Mijn dikkerdje van bijna 8 maanden draagt nu van veel merken 80 maar past van sommige ook nog 74 (name it, BFC, Hema). Ze heeft hele (hele ) stevige benen en ook wel een bol buikje. Ik had een paar spijkerbroekjes maar die kan ik haar niet aan doen. Ze zitten te strak op haar beentjes en het ziet er niet fijn uit voor haar. Nu zag ik bij Next direct héél veel leuke tuniekjes met leggings alleen twijfel ik over de maat! Heeft iemand ervaring met meisjes kleding van Next direct in deze maat? Hoe valt dit? Wat zouden jullie voor een maat aanraden? Het is voor de komende zomer maanden, ze hoeft het niet in de winter nog aan te kunnen.
Mijn dochter heeft heel veel van Next. Heb vandaag veel dingen in 74-80 binnen gekregen, zal wel ff wat posten. Ze is vrij stevig, niet zulke lange benen. De leggings van Next vallen veel kleiner dan de spijkerbroeken. Maat 68-74 zit met leggings perfect en 74-80 (spijker)broeken veel te groot en te wijd nog. De shirts gaan wel. Ook wat te groot nog, maar minder dan de broeken. Als je dochter van veel dingen 80 past, zou ik voor een maatje groter gaan voor de tuniekjes en leggings dan 74-80. Wil je anders ff laten zien wat je graag wil bestellen? Dan kan ik het wel voor je inschatten denk ik Deze broek is dus 74-80 en dit shirt ook. Heb ze weliswaar voor het najaar gekocht. Ze zit nu in 68-74. De roze legging is maat 68 van de Hema.
Valt als grote 80. Is echt enorme pasmast wijd en groot dus ik denk zit je mey maat 74-80 goed nu maar als je vooruit wil kopen moet je 80-86 kopen maar dan is ook gelijk lang. Hier draagt ze maat 74/80 maar z8 en andere merken en van next direct valt niets goed. Tshirt maat 74-80 is erg groot. Broek ook. Piyamas snuggi valt goed is extra smal maat 80-86
Ik heb onlangs voor het eerst besteld.. Enkel shirtjes, nog geen broeken.. Vind de shirtjes vrij ruim vallen.. Mijn meisje gaat nu net over van 74 naar 80 en ik heb de shirts besteld in maat 9-12 maanden. In hun optiek dus 74-80. Maar kan ze mooi de hele zomer mee vooruit Ze zijn niet TE groot.. Maar zeker niet aan de kleine kant.. Broeken ben ik zelf ook benieuwd naar.. Misschien maar weer eens wat shoppen
mijn ervaring is dat next te vergelijken is met H&M. Ik koop alles een maatje kleiner. Big NO bij Next vind ik de skinnyjeans: Pijpen vallen megawijd en superlang, terwijl de taille goed is. Zou ik ze groter kopen, dan wordt alles alleen maar wijder en langer. Vreemde pasvorm. Terwijl mijn dochter volgens het CB qua lengte en gewicht gemiddeld is. Ze heeft nu maatje 80, (maatje 74 bij H&M).
Thanks voor de reacties: Soeee: Er zitten 20 dingen in mn winkelmandje haha! Maar ik zal even een paar artikelcodes geven dan zou je een inschatting kunnen maken: 664-406-G63 653-590-G39 884-727-G63 666-901-G63 651-469-G80 899-918-G63 Poeh lastig zeg! Zara jij besteld dus juist kleiner? Mijn dochter past bijvoorbeeld een spijkerbroek van Name it maat 74 niet. Daar heeft ze echt te dikke benen voor. Aan de andere kant, vind ik een losse legging weer echt niet mooi. Ze draagt om even een voorbeeld te noemen van de volgende merken: Hema: legging 74, maar 80 past ook prima Z8: legging 74, 80 past ook Noppies: shirts maat 80 zitten aardig aan de maat BFC: Legging 74, zit prima ik denk 80 te groot. Blouse wel 80 zit goed Name It: Legging 80 zit niet erg strak, tuniek 80 zit prima
Soeee: Zou jij dus van leggings 74/80 aanraden en voor de tuniekjes 80/86? Legging daar ben ik het sowieso wel mee eens. Ze kan zelfs nog leggings maat 68 aan alleen zitten die gewoon een stuk strakker (maar nog steeds niet oncomfortabel). Dat is het voordeel van leggings. Ik heb ook 2 setjes van 3 in het winkelmandje en die waren alleen in 80/86. Kan ik ook even vergelijken. Ik heb een stuk of 2/3 blouses (bloesjes, blousen haha hoe schrijf ik dit?!) en die doe ik ook in 80/86. Als die te groot zijn kunnen ze als tuniek gedragen worden. Met de tuniekjes vind ik het dus lastig. Zijn gewone stoffen tuniekjes. Als die iets te groot zijn lijkt me dat niet mooi. Heb je daar toevallig ervaring mee? deze bijvoorbeeld: Buy Tunic (3mths-6yrs) online today at Next: Netherlands