Hoi, Ik heb een zoontje van bijna 7 weken en hij krijgt 5 soms 6 voedingen per dag. Dat ligt helemaal aan hem. Ik voed op verzoek. Nu zou ik wel willen proberen te kolven, om zo te kijken of hij ook aan een flesje kan drinken. Ik moet begin juli een avond weg en dan zou het dus fijn zijn als hij die voeding uit een flesje drinkt. Maar hoeveel moet ik dan kolven en hoeveel voeding krijgt hij dan per voeding? Ik weet dat dit bij flesvoeding 150cc per kilo voor 24 uur en dat delen over het aantal voedingen. Maar is dit bij borstvoeding ook zo? En mijn 2e vraag hoe lang mag ik tussen de voedingen laten zitten?? Ik deed tot vorige week 4 uur... en dan meldde hij zich ook. Maar nu krijg ik hem dan niet eens wakker. In de nacht heeft hij zelfs al een keer 8,5 uur tussen 2 voedingen gehad. Alvast bedankt Groetjes Anouk
Rekenmethode is bij de borstvoeding inderdaad gelijk: hij zal rond de 100-130 per keer drinken. Verder vanaf nu 3x per week een flesje blijven oefenen (zodat hij deze techniek ook blijft snappen) Voeden op vraag maar overdag wel a 4 uur, 's nachts maak het niet meer uit (al slaapt hij 10 uur, dan zal je wel zelf een keer willen dat hij wil drinken haha)
Dank je wel voor je reactie. Ik heb inmiddels al gekolfd en gelukkig accepteert Owen het flesje. Het is even een ritme zoeken. Wanneer ik ga kolven. Je hoort daar ook zoveel verschillende manieren voor. Owen drinkt nu eerst 1 borst leeg en dan voed ik nog even aan de andere kant. Als ik dan wil kolven dan kolf ik de rest van die kant. Maar je hoort ook dat men zegt: een uur na de voeding kolven. Wat is raadzaam? Groetjes Anouk