5 maanden en nog geen nacht doorgeslapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kims, Feb 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kims

kims Actief lid

Jan 7, 2007
    352
    1
    0
    Wat fijn om te lezen dat veel kindjes nog niet doorslapen. Onze kleine meid is dus niet de enige!

Een speen is in mijn ogen niet zinvol. Ze ligt continu lekker op haar duimpje te zuigen. Een speen heeft ze nooit gelust. Nog voor het haar lipjes aanraakt maakt ze al spuugbewegingen haha.
    Een fles kunstvoeding geven bij de 'laatste' avondvoeding is ook niet zinvol gebleken. Ik heb haar eens volgestopt met 200 cc ( :oops: ) maar toch meldde ze zich na 3 uur weer.
    Misschien is het inderdaad gewenning. Maar hoe leer je zoeits af? Ik heb ook al geprobeerd om alleen een aai over de bol te geven. Hiermee krijg ik haar soms ook stil. Het is ook totaal niet zo dat ik het 's nachts gezellig maak. Ze lijkt gewoon de behoefte aan voeding te hebben.

Maar als ik heel eerlijk ben heb ik er helemaal niet zoveel last van. Natuurlijk zou het wel eens lekker zijn, zeker op drukke studiedagen. Maar ik sta graag op voor mijn meisje.
    Erg bedankt voor de reacties hoor :)

2. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Heb je al Johannesbroodpitmeel geprobeerd voor de laatste avondvoeding te geven? Deze kun je namelijk ook geven terwijl je borstvoeding geeft, het staat op de verpakking hoe het moet.Baat het niet, schaadt het niet, toch?!

Succes ermee,

Groetjes vonneg

3. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    @Kims: Als je er zelf geen last van hebt, lekker blijven doorgaan zo, zou ik zeggen!

Wel fijn inderdaad om te lezen dat er nog meer baby's zijn die nog niet doorslapen. Mijn zoontje slaapt ook nog niet altijd door, soms wel, soms niet, maar echt een ritme heeft hij niet. Hij hoeft dat ook niet te hebben van mij, maar het lijkt wel of 'de buitenwereld' er zo op geficseerd is dat mijn kind doorslaapt met 4 maanden :rolleyes: ..... Ik laat ze altijd maar kletsen hoor, al komt hij de komende 2 jaar nog iedere nacht! So be it, denk ik dan maar. Alles voor m'n kleine man!

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Johannesbroodpitmeel is om de melk in te dikken. Maar dit werkt niet tegen de honger, kindjes zullen er niet langer van doorslapen, alleen minder spugen.

5. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Dat dacht ik dus wel...het verdikt de voeding waardoor ze een verzadigd gevoel krijgen en dus langer een vol gevoel hebben :) het is dus niet alleen goed voor spugende babietjes

Groetjes, vonneg

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Nee hoor, dat is niet het geval. Dan zul je toch echt Nutrix moeten gebruiken.

7. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Prima, jij hebt gelijk....

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik lees eigenlijk twee verhaaltjes.

Eén verhaal zegt: ik vind het zelf geen probleem dat ze nog drinkt 's nachts, zodat de borstvoeding beter blijft gaan.
    Tweede verhaal zegt: De 'buitenwereld' vindt het raar dat ze nog 's nachts drinkt.

Volgens mij vind je het zelf niet zo'n probleem? Als jullie beiden na de nachtvoeding weer lekker gaan slapen, is er eigenlijk ook geen probleem.
    Want als je met die nachtvoeding stopt, loopt je bv minder, en dat wil je waarschijnlijk ook niet.
    Als je echt van de nachtvoeding af wilt, zou je haar 'savonds een papfles kunnen geven, waar ze hopelijk wat langer op doorslaapt. En dan moet ze nog leren om van drie uur naar half vier te gaan, en daarna naar vier uur, vijf uur, zes uur... Maar dat kost je vast ook slaap, omdat zoiets een paar dagen, maar ook wel een paar weken kan duren.
    't Is waar je zelf voor wilt kiezen.
    Succes ermee!

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Doorslapen?

Wat is dat? Is dat eetbaar? Sasha is nu bijna 9 maanden en heeft ook nog nooit een nacht doorgeslapen. Zelfs nu ze fruit/groenten en brood krijgt. De buitenwereld heeft er hier ook meer moeite mee dan ik. Ze ligt toch bij ons in bed, dus hop tiet erin en weer slapen hihi.

Ben allang blij dat ze sinds kort de avonden doorslaapt. Normaal was het van 20.00 tot 24.00 dat ze ieder half uur/uur kwam. Dat is pas vermoeiend. Maar sinds 3 avonden gaat dat supergoed!

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Kemjansen, wij geven als hij zelf komt om 22.00 uur gewoon de laatste fles.
    En zo niet dan rond 22.30/23.00 uur..
    Maakt bij ons niet zoveel uit, want doorslapen doet hij vaak nog niet.
    Toevallig vannacht heeft hij voor 1 eerst weer sinds hij 8 weken oud was doorgeslapen! :)
    We hoefden dus geen 1 x eruit voor zijn speentje.
    En toen hebben we hem wel wakker gemaakt om 23.00 uur voor papfles.

