Hallo allen, Mag je 5 uurtjes tussen 2 voedingen laten? Voorheen dronk mijn zoontje om de 4 uurtjes, maar nu merk ik dat hij er gerust 4,5 of 5 uurtjes van maakt, kan dit? Voorheen was het: 07:00, 11:00, 15:00, 19:00 en 23:00 uur. Nu wil hij 09:00, 14:00, 18:00/19:00 en 23:00 uur. Ik wacht overigens niet tot 23:00 ik geef hem bijv soms al om 22:00 uur, die drinkt hij ALTIJD leeg. Mischien omdat er rijstebloem in zit, geeft zo'n lekkere smaak blijkbaar. Soms denk ik dat hij aan 4 flessen genoeg heeft, ik wil hem wel graag om 22:00 in bed hebben. Welke tijden kan ik dan het beste aan houden, iemand tips?
Hoi Beertje, Er mag gerust 5 uur tussen 2 flessen zitten, maar je moet natuurlijk wel uitkomen met je flessen. Die van ons laat er soms ook wat langer tussen zitten, maar haalt het dan weer op een ander tijdstip in. Als die van jou het niet inhaalt zou ik misschien proberen over te gaan naar 4 flessen. Doe je al rijstebloem in de laatste fles en krijgt hij al iets van bijvoeding? En vanaf 4 maanden en 6kg zouden ze 4 flessen mogen! Stel je blijft 5 flessen geven dan kan je misschien proberen hem na de 4e fles in bed te doen rond uur of 19 á 19.30?
Ik geef bijvoeding, groente of fruit een paar lepels. Ik doe ook 3 eetlepels rijstebloem in de laatste fles. Ik kan het natuurlijk altijd proberen of hij van 19:30 tot de volgende ochtend gaat slapen, maar dan moet ik hem toch wel wakker maken voor de fles van 23:00?
Ik zou m gewoon eens door laten slapen en niet wakker maken. Kijken wat er gebeurt! Dikke kans dat ie gewoon doorslaapt tot de vlg morgen! Ik heb het geprobeerd toen hij 4 maanden oud was en het ging meteen goed. Ik kom nu tussen 19-20 uur uit voor de laatste (4e) fles. Daar doe ik wel rijstebloem bij. Evt kun je 240 geven ipv 200. dat deed ik eerst, ik vond t een prettiger idee omdat ie wel 12 uur zonder voeding zit. Maar nu geef ik 200 en het gaat nnog steeds goed. Hij krijgt ook wat meer bijvoeding wat ook vult natuurlijk.
Ik zou hem ook niet wakker maken om 23.00 uur. Kan je altijd nog doen mocht het niet werken. Die van ons krijgt zijn laatste fles ook al vrij vroeg om 20.00 uur en slaapt ook door tot de volgende ochtend 7 uur en soms zelfs half 8 of 8 uur. Lijkt mij voldoende 4 flessen waarvan 1 met rijstenbloem en wat groente/fruit. Hoeveel cc geef je?