Hallo allemaal, Mijn dochtertje is vandaag 6 weken, een heerlijk rustig meisje. Helaas wordt ze vanaf deze week enorm geplaagd door darmkrampjes. Nu heeft ze tot week 3 elke dag ontlasting gehad, daarna 7 dagen niks en daarna 1x poep, en tot op de dag van vandaag nog niks. Zowel het consultatiebureau als de huisarts zeggen dat ze dit op eigen kracht moet oplossen, en geloof daar ook wel in. Alleen zie ik mijn rustige meisje de laatste week veranderen in een meisje met enorme pijn in haar buik en is ze heel onrustig. Ze blijft persen, loopt rood aan en laat scheten, maar helaas nog geen ontlasting. Ik geef borstvoeding, hiervan zeggen ze toch altijd dat het laxerend werkt. Ik voed normaal om de 3 uur, maar probeer nu om de 2 uur te voeden om het op gang te helpen, maar het helpt helaas nog weinig. Herkent iemand dit probleem? En heeft iemand tips? Ik hoor het graag! Dankjewel alvast!
Je kan ook kolven en dan het vetlaagje wat er bovenop komt eraf lepelen en dat geven. Dat werkt ook laxerend.
Op eigen kracht oplossen als ze al (als ik goed reken) 2 weken niet gepoept heeft? Kan begrijpen dat ze dan een beetje moeite heeft met poepen zelfs al is t bv wat super goed te verteren is en veelal veel minder poepluiers levert dan fv. Thermometer wil idd nog wel eens helpen. Mocht je een tummytub hebben staan, die helpt ook vaak vanwege de houding en t warme water. T werkt in elk geval voor dit soort dingen beter dan een badje. Die tummytub zette ik hier nog wel eens in als ze een krampaanval had en ik nog ergens een klein beetje energie kon vinden (kon niet goed tegen lactose wanneer t boven een bepaalde hoeveelheid kwam) een van de weinige dingen die op dat moment dan nog een beetje hielp totdat we voor haar de goede voeding gevonden hadden.
Buikje masseren, met beentjes fietsen en bad. (hydrotherapy werkt heel goed Heel veel cliënten van mij poepen na het zwemmen )
Kinderarts vertelde mij dat 2 weken echt wel het maximale is. Hier gaven we soms een tutje water, was succes gegarandeerd.
Dochtertje had dat hier 2 weken terug ook (ook 6 weken oud) wel even goed ziek geweest met zkh opname maar daardoor kwam het niet echt op gang. Op advies van huisarts een druppeltje olie gegeven. Binnen 2 uur zat ze tot de nek toe vol! Nu weer mooi om de dag ongeveer ontlasting.
Probiotica druppeltjes werden zeker weer niet genoemd door CB en huisarts? Blijft officieel bijvoeding natuurlijk, maar hier hielp (en helpt) het geweldig. Je zou ook wat melk kunnen kolven en dan een probioticum zonder toevoegingen aan je moedermelk toe kunnen voegen en dat dan geven Wij gaven persoonlijk wel "gewoon" de druppeltjes op een theelepel.
Bedankt voor alle tips, ga verder uitproberen want nog steeds geen ontlasting. Zo zielig om te zien dat ze er zo’n last van heeft. Druppeltje olie vind ik wel spannend km te geven, krijgt ze daar niet nog meer buikpijn van?