Negatieve test, maar toch zwager?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Rilana1986, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rilana1986

28 sep 2011
    6
    0
    0
    Hallo allemaal.

Mijn naam is Rilana, ben 24 en ik heb een vraag, waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds 2 maanden word mijn buik steeds dikker, en heb ik daar een aantal klachten bij, zoals gevoelige tepels, misselijk, verschrikkelijk moe, veel plassen, pijn onder in de rug en krampen onder in de buik, en aan de zijkant van de buik. Eigenlijk loop ik nu al 4 weken rond met het gevoel ongesteld te moeten worden.

Ik heb nu meerdere testen gedaan maar allemaal negatief.

Normaal ben ik aan de pil, en heb hem van de zomer doorgeslikt, toch had ik afgelopen maand een bloeding.
    Daarom gestopt met de pil, zodat het door kon komen, maar dit is niet gebeurd. Het was lichtroze bloed, en zo minimaal dat dit niet als ongesteldheid gezien kan worden.

Nu heb ik een huisarts die zegt, sorry maar als de testen negatief zijn ben je gewoon niet zwanger. Ik begin het nu een beetje eng te vinden, aangezien mijn buik al rond de 88 cm omtrek zit, en ik een normaal postuur heb.

Weet er iemand hier wat ik zou kunnen doen, of moet ik gewoon afwachten en binnenkort weer een test doen?

Alvast bedankt.

Groetjes Rilana

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Wat vreemd dat je huisarts er verder niks aan doet.
    Ik zou terug gaan en een bloedtest eisen!

Sterkte. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt in ieder geval.

3. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Toen ik met de pil stopte had ik dat gevoel ook. Ben toen ook zwaarder geworden.
    Misschien is het gewoon 'ontpillen'.

Maar las je het echt niet vertrouwd, dan zou ik zeker een bloedtest vragen bij de huisarts.

Succes! Hopelijk weet je snel waar je aan toe bent.

4. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terug gaan naar je huisarts. Ook als die gelijk heeft, dan klopt er iets niet met je lijf. Lijkt me handig om goed uit te zoeken wat er dan wel aan de hand kan zijn. Is het een praktijk met meerdere artsen? Misschien een andere? Of ergens een second opinion aanvragen bij een huisarts in de buurt. Maak goed duidelijk dat jij je ongerust maakt over je lijf en daar graag serieus in genomen wilt worden. Of je nou zwanger bent of dat er iets anders aan de hand is, jij wilt graag duidelijkheid. Succes!

5. Rilana1986

28 sep 2011
    6
    0
    0
    Dit heb ik duidelijk aangegeven, hier komt bij dat ik schildklier patient ben, en ik goed onder controle moet staan, mocht ik wel zwanger zijn. Hierop zegt mijn ha gewoon, als je zwanger was was de test positief en is het niet nodig om nog een keer bloed te laten prikken.

Misschien ben ik te soft om hier tegen in te gaan, maar op de een of andere manier luisterd hij ook niet echt, en voel ik me niet serieus genomen. Ik zal inderdaad eens bij een andere ha langs kunnen gaan, om te kijken wat hij zegt.

Bedankt voor jullie reacties.

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja dat zou ik zeker doen. wat denken sommige huisartsen eigenlijk. ze worden betaald van onze centen hoor. ik zou zeker bij hem of een ander een bloedtest eisen. toch wel erg fijn als je weet wat er met je lijf gaande is

7. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Belachelijke reactie van de huisarts. Het kan ook zijn dat je te weinig HCG hebt. Dit was bij mijn vriendin het geval. Ook negatieve test, huisarts zei hetzelfde als die van jou. 2 Maanden niet ongesteld geworden en nu blijkt ze 10 wkn zwanger. Nu is haar HCG goed zeg maar.
    Zoals jij het beschrijft met de klachten zou je zwanger kunnen zijn.
    Terug naar de huisarts. Misschien is het toch iets anders aangezien je schildklierproblemen hebt.

Succes!

8. Rilana1986

28 sep 2011
    6
    0
    0
    Als het goed is moet ik deze week ongesteld worden, dus dit wou ik nog even afwachten, want dan heb ik iets achter de hand om aan te kaarten. Belachelijk eigenlijk dat zoiets moet.

