Hoi, Sophia is nu 5 maanden en heeft erg last van doorkomende ondertandjes. Wij hebben al Dentinox in huis gehaald maar dat lijkt niet te helpen. Waar mee ik zit, is dat zij sinds 3 dagen nu slechts maximaal 80ml van de 180 drinkt. Ze weigert de fles wat ik ook probeer. K masseer wel haar ondertandjes met mijn vinger dat vindt ze wel fijn, ook al doet dat wel pijn, nogal scherp die tandjes een bijtring heb ik geprobeerd aan haar te geven maar die gooit ze alleen maar, leuk om mee te spelen. Wat ze ook doet is af en toe grijpen naar haar achterhoofd en oren. Maar ze huilt niet, wel heel erg zeurderig en hangerig en nergens zin in. Wie heeft er tips om haar hier doorheen te komen? en naar de dokter of dat niet? Ze heeft trouwens geen verhoging , wel ontzettend rode wangen en ze voelt warm aan. Zielig hoor voor zo een kleintje... maar ja het hoort erbij, wil haar wel graag helpen hiermee...
Even een zetpil geven, en evt 3 keer daags een zetpil, als ze zo'n last heeft. Dentinox is een kortdurende pijnstiller, (bevat lidocaine), en dat werkt dus max een half uur. Ik vind zelf de dentinox erg fijn om kort voor een voeding te geven: dan drinken ze beter... Even 5-10 minuten voor de voeding op de zere plekken smeren, dan hebben ze geen pijn als ze gaan drinken en drinken ze beter. Ja, het spoelt er dan ook weer af, maar anders was het na verloop van die tijd toch al uitgewerkt Zetpillen werken langer en dus beter tegen tandjespijn Huisarts kan hier verder niets mee
Hoi, Super snelle reactie bedankt! ik zal het voor het drinken geven even met een wattenstaafje op de zere plekken aandrukken. Een hele zetpil of een halve?
Je kunt eventueel de melk koud geven, dat werkt verkoelend tegen de pijn en vinden ze dan vaak lekkerder dan warm.
Ga ik ook proberen, dank je wel Ze heeft net weer maar 80 ml op arme kindje als ik haar neerleg vindt ze het niet meer leuk, en wilt alleen maar slapen ze wrijft in haar oogjes .
Gengigel werkt hier goed. Heb tevens een bijtspeen gekocht van difrax geloof ik. Is hier wel een succes. Bijtringen zijn hier ook meer speelgoed. Van een zetpil geef je gewoon een hele. Het is helaas een lastige fase. Als de tandjes goed door zijn is de pijn voorbij.
oooh hier ook last van tandjes. Die van ons is doodmoe maar is niet in slaap te krijgen! Vooral overdags niet. Savonds nu alleen als ik hem in mijn armen in slaap wieg en dan wegleg. Dan gaat het goed. Anders direct krijsen. Heb chamodent, dentinox en zetpillen. Helpt allemaal niks helaas! Even doorzetten dus.
Oh en drinken gaat de laatste weken al zeeeer moeizaam, maar krijgt uiteindelijk wel genoeg eind van de dag. Wat bij ons helpt is laten liggen en afleiden met een speeltje.
Hoi, Ik gaf de flessen kouder en bood een bijtring aan. Die nam hij niet echt. Ook een zetpil voor elk slaapje om de pijn te verzachten. En voor de tanden had ik chamodent. Werkte zoveel beter dan dentinox.
Mijn dochtertje krijgt nu ook haar eerste tandjes (scherp zijn die dingen zeg!), maar merk er tot nu toe vrij weinig van. Ze was afgelopen week wat jengelig, maar meer niet. Is dat dan wel normaal eigenlijk? Nu ik hier al die verhalen lees, vind ik dat best vreemd haha! Sterkte ermee Char079!
Ieder kindje is anders! De een heeft meer last dan de ander....lkkr toch voor jullie? Wij hebben tot nu toe ook alleen maar een jengelig kindje en soms even wat eerder wakker of in de nacht een keer. Slaapt snel verder na een knuffel en kus.
Hoi allemaal, ik heb uiteindelijk een zetpil gegeven en na paar uren later had ze haar flesje van 180ml leeggedronken, wel met pauze en een hoop gezucht en gejengel. maar ze blijft aan haar oren trekken, ik bel toch morgen even de dokter voor de zekerheid. hoop niet dat ze een oorontsteking heeft
Och germ! Kaak en oren hangen wel samen, dus grote kans dat ze last heeft van haar oortjes doordat ze tandjes krijgt.