maagzuur door eten

Discussie in 'Voeding' gestart door shirley710, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley710

29 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,
    mijn dochter is nu 8 maanden en heeft sinds dat ze 2 maanden is al last van verborgen reflux (maagzuur en het terug naar boven komen van eten)
    ze heeft vanaf dat moment ook al medicijnen daarvoor waarmee het aardig goed gaat. van de KA moeten we nu af en toe tussendoor stoppen met de medicijnen om te kijken of dit goed gaat.
    dit gaat op zich aardig goed.
    we kwamen er op deze manier achter dat ze dus absoluut niet tegen maais kon. (dit had ze dus bij mn ouders gegeten)
    maar nu vallen mij sinds een maand nog 2 dingen op.
    mijn dochter wil sinds dat ze 7 maanden is ineens geen flesvoeding meer. (ze laat het langs haar mondhoek eruit lopen of doet na 3 slokken haar mond niet meer open) alleen om half 7 savonds wil ze nog een laatste fles hebben.
    vanaf dat moment had ze gedurende de dag nergens geen last meer van tot dat ze naar bed ging om 7 uur savonds.
    vorige week moesten we terug naar het CB waarop we dus te horen kregen dat ze dus als vervanging voor de flessen dan normale melk en of yogurt mocht hebben. en vanaf dat moment is mn dochter weer aan het opboeren.
    ook als ze bij mn ouders is geweest of ik het weekend moet werken boerd ze aardig op en hoor je ook het eten weer mee terug om hoog komen. ze eet in prenciepe eigenlijk altijd gewoon met ons mee (dan wel zoutloos voor haar) wanneer het kan en anders krijgt ze een potje. voor zover ik kan constanteren is er met normaal eten niks aan de hand maar met de potjes gaat ze opboeren dit krijgt ze dus bij mn ouders omdat die op de dag dat ze daar is patat eten. en in de weekenden omdat ik te laat thuis zodat we met zn 3tjes kunnen eten.
    we zijn nu zelf ook aan het experimenteren maar zijn er mensen hier die hier ervaringen mee hebben en zou het kunnen dat ze wellicht een koemelk allergie heeft. want voor zover ik weet moet ze dan ook vlekken enzo krijgen en dat heeft ze allemaal niet.

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik weet niets van koemelkalergie, maar die potjesvoeding is vaak lopender dan je eigengemaakte hapje, dus dat kan de reden zijn dat ze het weer opboert. Bij refluxkindjes is het normaal dat ze de fles weigeren, want melk komt weer boven. Heb je al een anti-reflux melk geprobeerd? Kan het zijn dat de yoghurt die je geeft te zuur of te lopend is? Heb je al eens geprobeerd een andere soort yoghurt te geven? Griekse? Zo niet, gewoon van je melk een granenpap maken? Dat is dan dezelfde hoeveelheid melk maar dan in papvorm.

3. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    mijn zoontje heeft ook reflux en kan ook geen yoghurt (of kwark) verdragen en ook geen fruit

4. shirley710

29 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel.

We hebben haar nu een week geen melk meer gegeven wel pap. Toen had ze nergens meer last van.
    Afgelopen zondag normale melk gegeven en afgelopen 2 dagen heeft ze bij mn ouders geslapen en daar heeft ze melk en yogurt op en nu had ze weer last van zuur. Ga nu zelf even melk en yogurt los van elkaar proberen om te kijken waar ze op reageert. Ga yogurt maar als eerste proberen.

Deel Deze Pagina