en dat doet ze dan dus ook. Inmiddels hoeft het bijna nooit meer maar speelt ze uit zichzelf ong tot half 8/8 uur. Prima tijd wat min betreft want hier was het ook altijd klokslag 6 uur wakker
Toevallig heb ik gisteren mijn eigen wekker bij Jelle op de kamer gezet en gezegd dat hij pas uit bed mag komen als er een 8 voor de : staat. En jawel, vanmorgen precies om 8:00 stond Jelle aan mijn bed om te vertellen dat er een 8 op de wekker stond. Hij was al een poosje wakker, hij gaat dan boekjes "lezen". Het scheelt dat Jelle de cijfertjes van 1-10 al kan lezen, dat is wel makkelijk. Een gewone klok is lastig voor hem, als ik dan zeg van: De wijzer moet bij de 8 en de 12 staan, snapt hij niet dat hij er ook uit mag als de wijzer daar al voorbij is, zeg maar (dus als het bijvoorbeeld 8.15 is) En zo'n speciale kinderklok met oogjes of iets dergelijks vind ik echt te duur voor die korte tijd dat ze hem nodig hebben.