Maar goed, het zou inderdaad kunnen dat ik te weinig hcg aanmaak, maar kan dit dan niet schadelijk zijn?

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou niet afwachten of je ongesteld wordt hoor !
    Mocht je zwanger zijn, kan je door de pil alsnog een doorbraakbloeding krijgen. En dan denk je goh, mooi, ongesteld terwijl je gewoon zwanger bent. Of de pil die niet meer goed zijn werk doet.

Eens in de zoveel jaren veranderd je hele hormoonhuishouden.
    Dat houdt in de pil die ooh zo goed werkte hoeft niet meer ooh zo goed te werken. Misschien is het nu veel te zwaar of te zwak.

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en niet meer wachten.

10. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    belachelijke reactie van je huisarts!!
    ik zou niet wachten tot je ongi moet worden, gewoon terug gaan en een bloedtest eisen!
    zeker aangezien je schildklier patient bent!!

11. Rilana1986

28 sep 2011
    6
    0
    0
    Ik heb net nog een test gedaan, in de hoop meer duidelijkheid te krijgen.
    Binnen 1 minuut kwam er duidelijk een krijs te staan ( test van clear blue )... Maar 30 seconden later is die vervaagd en bijna niet meer zichtbaar. In ieder geval de verticale streep, de horizontale streep staat er nog wel steeds heel duidelijk.

Weten jullie of dit mogelijk is?

12. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Voorgedrukte streep die bij het doorlopen van de urine kleurt en weer verwdwijnt naarmate de urine verder doorloopt? tis maar een gok hoor, ik zit in hetzelfde schuitje, ik praat mezelf lijntjes en streepjes aan...

13. Rilana1986

28 sep 2011
    6
    0
    0
    Word er gek van, heb net na de huisarts gebeld, maar bloedprikken via het lab deden ze niet aan. Ik mocht wel daar een zwangerschapstest doen, dus kan ik beter afwachten volgens hem :s

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    wat je zou kunnen doen is bellen met een verloskundige en haar je probleem voorleggen.

Waarschijnlijk mag je dan wel komen voor een echo, als je namenlijk zwanger bent ben je ook al een behoorlijk tijdje zwanger begrijp ik uit je verhaal.

Verder denk ik dat de kans het grootst is dat je huisarts gelijk heeft en je niet zwanger bent, maar dan nog denk ik dat er gekeken moet worden hoe het kan dat je buik groeit (volgens mij kan het ook met de waarden van je schildklier te maken hebben, zijn die nu wel goed?)

15. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Bij ons heb je gewone echobureaus waar je terecht kan. Mocht dat in jou buurt zitten, dan zou ik gewoon bellen en zeggen dat je vermoed dat je zwanger ben en even een echo wil laten maken. moet je wel zelf betalen maar dan weet je het wel zeker.

16. Rilana1986

28 sep 2011
    6
    0
    0
    Ik zou inderdaad kunnen bellen, en anders met mijn internist. De test die ik vanmiddag heb gedaan geeft aan dat ik toch wel degelijk zwanger ben. Ben meteen na de winkel gerend en heb een voorraad ingeslagen haha. Vanavond en morgenvroeg nog maar een doen, en dan op naar de internist, om uit te zoeken of er wat anders aan de hand is. Mijn waardes van de schildklier zijn op dit moment goed, en mocht het de schildklier zijn heb ik dat inmiddels meteen door, omdat ik al 8 jaar problemen heb gehad met dat ding.

Nu nog even afwachten!

17. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik zou ook even een verloskundige bellen. Is niet vreemd hoor meid.
    Vaak ook savonds bereikbaar dus wellicht kun je nu nog bellen?
    Ben benieuwd naar je test. kun je een foto plaatsen?

18. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan het ook niet zijn dat je eventueel al langer in verwachting bent? Ik ken ook iemand met ongeveer hetzelfde verhaal. Als je in verwachting bent en je slikt de pil, kan je ook iedere maand je bloeding hebben. Zij kreeg ook telkens negatieve testen. Bleek uiteindelijk bij een echo al 6/7 maanden zwanger te zijn. Dan heb je niet meer zoveel HCG en zijn de zwangerschapstesten dus negatief. Kans is klein, maar je weet het maar nooit.

Deel Deze Pagina