5 Maanden en bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Butterfly1109, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Hallo dames,

Mijn dochter is donderdag precies 5 maanden en dan wil ik graag beginnen met bijvoeding. Zelf dacht ik aan een geprakte/gepureerde banaan, echter het consultatie buro adviseerde om te beginnen met groente, omdat dit beter zou zijn voor eventuele allergieen.

Wat is jullie ervaring hierin en waarmee kan ik het beste beginnen?
    Ik weet dat borstvoeding.com een lijst heeft maar deze kan ik niet vinden :(

Ook zou ik graag een boek over de baby voeding lezen - welke zouden jullie mij aanraden?

Ik wilde eigenlijk ook aan de rapley methode doen, echter ik lees de laatste tijd veel over babietjes die gestikt zijn, dus nu denk ik om daar met 6 maanden ofzo mee te beginnen (wanneer haar moteriek beter is, en ze kan zitten)

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
  3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn reactie heb je niet veel aan maar gezien je het over rapley hebt geef ik toch een reactie

Wij zijn pas met 8 maanden begonnen, via de rapley methode, en dan niet voeren ofzo maar gewoon neer leggen en zelf laten pakken, wouden ze maar 1 hap prima wouden ze er 10 ook prima,

Ik ben voorstander van rapley, wij hebben de oudste geprakt eten gegeven en potjes tot hij 2 jaar was toen zijn zusje zelf ging eten via de rapley methode toen werd hij jaloers maar daarvoor at hij gewoon niet als je hem stukjes aanbood.

4. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
  5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik ben begonnen met 4 mnd. En dan idd met groenten (wortel). Daarna langzaam uitgebreid met allerlei groenten en fruit. Inmiddels lust mijn zoon werkelijk alles. Ik pureer overigens niet maar prak het grof met een vork. Gaat prima
    Succes!

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier begonnen met 4 maanden met banaan. Na ca. 1 week ook groenten gegeven. Tot 6 maanden alles vers, warme hap krijgt ze nu regelmatig potje. Stukjes hoeft ze niet... (alles eromheen slikt ze door, stukjes spuugt ze uit). Maar verder eet onze madam alles. Hier dus geen slechte groente eter door starten met fruit.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook een groot voorstander van rapley. De oudste kreeg vanaf 5,5 maand bijvoeding en pakte dat perfect op. Babietjes stikken niet zomaar hoor;)

Ik ben idd met groenten begonnen omdat fruit een zoete toon heeft. Beiden eten ze evengoed dus denk dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt.
    Ik gaf alles 3 dagen achter elkaar om te kijken of ze ergens op reageerden. Na ongeveer zo 2 weken groente gegeven te hebben gaf ik fruit. Een nieuwe fruitsoort op de dag dat ze een bekende groentensoort kregen..snap je wat ik bedoel?

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier met 6/7 maanden begonnen. Wel gewoon met fruit zeg ik eerlijk, maar ik heb bij beide meiden nooit problemen gehad dat ze groenten (daardoor) niet meer wilden. Altijd alles zelf gemaakt. Geen rapley. de oudste was door slechte (medische) start heel gevoelig in de mond, dus die begon gelijk te kokhalzen, maar geprakt.
    Brood ging hier heel moeizaam. Ook weer bij de oudste.
    Ik ben begonnen met nectarines. Steenvruchten zijn goed om mee te beginnen, zeker (ook) met rapley.

Deel Deze Pagina