Toen ons mannetje werd geboren hadden we HA voeding, omdat ik het combineerde met bv. Inmiddels ben ik helemaal over op fv en ook overgestapt naar 'gewone' flesvoeding. Mannetje krijgt 120cc water met 4 schepjes voeding, en dat 6 keer per dag. Nu is het zo dat het mannetje de laatste dagen vrij vaak en veel voeding teruggeeft. Net was het wel heel erg: er kwam een flinke straal uit zijn mond én uit zijn neus. Ziet er zo zielig uit, maar zelf gaf hij gelukkig geen krimp ervan. Natuurlijk is het eerste wat je dan denkt dat het aan de nieuwe voeding ligt, maar ons mannetje is ook al een paar dagen verkouden (neusverkoudheid) en hij drinkt ook vrij snel zijn flesje leeg de laatste tijd (kan ik me wel iets bij voorstellen, want die HA melk was echt vies en deze smaakt toch een stuk beter!!) Wat denken jullie??
Verkoudheid kan een reden zijn. Echter zou ik eerst het snelle drinken aanpakken, als het echt te snel is (15/20 minuten is ideaal). Snel drinken is ook voor het verzadigd gevoel slecht. Daarnaast kun je voor het voeden even het neusje wat vrijer maken. Vb neusspray of neusdruppels. De smaak zal het niet zo snel zijn. Een baby kent de verschillende smaken immers nog niet. Een baby kent alleen de smaken van wat gegeven wordt.