dentinox vs chamodent

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maria80, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hoihoi,

Wij hebben tot nu toe steeds dentinox gesmeerd bij het doorkomen van de tandjes. We deden dan de vloeistof op een wattenstaafje en dan over het tandvlees. Het lijkt erop dat het werkt.
    Nu is er natuurlijk ook Chamodent van VSM. Ik heb dit (nog) niet in huis, heb wel al de bijsluiters gelezen op internet. Ik lees dat er pilletjes zijn en druppels. Ik neem aan dat je de pillen moet laten doorslikken (hoe doe je dat?), maar ik kan niet ontdekken hoe je de druppels moet geven!

Wie helpt mij? Thanks

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

De druppels doe je gewoon op een lepeltje en geef je dan.

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik druppel het gewoon op haar tong, moet wel opletten dat ze geen slokje neemt uit het flesje, ze vind het namelijk echt lekker...

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Dus je hoeft het niet op het tandvlees te smeren? Dat is fijn! Toch vanmiddag maar eens gaan halen! Hebben jullie het idee dat het werkt?
    Thanks voor jullie snelle antwoorden.

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    bij lars werkte het altijd heel snel

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier werkt t meestal ook, maar als er echt veel door komt moeten we wel de max. hoeveelheid geven. En veel was 4 kiezen in een week..

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha, ze dacht zeker je kan der maar af zijn :D

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Op de een of andere manier is dat steeds zo bij haar, ook 6 snijtanden in héle korte tijd, nu kiezen ook weer. Even veel pijn, maar er dan direct vanaf :D

9. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Ik doe de Chamodent druppeltjes op mijn vinger en wrijf het over haar tandvlees. Ze vind het heerlijk hihi ;)
    Op de dentinox reageerde ze totaal niet en bij de chamodent heb ik wel het idee dat het verlichting geeft!

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij Sil werkt Chamodent echt veel beter dan Dentinox. Voordeel is ook dat hij het heeeeeel lekker vindt, dus het geven is een eitje ;) Fijne aan Chamodent vind ik dat het ook goed helpt tegen oorpijn, want daar hebben veel kindjes ook flink last van bij doorkomende tanden.

11. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Wij gebruikten het op advies vd apotheek allebei tegelijk. Chamodent is nml homeopatisch dus kan geen kwaad.

De chamodent druppelde wij rechtstreek in haar mond en de dentinox smeerden we op het tandvlees.

Toen d'r kiezen kwamen was het echt heftig en hebben we ooit 1x s'nachts een zetpil gegegeven.

Nu krijgt ze d'r hoektanden, gaat op zich redelijk zonder heftige pijnen

Deel Deze Pagina