5 kg eraf, wie doet mee?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door knor, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb het boek gedownload. Moet je maar eens googlen op Dr. Frank. Het is een eiwitdieet zonder koolhydraten (rijst,aardappels, brood etc.) Maar ik eet wel mijn avondeten gewoon hoor.
    Je eet verder ook geen fruit want daar zitten suikers in. Je eet veel hartig en veel groenten.
    Vanmiddag mag ik bijvoorbeeld een chinese omelet met lekker veel groenten.

2. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Oké, ik wil ook wel meedoen. Ik ben nu een week bezig met gezonder eten en er is nu 1 a 3 kg af, (verschilt per dag met mijn weegschaal;)). Ik begon met 74kg. en wil uiteindelijk naar 65 kg. 18 maart zijn we namelijk tien jaar samen en wil dan graag terug zijn op het gewicht van tien jaar geleden:65 kg. Dit moet haalbaar zijn, maar dan moet ik natuurlijk niet zoals daarnet 10 spekjes en een glas appelsap eten/drinken, tijdens het koken. Pffft, had ik gisteren zo'n goede dag op het werk, ben ik net aan het koken (eten tussen de middag warm, ivm zwemles van mijn oudste)...ga ik zitten snaaien;) En het erge is: ik ben me op dat moment totaal bewust van dat ik het doe, maar blijkbaar moet de knop nog iets verder om.
    Moeilijk, maar haalbaar!!

Zet m op, meiden!!

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Gistervaond had ik ook zooo'n trek (lekkere trek). Ik had allemaal ongezonde dingen in huis maar heb uiteindelijk een halve avocado in stukjes gesneden met een paar lepels huttenkase erdoor. Peper en zout erdoor, heerlijk! Avocado en huttenkase zijn heel mager en gezond. Ook lekker op brood.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik wil ook wel meedoen, zit na mijn bevalling al twee weken in het Ronaldmcdonald en heb nog geen weegschaal gezien. Voor mijn bevalling woog ik 76-77, vanmiddag weet ik wat de schade is :D Ik zou graag terug willen naar 67 omdat we willen trouwen als ons kleine ventje naar huis mag.
    Ik geef wel bv, dus is het vooral een kwestie van de koekjes te laten staan, en dat is met die emoties wel erg lastig!

5. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Bijzonder, hmmm:sterk gebleven! Super!! Klinkt inderdaad lekker; ik ga 'm onthouden!!
    Wat denken jullie van het 'mentale dieetplan' (even googlen)? Feit of fabel??

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    avocado is toch juist wel redelijk vet?(wel gezonde vetten)

koffie verkeerd=verkeerd ;) haha, doe je dit wel met gewone melk? dan eventueel overstappen op magere melk in je koffie en steeds ietsje minder?

Ik ben voor mijn zwangerschap 17kg. afgevallen met Sonja, en na mijn zwangerschap 17kg. met Cambridgedieet.
    in november/december er weer 5 bijgegeten en gedronken :)
    en nu doe ik het met weight care/sonja om die laatste 5 er weer ff af te halen!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Klopt. Is inderdaad calorierijk

Ik heb standaard winterwortels in huis en als ik honger krijg drink ik eerst een glas water en eet een grote wortel op. Lekker zoet en je bent wel even bezig met een wortel.

Voordeel: Isabella wil ook een wortel, :D We zijn nog nooit zo gezond geweest hier. In de ochtend een fruithap omdat Julian die krijgt en overdag aan de wortel omdat mama dat eet. Hi hi.

En natuurlijk veel vis.

Iedereen heeft er profijt van.

8. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    @Shereen je mag wel een tussendoortje nemen bijv. een appel of een stuk komkommer....... Nu eet je maar 3x per dag

Ik ben vanochtend begonnen met een bakje magere yoghurt met muesli. Vult altijd goed.
    Daarbij een glas optimel drink.
    Tussen de middag ga ik ook een ei eten met cherrytomaatjes...mmmmmmm Heb er nu al zin in.
    Ik kan nu al opzien tegen het weekend!!! Daar gaat het bij mij altijd mis.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als ik eenmaal ben begonnen gaat het nooit mis.

