onze zoon sliep met 3,5 maand ineens door van 12 uur snachts tot half 6 sochtends heerlijk was dat. hij kreeg 5 flessen van 150*5 2 weken nadat hij doorsliep is hij geopereerd aan een liesbreuk en sindsdien slaapt hij niet meer door. hij moest nuchter zijn voor de operatie en de eerste week na de operatie was hij echt panisch als hij zn fles niet op tijd kreeg. herkende dat niet van hem. en nu dus de nachten die steeds korter lijken te worden. hij krijgt sochtends om half 6 a 6 uur een fles van 180/6 dan rond 10 uur a half 11 fles 150/5 dan tussendoor een beetje fruit dan rond 2 uur fles 150/5 dan rond 5 uur wat groenten en rond half 7 fles 150/5 dan rond half 11 a 11 uur fles 180/6 over het algemeen drinkt hij zn fles op, alleen de flessen van 180 daar laat hij wat van staan. overdag 180 heeft geen nut daar laat hij veel van staan. savonds indikken met pap werkt ook niet om hem langer te laten slapen. meestal is hij na zn avond fles nog even actief wakker en slaapt rond half 12. hij wordt dan tussen 3 en 4 uur wakker. krijg hem makkelijk stil met een speen , echter die raakt hij continu kwijt en dan begint hij weer te huilen. dus ik neem hem nu iedere nacht in bed. kan dan meteen de speen weer terug doen en na een half uur a uur valt hij weer in slaap. hebben jullie nog tips om ervoor te zorgen dat hij langer doorslaapt? of zal ik hem snachts maar gewoon een fles geven , dan krijg ik haast nog meer slaap dan dit gedoe.
Beste Senna999, Ik heb even naar je schema gekeken en het ziet er goed uit. In de nacht heeft je zoontje blijkbaar voldoende aan de speen en heeft hij geen honger. Een extra fles in de nacht lijkt me daarom niet nodig. Wat je zou kunnen doen is de speen overdag ook regelmatig aan te bieden zodat hij een beetje kan oefenen. Maar wellicht doe je dit ook al. Helaas heb ik verder geen aanvullende tips voor je. Misschien zijn er andere moeders die wel tips hebben? Groet, Saskia