water en diksap

Discussion in 'Voeding' started by Corrievan, May 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corrievan

Corrievan Actief lid

Sep 26, 2007
    139
    0
    0
    Ze wil niet drinken !
    De flessen melk gaat er goed in en ze krijgt sóchtends een half potje fruit en sávonds een half potje groente.
    Maar met dit warme weer wil ik ook wat water of diksap tussendoor geven.

(Ze lag vandaag op haar buik en ze zat het spuug af te likken van het kleed :cry: , dus dacht ik dat ze dorst had :) )

Als melk gebruik ik de Friso Comfort 1 en die is vrij dik en moet ik de speen met 3 gaatjes gebruiken.

Het water en het diksap heb ik met de 1 gats speen gegeven. Ze verslikt zich elke keer (echt hoesten en proesten) en ze trek er een vies gezicht bij.

Ik ga morgen proberen de gewone friso door de Comfort te mengen, zodat ze wel eraan gewend raak dat ze ook dunnere vloeistof kan binnen krijgen.

Welke speen gebruiken jullie met water of diksap ?

Volgens mij zijn er geen kleinere gaatjes in de spenen verkrijgbaar ?

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mijn zoontje wilde pas diksap/roosvicee toen hij een maand of 7-8 was.
    Daarvoor vond hij het niet lekker.
    Geduld is een schone zaak.

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Merel wil ook pas sinds een maand ofzo diksap. Daarvoor alleen melk!

4. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Ik heb nog geen diksap geprobeerd, ik bied wel water aan. Vindt ze volgens mij niet echt lekker, of ze heeft geen dorst. Want ze heeft 1 keer een paar slokken gedronken, toen ze echt dorst had.

Ik doe het water in een tuitbeker (we hebben er een van nuby waar ze wel wat uit kan krijgen), omdat ze me anders echt aan zit te kijken van: hou je me nou voor de gek ma, dit is geen melk!

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik heb een kleiner flesje gekocht (iets van 150 ml ofzo) met een ander kleurtje en daar doe ik die sapjes van Olvarit in. Peer/perzik is dat volgens mij. Vind ze heerlijk. Ik wil nl ook dat ze genoeg drinkt met dit warme weer en ik oefen alvast met haar voor de vakantie naar een warm land. Vandaar.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Louise krijgt geen diksap maar water of thee.. ze vind het heerlijk. Ze krijgt het trouwens niet uit een fles maar uit een tuitbeker en drinkt regelmatig wat slokjes water uit mijn glas. Misschien is het een idee om een tuitbeker of rietjesbeker te proberen voor de drankjes tussendoor ipv een gewone fles.

7. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Noortje is nu bijna 6 maanden en ik geef nu ook al een maand af en toe diksap. In het begin was het ook erg veel knoeien met speen stand 1 . Ze was het gewoon niet gewend, zo'n dunne vloeistof. Nu geef ik het haar met een anti-lek beker, gaat prima zonder knoeien!

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Kan je een kindje van 4 maanden al water of iets uit een tuitbeker geven?
    Zijn ze daar niet te klein voor ?

Ik ben benieuwd, soms lijkt Damani ook een beetje droog mondje te hebben, water uit de fles vind hij vies en hij gaat huilen omdat hij denkt dat hij dan de fles krijgt, dan word hij echt boos...
    Idd. zo van "Je neemt me in de maling!"

-x-

9. Corrievan

Corrievan Actief lid

Sep 26, 2007
    139
    0
    0
    Ha ha, ja dat is bij haar ook. Als ik met water kom aanzetten uit dezelfde fles en deze wilt ze dus niet. Dan huilt ze vervolgens om melk. En het is nog lang geen etenstijd.

Ik zal eens een tuit beker halen. Misschien werkt dit wel. Wil toch wel dat ze genoeg drinkt. Hoef voor mij ook niet persee diksap te zijn. Water is ook prima.

Wij gaan vaak naar buiten en met dit warme weer hoop ik toch dat ze iets meer drinkt.
    Wij nemen toch ook een glaasje extra als het zo warm is ! Waarom onze kleine dan niet.

Vanavond had ze trouwens de hik en bij mij werkte water altijd. Dus kwam ik weer met een fles water aanzetten.
    Toen dronk ze toevallig wel een paar slokjes en de hik was gelukkig weer weg.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Ze drinkt pas wat anders sinds een week of 3, daarvoor hoefde ze niets. Maar als je echt bang bent dat je kindje dorst heeft, kun je bijv. bij 1 fles een schepje minder voeding erdoor doen, maar wel dezelfde hoeveelheid water aanhouden en tussendoor nog een keertje een flesje geven met bijv. 50 ml water en een schepje melk erdoor. Vaak lusten ze dat wel. Wij deden dat toen ze diarree had, had ze toch wat extra te drinken.

11. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee krijgt of rooibosthee of diksap.
    ik heb avent flessen en heb er nu nog speentje 3 er op zitten (met 3 gaatjes)

12. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    vannaf wanneer mogen ze diksap?

13. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Hier ook niets anders dan melk. Soms een paar slokjes roosvicee of water, maar als dat 10cc bij elkaar is...

Diksap mag vanaf 4 maanden, staat op de fles.

Ik maak me er niet druk (meer) om; zo lang hij er goed en gezond uit ziet, zal hij wel goed en gezond zijn.

Succes!

14. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    als je t over melk hebt.bedoel je dan gewone melk die wij drinken of hun voeding?mogen ze al gewone melk hebben met 4 mnd?

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    'Gewone' melk voor een baby van die leeftijd is melk die voor die leeftijd geschikt is, dus moedermelk of kunstvoeding. Dagmelk mag pas met een maand of 9.

Voor de TO: ze is nog een beetje jong om apart iets te drinken, als je je zorgen maakt over haar vochtinname kun je beter per fles 15cc extra water toevoegen.

16. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ze hoeft natuurlijk ook niet "perse" wat anders te drinken dan haar gewone "melk" maar ja je kan natuurlijk kijken wat ze doet als je haar zelf het flesje in handen geeft, vaak is dan de interesse "gewekt" zeker als er wat "lekkers" inzit en kun je het ff later zelf tussendoor geven...

ik zou niet de samenstelling van de voeding gaan verandere door er meer water o.i.d. aan toe te voegen want grote kans dat ze dan misschien weer aan de "diarree" gaat wat heel slecht is normaal maar zeker met dit warme weer....

Zoë krijgt tussendoor wat water met roosvicee en vindt het wel wat, doet em in der mond, en weer eruit, weer erin en weer eruit... ;) zo krijgt ze met dit weer toch iets extra's maar is eigenlijk niet nodig..

gr.smoekie

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Iets meer water (15cc per fles) is een heel gangbaar advies bij warmer weer. Er heeft nog nooit een baby diarree van gekregen.

18. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    pff het zal wel DM vandaar dat men ook adviseert 10-20 cc water extra te geven bij het bereiden van de fles wanneer je kindje verstopt zit, is allemaal verzonnen en uit de lucht gegrepen... :(

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,170
    35,831
    113
    Extra water in de fles kan wel helpen bij verstopping, maar het is niet zo dat als je er extra water bij doet dat ze dan diarree krijgen hoor, is echt niet waar.

Dan zou je ook geen roosvicee mogen geven en zelf ook geen water meer kunnen drinken zonder diarree te krijgen.

Share This Page