@Joli, precies je haalt de woorden uit mijn mond.
    De hele buitenwereld vind t zo raar dat onze zoon nog niet doorslaapt dat wij daar juist onzeker van worden.
    Terwijl wijzelf zoiets hadden van nou hij komt niet voor een voeding meer, maar zal wel gewoon behoefte hebben aan die aai over de bol en speentje.
    Gaat vanzelf wel over.. Maar wij hoorden altijd alleen verhalen van mensen dat hun kind al doorsliep met 6 weken enzo!
    Maar nooit de andere kant..
    Gelukkig nu wijzelf er meer open over zijn, horen we steeds meer bekenden waarvan hun zoon of dochter ook niet zo gauw doorsliep.

En over dat Johannesbroodpitmeel, dat helpt niet kwa doorslapen hoor.
    Het maakt alleen dat de voeding minder snel omhoog komt, maar is meer vullend voor de maag.
    Heb het zelf nog nagevraagd aan Nutricia lijn.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ik krijg ook opgetrokken wenkbrauwen te zien als ik vertel dat Danique nog 1 of 2x per nacht komt, vaak met de tekst "dat zal wel aan de BV liggen". Ja tuurlijk........
    Nou moet ik wel zeggen dat ik er wat minder florissant uit zie de laatste weekjes, dus ik heb er wel een beetje last van zo langzamerhand.

Het zou kunnen zijn dat je kindje minder komt als je bijvoeding gaat geven. Daar ga je over een paar weekjes mee starten denk ik? Wij zijn net een weekje gestart dus veel eet mijn dochtertje niet, kan daar nog niet veel over zeggen.

Oh ja, ik las dat iemand rekken met (suiker)water aanraadde : zou ik niet doen als je je BV-productie juist op peil wilt houden.

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Natas1, wat een prachtig kind is Danique zeg! Echt een super mooie foto op je banner. :)

En idd suikerwater of iets is niet echt bevordelijk voor je BV.

En of bijvoeding wat te maken heeft met doorslapen, de meningen zijn daarover verdeeld.
    Sommige zeggen ze moeten er geestelijk klaar voor zijn en andere zeggen weer met een gevulde maag slapen ze beter..

13. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Als je er zelf geen problemen mee hebt dan is het toch prima! Ik vond het zelfs soms prettig, vooral toen ik weer aan het werk was. Het zijn van die mooie stille momentjes 's nachts.

Yara ging pas structureel doorslapen toen ze 1 jaar was. Daarvoor ging het soms een week goed en daarna weer niet. Tot een maand of 7-8 gaf ik haar nog bv 's nachts. Daarna was even een aai over de bol genoeg. Of soms ging er niet eens heen en huilde ze nog niet eens een minuut. Gewoon een onrustige slaapster.

Als je het zelf niet vervelend vind, dan zou ik er lekker mee door gaan. Wil je het aantal voedingen 's nachts wel afbouwen dan zou ik kiezen voor een aai over haar bolletje.

14. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Heb niet alle antwoorden gelezen, dus sorry als ik iets dubbel zeg ;)

Ten eerste doe je niks verkeerd en ten tweede respect dat je zoveel aan schoolwerk doet met 'n kleine ! Knap hoor !

Maarre.. tip is wachten tot ze 6 maanden is :)

Demi sliep door toen ze 3,5 maand was en na een week of 2/3 was het ineens over en tot 6 maanden wilde ze 's nachts drinken (en daarbij nog een paar speentjes tussendoor geven)
    Sinds ze vaste voeding krijgt overdag slaapt ze 's nachts door, soms wordt ze niet eens wakker voor 'n speentje !

Haar voedingsritme is nu zo :
    0700 fles opvolgmelk 200
    1000 fruithapje 200gr (of vers fruit maar dat wil ze nog niet echt)
    1300 fles 200 ml
    1500 groente 200gr (potje ook)
    1830 fles 200ml (soms met 'n beetje rijstebloem erdoor)

Soms als tussendoor een korstje brood of babykoekje.. En na de groente en fruit geef ik ook altijd een tuitbeker met water, om te oefenen/spelen en als ze dorst heeft drinkt ze er ook al uit..
    Demi had gewoon niet genoeg aan de melk, dat bleek.. dus nog even geduld.. misschien geldt 't voor jou ook zo ;)

15. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Die van ons heeft ook maanden niet doorgeslapen. Pas sinds een paar weken. Denk dat het er gewoon bij hoort. Gewoon genoeg voeding geven en verder weet ik het ook niet.

16. marissie

marissie Actief lid

Jun 14, 2007
    348
    1
    0
    Mike is net een jaar geworden en slaapt ook nog geen hele nachten door. Als ik het er wel eens over heb, krijg ik van sommige mensen meteen te horen wat ik volgens hun allemaal fout doe! Tuurlijk is het zwaar, maar ik ben zelf ook een slechte slaper. Ook als kind was ik dat al. Ik zou best willen dat Mike vanaf 19:00 de hele nacht sliep, maar het is niet anders en ieder kind is anders. Vanaf zijn geboorte slaapt hij ook minder als gemiddeld overdag. Mike drinkt trouwens 's-morgens rond 6 uur een fles en slaapt daarna heerlijk verder tot 9:30 en wij dus ook.

17. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Thnx!

Share This Page