Even een paar vraagjes uit interesse: - drinkt jullie dreumes van 1,5 nog uit een tuitbeker? - Hoevaak en wanneer gebruik je nog een speen?0 - wat kan jouw dreumes van 1,5 qua motoriek en spraak? - met welk speelgoed speelt hij/zij? - wat eet hij/zij zoal? - hoe lang en veel slaapt hij/ zij? Om bij mezelf te beginnen: Drinken: Mijn zoontje kan inmiddels aardig zelfstandig uit ene tuitbeker drinken. Hij knoeit alleen nog wel, waardoor ik binnenshuis nog aardig vaak een tuitbeker pak... speen: ip alleen snachts, in de auto of als hij heel huilerig is. Als de speen er niet is, taant hij er niet naar. Helaas ALS hij m heeft is het janken en brullen als ik m afpak.. Motoriek en spraak: hij kan goed lopen, rennen en probeert sindskort te springen ( hij komt alleen iet van de grond af, erg grappig). Hij kan de trap op, en met hulp ook af, hij klimt eigenlijk altijd overal op Hij praat vanalles na en kent inmiddels een tiental woordjes. Speelgoed: met puzzels ben ik net gestart, maar die moeten echt heeeeeel simper zijn. torens bouwen met blokken of duplo is favoriet, maar het leukste vindt hij buitenspelen, naar de speeltuin, kinderboerderij, fietsen etc. Voorlezen en DVD kijken vindt ie ook leuk. Eten: hij lust alles wel. Hij eet qua ontbijt en lunch 1/2 boterhammen met alle soorten beleg, 2 st fruit er dag en een tussendoortje. Drinken: erg ruim > 1 liter. Avond eten ip met de pot mee, alleen laat ie dan meestal alle groenten staan. Dus af en toe een potje tussendoor doen we nog weleens, dan blieft meneer de groenten wel?! Slapen: 1 slaapje van ca 1,5-3 uur. Meestal na de lunch, maar ook weleens om 11 uur als hij heel moe is. Dan s avonds van ca 19:30-7:30 gemiddeld.
- mijn zoontje drinkt nog zelden uit een tuitbeker. uit een gewone beker knoeit hij nog wel veel, maar het drinken zelf gaat heel goed. -speen gebruiken we alleen in bed of als we heel af en toe tijdens zijn middagslaapje met de auto weggaan. hij vraagt er beneden nooit naar, zijn we boven en ziet hij ze liggen dan kan ie er om zeuren. - lopen doet mijn zoontje pas sinds 17 maanden, en ik vind hem af en toe nog heel wankel lopen. trap op en af gaat redelijk. rennen en springen doet ie nog niet. kletsen doet ie echt goed en heel veel, hij maakt al hele zinnen met 4 woorden achter elkaar. - speelgoed: boekjes, puzzels en duplo. binnen spelen doet hem snel vervelen dus wij wandelen/fietsen heel veel. - eten: heel weinig. brood is het enige wat ie redelijk wat eet. - slapen: na de lunch momenteel tussen de 2 en 3 uur (is heel lang veel minder geweest). 's avonds tussen ca. 19.30 en ca. 05.30.
- drinkt jullie dreumes van 1,5 nog uit een tuitbeker? Tuitbeker heeft ie nooit uit gedronken, wel uit een rietjesbeker. Dat doet hij nog steeds. Ook drinkt ie uit een gewone beker (knoeien!) of met een gewoon rietje. - Hoevaak en wanneer gebruik je nog een speen? Nooit. - wat kan jouw dreumes van 1,5 qua motoriek en spraak? Rennen, springen, klimmen, deuren open maken, spraak gaat steeds beter, we begrijpen elkaar - met welk speelgoed speelt hij/zij? Little People, puzzels, boekjes lezen, dvd kijken (Bumba), ballen, auto's, glijbaan, zandbak etc etc, eigenlijk van alles. Vooral ook dingen die eigenlijk helemaal geen speelgoed zijn - wat eet hij/zij zoal? Brood, avondeten met de pot mee, fruit, (soja)yoghurt en natuurlijk ook weleens wat minder gezonds. Drinken, best veel vind ik. Vooral aangelengd diksap en karnemelk is favoriet. - hoe lang en veel slaapt hij/ zij? Ongeveer het klokje rond en 's middags nog een slaapje van 1,5-2,5 uur.
Luca is inm al 22 maanden maar 4 maanden terug dronk hij ook al uit een gewone beker, ik neem wel soms de rietjes beker mee als we weggaan. Luca krijgt alleen de speen in bed. Na zijn slaapje gooit hij ze ook zelf terug in bed. Luca liep met 11 mnd en rond anderhalf liep hij trap op en af speeltuin alles willen beklimmen. hij begon toen met springen en dansen, deuren open maken ed. Hij is erg van het puzzelen en lego-en en zo. Qua spraak begon hij vanaf 18mnd steeds meer te praten, en nu leert hij iedere week meer woorden. Eten is altijd gelijk, brood 2 sochtends en 2 smiddags. fruit appels, banaan peer of aardbei ed. Savonds graag vlees, vis en aardappels en rijst en pasta. Sommige groenten zijn lekker zoals spinazie andere wil hij niet eens proeven. Drinken lust hij alles thee, water, melk yoghurt karnemelk. Slapen: 2-3 uur smiddags en 12 uur snachts.