Ik kan namelijk dan niet meer zondigen. Dan ben ik keihard voor mezelf.

Ik heb dan de knop zo omgezet dat mijn verstand het wint van mijn honger gevoel. Dat overigens bij mij altijd maar 1 week is. Daarna is mijn maag er wel aan gewend.

Ik moet alleen altijd wel oppassen niet te weinig te eten. Ik doe nu 1200 calorieën eten en soms eet ik maar 1000. Dat is wel te weinig.

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    er valt ook het weekend wel lekker te eten, lekker biefstukje met gevulde groentesoep bijv. laat je het stokbrood zitten ;)
    Of lekker vis uit de oven met roerbakgroenten, jummie!
    En inderdaad lekker lunchen met een groenteomelet, jummie!

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    oh en voor de chocomensen, chocoladevla en/of drink van optimel! is ook lekker :D:D

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Volgens Dr. Frank is het heel gezond! Inderdaad de goede vetten en volgens mij weinig koolhydraten.

Wat goed zoveel afgevallen! Ik was na mijn bevalling ook 9 kilo kwijt met Sonja.

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    De chocovla is inderdaad heerlijk! De citroenkwark van Optimel is ook lekker.

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij eten eigenljik nooit avocado, of huttenkase........ haha, waar smaakt het eigenlijk naar??

Hier net m'n weightcare reep op, was erg lekker! :) straks nog een lekker weightcare tussendoortje en vanavond wat de pot van m'n schoonouders schaft :)

15. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Koffie zonder melk zou ik echt niet kunnen en ook moet ik er suiker in hebben. Daarom laat ter compensatie de tussendoortjes zitten.
    Vandaag maak ik pangafilet met groenten in de oven. Lekker gezond en de kids vinden dat ook lekker.
    Na t avondeten vind ik t moeilijk om de snacks te laten staan, normaal eet ik effe chips of koekjes of allebei terwijl ik RTL boulevard of gtst kijk.
    Maar vanavond word dat een lekkere sappige sinasappel.

16. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Echt heel goed van jou dat jd zoveel bent afgevallen, 17 kg las ik!!!

Als ik er maar 5 verlies dan ben ik echt zo blij en kan ik makkelijk weer maat 38 aan.

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    magere melk&zoetjes, dan heb je de minste schade :)

18. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    ok ik doe ook mee haha,er is sinds 1 januari 1kg af enkel en alleen door de frisdrank te laten (drink nu nog 1 of 2 glaasjes cola over heel de week),niet meer snoepen en een lekkere kop soep tussen de middag!
    ik wil er eigenlijk 10 kg af maar vermits we voor nr 2 gaan moet ik wel opletten wat ik doe...

Succes dames! we kunnen het! :D

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik woog eerst 97kg. ben toen afgevallan naar 80, zwanger, en na de zwangerschap 91kg. en toen cambridge gedaan en naar 74kg. afgevallen, en daar wil ik nu weer heen! zat vanochtend om 78,5 :) dus gaat de goede kant weer uit! hoop zelf onder de 74 uit te komen! ik ben 178cm lang, dus ik zou graag tussen de 70 en 72kg. willen schommelen! (hou altijd 2kg. speling voor feestjes en 'te' gezellige weekenden e.d. ;))

20. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    ik woog eerst 60 kg (1m63) dan stoppen met pil en roken:63 kg,dan zwanger en 86 kg en nu 71 kg...wil terug naar de 60 :p
    maar wat zal er eerst komen? de 60 of brusje? :D
    dus echt streng op dieet ga ik niet hoor maar wil eigenlijk minstens onder de 70 voor brusje eraan komt! :)

Deel Deze Pagina