5 maanden en niet meer doorslapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Keesje, 14 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keesje

Keesje Lid

14 apr 2008
    15
    0
    0
    Onze dochter van ruim 5 maanden slaapt sinds 4 dagen niet meer door.
    Ze had altijd wel af en toe 1 of 2 nachten in de 2 weken dat ze 's nachts nog kwam voor voeding, maar nu lijkt er regelmaat in te zitten. het wordt zelfs steeds vroeger. Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen en dat ging dus super, maar moet nu 's nachts echt weer voeden wil ik haar stil krijgen!Vervolgens slaapt ze snel weer in en dan ookwel weer tot 8 uur de volgende morgen, maar heb zelf weer zo'n moeite om in slaap te komen, voel me echt geradbraakt!
    Ik ben erg beneiuwd of jullie deze ervaring ook gehad hebben, is het een groeispurt?of komt haar 1e tandje eraan?moet ik haar voeden of laten huilen?
    De laatste voeding is overigens nog altijd om 22u 's avonds.
    Kom maar op met jullie (liefst positieve ;) ) verhalen!

2. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Leuk he ;)

Toen Arend zo'n 6,5 maand oud was begon hij daar ook ineens mee. Na een aantal maanden goed doorgeslapen te hebben, moest ik hem opeens weer gaan voeden 's nachts. In het begin vond ik het erg schattig, was hij weer even een kleine baby, de tijd gaat toch al zo snel. Maar de nachtvoedingen werden niet minder maar meer! Soms zat ik 2-3 keer per nacht te voeden. Dat was ik na een aantal weken ook wel weer een beetje beu. Je komt dan niet tot rust he.
    Maar goed, je doet er niks aan. Tegenwoordig hoef ik er nog maar 1x uit 's nachts. Dat is dan wel te doen hoor.
    Het heeft bij Arend vooral te maken met de tandjes. En wanneer hij weer zal gaan doorslapen? Ik zal het vanzelf merken.

Veel succes!

3. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Susenna heeft dat ook gehad.. ben toen echt begonnen met een vast slaapritueel: 19.00 in bad, 19.15 even knuffelen, 19.30 fles en knuffelen, 20.00 kus en naar bedje.. zet altijd t zelfde muziekje aan en maak haar duidelijk (voor zover dat kan) dat het bedtijd is..en dat gaat al 2 weken goed!

4. VickyS

VickyS Actief lid

11 okt 2006
    191
    0
    0
    België
    Arwen is 8 maand en ze zit nu ook in zo'n periode dat ze wakker wordt.
    Ze gaat tussen 19u en 20u slapen, het inslapen gaat prima, maar wordt dan soms om 22u terug wakker, en af en toe midden in de nacht ook.
    Ik wijt het aan het krijgen van tandjes want haar eetlust is ook anders.
    Ik geef haar geen voeding 's nachts maar probeer haar gewoon te troosten. En dat lukt meestal prima.

groetjes, Vicky

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn zoontje begon er ook mee rond de 5 maanden.
    Hij begint pas sinds vorige week weer een beetje door te slapen dus ja....weinig hoopgevend ben ik bang.

6. Keesje

Keesje Lid

14 apr 2008
    15
    0
    0
    bedankt voor de antwoorden tot dusver, idd weinig hoopgevend haha.
    In principe vind ik het niet heel erg dat ik 's nachts moet voeden hoor, is meestal snel gebeurd en ze slaapt daarna zo weer in, maar ik zelf slaap weer zo slecht in, nu is midden in de nacht wakker zijn ook een ideaal moment om over de meest domme dingen te gaan piekeren haha, ook vast herkenbaar.
    maar goed ik hoorde van een kennis dat als ze de voorlaatste voeding heel veel krijgen dat ze dan de laatste voeding niet meer zo veel drinken, gewoon omdat ze nog vol zitten en daardoor 's nachts dus weer komen, klinkt logisch nietwaar?Laat ik nu net de voorlaatste voeding hebben vervangen door een flesvoeding.En de laatste voeding dus nog borstvoeding (geen idee wat ze dan binnenkrijgt) misschien beter omdraain, maar dat durf ik niet aan ivm stuwing, lastig hoor!iemand hier nog ervaringen mee?met afbouwen bv bedoel ik dan?
    :) overigens heeft ze vannacht weer doorgeslapen :)

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Is voor jou doorslapen een reden om de bv af te bouwen dan?

8. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Ik wil je niet heel erg verdrietig maken :)-) ) maar bij ons ging hij doorslapen met 10 weken. Vanaf 4 maanden weer elke nacht wakker en hij begint nu weer een beetje beter te slapen. Ik heb hem echter nooit voeding meer gegeven, maar wij hadden en hebben dan ook een lekkere hollandse kerel (hij is begonnen op 4360 gram) Hij hoefde al snel geen voeding meer maar zijn speentje. Daar is ie nu een beetje verslaafd aan. Maar net wat ik al zei hij gaat nu weer een beetje door slapen. gelukkig maar!

Succes!

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou in elk geval niet laten huilen. En ik slaap altijd prima op de bv.
    Mijn kind slaapt pas sinds een week ofzo door. Aan mij heb je dus niet zoveel denk ik. Ook van afbouwen heb ik (nog) geen verstand ;)

10. Keesje

Keesje Lid

14 apr 2008
    15
    0
    0
    Even regaren, beetje laat, maar beter laat dan nooit, toch?.....

Allereerst is 's nachts doorslapen voor mij nooit een reden geweest om de borstvoeding af te bouwen, maar ben gaan combineren met flesvoeding omdat onze dochter niet meer goed groeide, en met de combinatie borst fles dus wel, vandaar.
    Ik sliep zelf ook altijd weer goed op de bv maar de laatste tijd dus niet meer.
    Overigens heeft het probleem zich al opgelost, ze slaapt weer heerlijk door 's nachts, misschien toch een aankomend tandje, who knows?

Deel Deze Pagina