Even een paar vraagjes uit interesse: - drinkt jullie dreumes van 1,5 nog uit een tuitbeker? ja ons zoontje drinkt nog uit een tuitbeker - Hoevaak en wanneer gebruik je nog een speen?0 2 keer per dag, 1 keer bij zijn middagslaapje en 1 keer om in slaap te komen voor de nacht... als hij echt heel slecht te pas is en koorts ofzo heeft mag hij ook weleens de speen overdag. - wat kan jouw dreumes van 1,5 qua motoriek en spraak? - met welk speelgoed speelt hij/zij? hij wil alleen maar buiten zijn.. dan is hij ook het minst vervelend, buiten speelt hij met de keuken,politiemotor,en de zandbak. binnen danst hij veel op muziek, speelt treintje, speelt met de honden,zit aan zijn tafeltje, en hij speelt met de tupperware bal met die vormpjes. ook vind hij met auto's spelen heel leuk. - wat eet hij/zij zoal? momenteel..... erg weinig !!! gooit alles op de grond. hij wil niets eten alles is NEE !!! en houdt ook zijn mond stijf dicht - hoe lang en veel slaapt hij/ zij? van 11.00/11.30 tot 13.00/13.30 en van 20.00 tot 06.30/07.00
Toch nog best wisselend eigenlijk! Ik zie trouwens dat ik heb opgeschreven dat mijn zoontje "redelijk zelfstandig uit een tuitbeker kan drinken" , maar ik bedoelde natuurlijk een open beker, hahaha! Verder leuk om te zien dat de interesses qua spelen best variëren en dat het gros toch wel gelijk op gaat qua spraak en motoriek. De een is sneller met de motoriek en de ander qua spraak. Lees ook wel dat ze het eten weigeren. Hier met vlagen ook. Soms heeft hij van die buien dat ie weigert te eten en met het eten gaat gooien. Maar over het algemeen gaan de aardappels en het vlees altijd wel goed.
Even een paar vraagjes uit interesse: - drinkt jullie dreumes van 1,5 nog uit een tuitbeker? ja hij drinkt nog uit tuitbeker. Oefenen ook met open bekertje en rietjes beker soms - Hoevaak en wanneer gebruik je nog een speen?0 nooit een speen gebruikt - wat kan jouw dreumes van 1,5 qua motoriek en spraak? rennen, klimmen, opdrachtjes bijv. iets in de prullenbak gooien. qua spraak begint hij ook steeds meer woordjes te zeggen. En begrijpt steeds meer als je iets zegt - met welk speelgoed speelt hij/zij? het liefst is hij buiten aan het wandelen met zijn loopkar of loopfiets. Of spelen in de tuin. Binnen rommelen met autootjes, boekjes lezen, vliegtuig, pretpark, little people, blokkenstapelen en vooral weer omgooien, stofzuigen met zijn eigen miele stofzuiger, tv kijken - wat eet hij/zij zoal? alles lust hij en eet hij wat gezond is natuurlijk - hoe lang en veel slaapt hij/ zij? s nachts meestal klokje rond 12 uur en s'middags 2 uur
- drinkt jullie dreumes van 1,5 nog uit een tuitbeker? Niet uit een tuitbeker maar uit een rietjesbeker. Ik heb (nog) geen zin in dat geknoei met een gewone beker... we oefenen wel soms, maar dan hou ik de beker vast. - Hoevaak en wanneer gebruik je nog een speen? Alleen bij het slapen, en bij lange afstanden in de auto. - wat kan jouw dreumes van 1,5 qua motoriek en spraak? Hij heeft al best een uitgebreide vocabulaire 50 tot 55 woorden ongeveer. Hij begrijpt ook wat wij tegen hem zeggen, en kan kleine opdrachtjes uitvoeren. Zijn fijne motoriek is ook goed ontwikkeld. Hij houdt van tekenen (op zijn manier dan) en behendigheidsspelletjes. Los lopen kan hij alleen nog niet, en ik denk ook niet dat dat binnen een maand al gaat gebeuren. - met welk speelgoed speelt hij/zij? Hij speelt het liefst met zijn autootjes, de bal en een magisch tekenbord (met zo'n schuifje waarmee je alles weg kunt halen). Ook houdt hij van boekjes lezen, en alles benoemen wat hij ziet. - wat eet hij/zij zoal? Pap, fruit en brood eet hij goed. Zijn avondeten is werkelijk een drama momenteel. Hij wil totaal niet meer gevoerd worden, maar zelf eten lukt ook nog niet echt. Ik geef hem nu maar gewoon een bord, en hij bekijkt maar wat hij ermee doet. Dan gaat er in ieder geval meer in dan wanneer ik hem probeer te voeren, want dan gaat direct die kont tegen de krib. - hoe lang en veel slaapt hij/ zij? Van 19.30 tot 07.15, en van 12.00 tot 15.00.